Onko muita uuden työn aloittaneita mutta vauvakuumeisia?

• Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti
myymä
Onko meitä muita?

Olen tullut taloon lokakuussa ja minut vakinaistetaan huhtikuussa ja vauvakuume painaa tosi pahasti päälle!
Yritän pitää järjen päässä, että malttettais yrittämisen aloitus tuonne loppuvuoteen mutta miten ihmeessä sinne asti jaksaa odottaa....

Uskollisena ajattelin pysyä työpaikalleni mutta kun kutkuttaa..... :saint:

Mä alotin just viime viikolla :) En anna työn vaikuttaa vauva-aikeisiin, koska mulla yliopisto-opinnot on prioriteetti 1, mut kyl vähän harmittaa kun vakituinen duuni ja jos pitäis sit jäädä äippälomalle heti kättelyssä. :/

myymä
Enchantress Voi että kadehdin tuota asennetta!

Mulla vielä sellainen tilanne, että jos hakisin äippärahaa tämän vuoden puolella, saisin reilusti isomman äippärahan kun ensi vuonna hakiessa.. tai se on siinä ja siinä, saisinko ensi vuonna hakiessa myös reilumman mutta olisipa se ikävää varsinkin näin rakentajana, jos äippäraha tippuisi viime vuoden tulojen mukaan :(

Tyhmää kyllä miten paljon noit laittomii irtisanomisia tulee just äitiyslomiin liittyen. Onneks mulla on hyvä pomo, et luulen et duuni oottaa viel takasin tullessakin... Toivottavasti sulla myös? :) Eihän me sinne lomalle vielä ainakaan puoleen vuoteen olla jäämässä.

myymä
Enchantress Mulla on kyllä myös erityisen ymmärtäväinen esimies joten sikäli tuskin ongelmia tulisi.. mutta me haimme juuri tähän minun lisäkseni yhtä työntekijää TODELLA kauan, ennen kuin sopiva löytyi, joten nyt jotenkin tuntuu että jättäisin heidät jälleen pulaan jos lähden... minä korvaamaton :D :D

Tiedän tunteen. Oon jo nyt saanut itekin paljon vastuuta, ja on ennalta ammattitaito tähän duuniin, joten en koulutusta tarvinnut. Ylennyskin ois mahdollinen kun niin kasvava nuori firma, et on kyl ikävää olla poissa kauan :( Mut ethän sä voi priorisoida duunia oman onnesi eteen :)

Juuri piti avata uusi keskustelu aiheena työpaikan vaihto ennen vauvalomaa.

Mulla on nyt vakituinen työpaikka, jossa koulutukseeni nähden hyvä palkka. Työpaikkaan on kuitenkin sellainen matka, että tarvitsen kulkemiseen ehdottomasti auton.
Olen ajatellut työpaikan hakemista lähempää, mutta mietin miten se vaikuttaisi äitiysloman rahatilanteeseen.
Palkka putoaisi automaattisesti, mutta pääsisin kulkemaan pyörällä töihin, jolloin ei tarvitsis maksaa auton pitämisestä.

Mikähän nyt olis sit järkevää? Kun en mie tiiä. :(

Täällä yki kuumeilija :wave: Tammikuun alussa olen alottanut työt ja ongelmalliseksi tilanteen tekee se, että mut on palkattu 3-vuotiseen projektiin..... Eli olis tosi "noloa" jäädä projektista kesken kaiken äippälomalle. Mutta kuume on kova ja vauva kyllä saa tulla jos on tullakseen...

myymä
Intsupintsu Itse sinun tilanteessasi varmaan pysyisin nykyisessä jos palkkaero on suuri mutta se johtunee siitä, että me tosiaan rakennetaan ja rahantarve on suuri...

Kiitos vastauksesta!

Laitoin kaupungille hakemuksen, jossa kerroin erilaisia vaihtoehtoja, joissa minua
kiinnostaisi työskennellä.
Mietin, että jos sieltä nyt tulee joku ihan helmi tarjous (päivätyö, lähellä, mielenkiintoinen), niin otan vastaan ja siirrän vauvatoivetta hetken (koeajan).
Ja jos ei tule, niin pysyn nykyisessä ja olen ns. aktiivinen kotona.;-)

Nykyisessä työssä ongelmana vaan se, että vaikka palkka on parempi kuin muualla, työ on stressaavaa, vaatii paljon joustoa, klo 7-22 työvuoroja jne.. näiden ohella saattaisi perhe jäädä ihan varjoon. :( Ja mä oon yleensä aina ihan poikki.

myymä, sinun tilanteesta vielä, sut siis vakituistetaan parin viikon kuluttua?
Mun mielestä hyvillä mielin kirjoitat sopimuksen ja yrität vauvaa jos siltä tuntuu! Ethän sä sillä ketään petä.
Ja jos tulisitkin raskaaksi, niin ehtisit työskennellä monta kuukautta ennen vauvan syntymää. Ei siitä työsopimuksesta tarvitse missään kiitollisuudenvelassa olla, sä teet niille töitä ja ne maksaa sulle palkkaa siitä ja thats it. Ei omaa elämäänsä tarvitse kuitenkaan myydä, myymäseni. =)

myymä
Intsupintsu Kiitos myös sinun vastauksestasi! Annoit taas vähän vahvuutta aloittaa yritystä ;)
Minut vakinaistetaan siis ensi kuun lopussa ja olenhan silloinkin jo työskennellyt talossa 6kk, joten kyllähän noita kuukausia kertyisi ihan kivasti! :)
Tuo vuorotyö on kyllä varmasti rassaava (raskaanakin) joten nyt teet ihan niinkun parhaalta tuntuu ja jos lähempää tulee työ ja vielä mieleinen niin onko sillä rahalla loppujen lopuksi niin väliä. Oma hyvinvointi on kuitenkin tärkein :)

ite vaihdan vakituisen työni määräaikaiseen, uusi työsuhde alkaa pääsiäisen jälkeen. syynä vaihtoon on muuton jälkeinen työmatkani (88km/pvä), uuteen työpaikkaan pääsen kävellen alle 1 km. autosta johtuvat kustannukset pienenevät siis. työ on määräaikainen vuoden loppuun koska olen äititysloman sijainen xD mutta jatkuu vielä ensi vuonnakin, koska ä-lomalainen pitää hoitovapaankin.

Hiukan harmittaa tää tilanne, mutta on ymmärrettävä, koska siirryn isosta talosta pieneen, joissa vakkaripaikat on kiven alla. Onneks ä-lomarahat perustuu tuloihin, ja varmasti duunia löytyy vapaiden jälkeenkin. Ei työpaikan takia kannata vauvahaaveita haudata missään tapauksessa. Me ollaan naisia ja kaikki tietää, et naiset synnyttää vauvoja ja jää kotiin niitä hoitamaan.

Yhteistyössä