Onko muita synnytyspelkoisia?

  • Viestiketjun aloittaja Pelkuri
  • Ensimmäinen viesti
Pelkuri
Onko paikalla muita synnytyspekoisia? Itselläni pelko tuli esikoisen syntymän jälkeen. Synnytykseni oli tosi kivulias ja kamala kokemus, enkä saanut kivunlievitystä. :'(
 
Ei nyt varsinaista pelkoa ole kehittynyt, mutta vinkkinä vain että synnäriltähän saa apua synnytyspelkoihin, näin ainakin muistelisin kuulleeni...

Anteeksi utelut, mutta miksi et saanut kivunlievitystä?
 
mie
Täällä yks. Viidennen pitäis syntyä tammikuun alussa. Minä pelkään nimen omaan ponnistusvaihetta. Synnytykseni ovat niin nopeita, että mitään kivunlievitystä ei ennätetä antaa, enkä sitä avautumisvaiheessa tarvitsekaan,mutta se ponnistaminen. Se SATTUU!!!
 
a-k79
vaikka eka oli tosi helppo( oli kyl epiduraali) silti pelkäsin aika hysteerisesti tätä toista ja se olikin puolet pahempi jo kestoltaan, mut sain kyl epiduraalia sen yhden annoksen joka vaikutti sen puoltoista tuntia ja viimisen tunnin oli ilman kivunlievitystä.. oli tosi mukavaa varsinkin ku ponnistusvaiheessa loppu supistukset ja laps jäi puristuksiin sain puolet päästä näkyviin ja loppu pitikin ponnistaa väkisin.. kaikki on niin yksilöllistä ja tää toinen oli kyl yli neljäkilonen ja itse olen aika pieni eli siinä varmaan syy.. mut ei se loppujen lopuks kauaa kestä mielummin synnyttäisin ku odottaisin sen yhdeksän kuukautta!!
 
"mut ei se loppujen lopuks kauaa kestä mielummin synnyttäisin ku odottaisin sen yhdeksän kuukautta!!"

Aivan samaa mieltä edellisen kanssa tästä...Mulla oli tosi kova synnytyspelko.Kävin äitipolilla juttelemassa,mut lääkäri oli tosi tökerö eikä siitä ollut apua.Onneksi sain oman ihanan terkan kanssa sen verran jutella,että pahin meni ohi.Ja lopussa kyllä alko pikkuhiljaa voittaa se olo et pääsis mahasta eroon ja vauhdilla.

Vaikka kuin lupailtiin puudutuksia,en niitä ehtinyt saamaan,tosin osittain omaa syytä.Sanoin nimittäin aina et ei vielä...Ja sit kun oisin halunnu olin jo täydet auki.Ei kuitenkaan jäänyt kammoa,ainaki nyt tuntuu siltä,oli paljon helpompaa kuin osasin odottaa...Paljon ennemmin synnytän ku odotan ne yhdeksän kuukautta,en nimittäin osannut nauttia odotusajasta juuri ollenkaan.

Puhu neuvolassa,niin saat lähetteen pelkopolille.Mulla sattu tosiaan vaan huono tuuri lääkärin kanssa,mutta mitä muilta olen kuullut niin kannattaa mennä ja auttaa!!
 
täällä kohtalotoveri! minä myös pelkään kuollakseni seuraavaa synnytystä koska eka oli todella vaikea ja kipeä. tosin vielä ei ole toisen lapsen aika mutta joskus kuitenkin ja jo nyt minua stressaa seuraava synnytys..
 

Yhteistyössä