Onko muita tiputukseen joutuneita?

Jouduin tuossa 2vkoa sitten tiputukseen kun kuivuin niin pahasti raskauspahoinvoinnin takia. Olen kuitenkin urheasti käynnyt töissä koska olen koeajalla ja en haluaisi olla poissa.Helppoa tämä ei ole ollut ja hammasta purren on menty.Lääkäri käski minun viimeksi soittaa ja mennä uudestaan tiputukseen jos meno jatkuu..ja minähän tein sitten työtä käskettyä. Soitin päivytykseen Järvenpäähän missä koppava naisihminen ilmoitti minulle puhelimeen,että minun täytyyy tulla klo 12 sinne.No minä ilmoitin,etten voi tulla ennenkuin klo 17 kun pääsen töistä.Täti huuti mulle puhelimeen "AI SÄ PYSTYT KUITENKIN TÖISSÄ KÄYMÄÄN" ai että v*tuttaa. Nyt pitää sitten soittaa klo 15 jälkeen että moneltako pääsis tiputukseen. :kieh: Saiskohan missään yksityisellä tiputusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
no ymmärrän kyllä hoitajaa.jos on tiputukseen tarvetta niin silloin pitää mennä.en mä töissä ollut,olin siinä kunnossa etten ois edes pystynyt...
Mä olen itse entinen hoitaja ja tasan voin kuvitella siellä olleen kuivimman kurpan taas puhelimessa. Munkin pitäis olla sängynpohjalla kuolemassa mut kaikille se ei ole vaihtoehto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pippuri86:
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
no ymmärrän kyllä hoitajaa.jos on tiputukseen tarvetta niin silloin pitää mennä.en mä töissä ollut,olin siinä kunnossa etten ois edes pystynyt...
Mä olen itse entinen hoitaja ja tasan voin kuvitella siellä olleen kuivimman kurpan taas puhelimessa. Munkin pitäis olla sängynpohjalla kuolemassa mut kaikille se ei ole vaihtoehto.
mulla taas ei muuta mielikuvaa ole,jos on tiputukseen tarvetta niin se on ykkösasia eikä työt....
 
