Onko muita useita keskenmenoja kokeneita?

Hei!

Elikkäs täällä 3 keskenmenoa takana ja haluaisin vaihtaa kuulumisia/tuntemuksia/kokemuksia muiden useita keskenmenoja kokeneiden kanssa.

Oletteko päässeet/menneet tutkimuksiin? Onko syytä toistuville keskenmenoille löytynyt? Mitä kokeita teiltä on otettu? Entäs hoidot, onko sellaisia aloitettu?

Meiltä on tutkittu hyytymistekijät, kilpirauhanen ja kromosomit, eikä syytä ole löytynyt. Tosin yhdestä hyytymistekijäkokeesta (jonne pääsee jollain erityislähetteellä) vastaus on vielä tulematta, ensi tiistaina kuulemme toivottavasti senkin tuloksen. Terolutit on viimeisimmän keskenmenon jälkeen olleet käytössä 1 kierron ajan tasaamassa kiertoa. Ovuloinnin kanssa on myös ollut ongelmia km:n jälkeen, mutta viime kierrossa ovis taisi tulla - toivottavasti näin myös tässä kierrossa...

Kiva olis kuulla muidenkin kovia kokeneiden kokemuksia! =)

Hei! Justiinsa kyselin samaa tuolla keskenmenopuolella.. 5 keskenmenoa takana. Tutkimuksiin pääsy edellyttäis sen 3 peräkkäistä keskenmenoa (ja meillä kun väleissä lapsia). Tosin nyt todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja katsellaan mitä lääkitys tekee.

Hei! Ollaankin jossain aikaisemmassa ketjussa kirjoiteltu samasta aiheesta. Minulla 5 keskenmenoa takana, joista 3 keskeytynyttä. Miehellä todettu ylimääräinen kromosomi, mutta onko se ollut syy keskenmenoihin, siitä ei ole varmuutta. Olen nyt 6. kerran raskaana viikkoja 5+3, odotukset tämänkään raskauden suhteen eivät ole korkealla. Päivä kerrallaan mennään. Surettaa kovasti se, että kaksi viivaa tikussa aiheuttavat enemmänkin ahdistusta kuin puhdasta onnea. Perinnöllisyyspoliklinikalla meitä kohdeltiin melkoisen tylysti, eikä kunnalliselta puolelta ole juuri apuja saatu. "Te tulette sentään raskaaksi" on usein ollut kommentti. Mutta mitä hittoa siitä raskaaksi tulemisesta hyötyy, jos pieni sydän hyytyy 9. viikkoon mennessä.
Näin siis meillä. Edellisessä raskaudessa oli tukena Lugesteron ja minidisperin, nyt olen vain popsinut vitamiineja. Ja siis päivä kerrallaan eteenpäin.

Yhteistyössä