esikoista odottaessa
Mä olen ollut tiputuksessa, mutta olin huonossa kunnossa jo kun mikään ei viikkoihin pysynyt sisällä ja paino vaan laski.
En olisi todellakaan pystynyt olemaan töissä kun oksensin lähes koko ajan ja olo oli sen mukainen.
Jos pysyt pystyssä ja työskentelemään, hoitaja oli aiheesta ihmeissään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
mä tiedän yhden joka oli jatkuvasti tiputukses ton pahoinvoinnin takia.ja oli todella huonossa kunnossa :/ sairaslomalla oli.ei toi oo mikään leikin/näytön paikka....
No ei olekkaan,enkä ois töissä jos ois mahdollista olla sairaslomalla mutta kun ei ole mahdollista niin se on vaan hammasta purren ja itkien tehtävä töitä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Pippuri86:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
no jos sä oikeesti oisit tarpeeksi kuiva niin et sä töitä tekis :/
marttyyri taidat olla... "sängynpohjalla kuolemassa..." :headwall:
Niin,terveysalan ammattilaisena ja muutaman kerran kuivuneena en varmaan tiedä tarvitsenko tiputusta vai en.
no miks et sit menny????
turha sitä täällä on sit vatvoa, jos ite oot kieltäytynyt.
vai onko sulle työ tärkeempi kun sun vauvan hyvinvointi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pippuri86:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
mä tiedän yhden joka oli jatkuvasti tiputukses ton pahoinvoinnin takia.ja oli todella huonossa kunnossa :/ sairaslomalla oli.ei toi oo mikään leikin/näytön paikka....
No ei olekkaan,enkä ois töissä jos ois mahdollista olla sairaslomalla mutta kun ei ole mahdollista niin se on vaan hammasta purren ja itkien tehtävä töitä.
tuossa vaiheessa ajattelisin vauvaa enkä muuta....aika hassulta kuulostaa "tulen tiputukseen,mut oota teen työt ekaks"....
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pippuri86:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
no jos sä oikeesti oisit tarpeeksi kuiva niin et sä töitä tekis :/
marttyyri taidat olla... "sängynpohjalla kuolemassa..." :headwall:
Niin,terveysalan ammattilaisena ja muutaman kerran kuivuneena en varmaan tiedä tarvitsenko tiputusta vai en.
no miks et sit menny????
turha sitä täällä on sit vatvoa, jos ite oot kieltäytynyt.
vai onko sulle työ tärkeempi kun sun vauvan hyvinvointi?
Joo olipa reilua. Jos tietäisit vähänkään niin tietäisit,että pahoinvointi ja kuivuminen lievänä ei vahingoita lasta. Tiputust pitääkin hoitaa ennenkuin menee ihan kuivaksi,sellainen on täysin typerää.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pippuri86:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
mä tiedän yhden joka oli jatkuvasti tiputukses ton pahoinvoinnin takia.ja oli todella huonossa kunnossa :/ sairaslomalla oli.ei toi oo mikään leikin/näytön paikka....
No ei olekkaan,enkä ois töissä jos ois mahdollista olla sairaslomalla mutta kun ei ole mahdollista niin se on vaan hammasta purren ja itkien tehtävä töitä.
tuossa vaiheessa ajattelisin vauvaa enkä muuta....aika hassulta kuulostaa "tulen tiputukseen,mut oota teen työt ekaks"....
ja ettei oo muka mahollista olla töistä pois.. ja paskanmarjat senkus lähtee käveleen jos lapsen terveys on vaarassa.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Pippuri86:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pippuri86:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
no jos sä oikeesti oisit tarpeeksi kuiva niin et sä töitä tekis :/
marttyyri taidat olla... "sängynpohjalla kuolemassa..." :headwall:
Niin,terveysalan ammattilaisena ja muutaman kerran kuivuneena en varmaan tiedä tarvitsenko tiputusta vai en.
no miks et sit menny????
turha sitä täällä on sit vatvoa, jos ite oot kieltäytynyt.
vai onko sulle työ tärkeempi kun sun vauvan hyvinvointi?
Joo olipa reilua. Jos tietäisit vähänkään niin tietäisit,että pahoinvointi ja kuivuminen lievänä ei vahingoita lasta. Tiputust pitääkin hoitaa ennenkuin menee ihan kuivaksi,sellainen on täysin typerää.
no mut tiiätkö että päivystys on hätätilanteita varten..sulla ei sit vissiin ollut semmoista joten älä valita, täti toimi täysin oikein!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
no jos sä oikeesti oisit tarpeeksi kuiva niin et sä töitä tekis :/
marttyyri taidat olla... "sängynpohjalla kuolemassa..." :headwall:
Tää on niin vittumaista.

mäkin olin koeajalla samassa tilanteess. Mulla ois kyllä pysyny paikka, koska se pomo oli lapsiystävällinen, mutta elämä muuttuu.

Itelläni oli abaut 5 tiputusreissua. Sairaslomalle päädyin ja sitten ei tarvinnut enään käydä. Pahoinvointi oli uskomattoman rajua.

Sit oon ollu loppuraskudesta tiputuksessa sairastumisen takia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siniliida:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
no jos sä oikeesti oisit tarpeeksi kuiva niin et sä töitä tekis :/
marttyyri taidat olla... "sängynpohjalla kuolemassa..." :headwall:
Tää on niin vittumaista.

mäkin olin koeajalla samassa tilanteess. Mulla ois kyllä pysyny paikka, koska se pomo oli lapsiystävällinen, mutta elämä muuttuu.

Itelläni oli abaut 5 tiputusreissua. Sairaslomalle päädyin ja sitten ei tarvinnut enään käydä. Pahoinvointi oli uskomattoman rajua.

Sit oon ollu loppuraskudesta tiputuksessa sairastumisen takia.
no mulle ei ainakaan mikään työpaikka ois noin tärkee, ettenkö menis sairaalaan jos sitä tarvisin.
 
Kippuravarvas
Yksi sukulainen joutui tippaan alkuraskauden aikana. Ja se ei meinannut edes pystyssä pysyä, kun oli niin voimaton. Edes vesi ei pysynyt sisällä.
Ja sillä kävi muuten kotisairaanhoito tiputtamassa nesteet kotona.

Mitä työtä sä teet?
 
Multaki ois puhelimessa saattanu päästä tuo mainitsemasi hoitajan kommentti :ashamed: Siis ihan ihmettely mielessä, ei vittuilu ;) Kyllä meille sairaalaan asti tulevat hyperemesis potilaat otetaan osastolle nesteytykseen ja elektrolyytti arvojen seurantaan. Oudolta kuulostas, että joku töistä suoraan tulis ja sit lähtis (? ) kotiin takas.
 

Yhteistyössä