Onko muita piinailijoita?

Hei,

Saisko jonkun kaveriksi piinailemaan ja jakamaan kokemuksia? :) Itsellä menossa 1.IVF. 18follikkelia saatiin kerättyä. Eilen siirrettiin yksi alkio ja seitsemän saatiin pakkaseen(osa pakastettiin pareittain). Menopur-lääkityksen aloittamisen jälkeen on ollut mahan turvotusta ja olen joutunut olemaan välillä töistäkin pois huonon olon vuoksi. Punktion ja erityisesti eilisen siirron jälkeen olo on pahentunut ja tuntuu, kuin olisin pamahtanut suoraan viidennelle kuulle raskaaksi, tai sitten oon nielassut jalkapallon :) Siirron aikana lääkäri sanoi, että munasarjat on vielä melko kookkaat ja ottaa aikaa että ne palautuu. Piti jo soitella polille, että mitäs nyt tehdään, koska tänään on ollut todella kipeä ja turvonnut olo. Päivystykseen pitää mennä jos olo edelleen pahenee.. Nyt vaan lepoa, lepoa, ja nestettä litroittain.

Löytyiskö joku kaveriksi piinailemaan? :)
 
Terve Valoa:wave: ! Mä en tiiä huolitko mut tänne piinailee kun mulla nyt menossa ns.luomu kierto politauon takia. Ens kiertoon tehään inssi siten taas. Tässä kierrossa tosin on loppukierrossa tukemassa luget ja kortisooni et ihan luomuna en mene. Tuntuu vaan et nyt ois tarvinnu piina tukea kun toi mies ei ymmärrä tätä mun hössötystä.
 
Tottakai kaikki ovat tervetulleita. Mun täytyy myöntää, että muut hoitomuodot ei ole mulle ollenkaan tuttuja. Meidän kohdalla aloitettiin suoraan IVF:stä. Samassa veneessä kuitenkin ollaan. Tänne on hyvä vuodattaa tuntoja :)
 
Valoa mulla siis normisti kasvatettas menopurilla folleja ja sit pregnyl irrottaa folli ja innssi siihen kylkeen.loppukiertoon luget. Nyt kun toi politauko osu just kurjasti tän kierron kaa päällekkäin meni hommat kotikonsteihi. Kauheen suuret odotukset ei ole tän kierron suhteen..siltikkin sitä aina vaan piinailee:D mUlla menossa siis dpo7 ja tuntuu et aika matelee|O Mä niin toivon että tästä kortisoonista olis nyt apua. Koska aijemmissa kierroissa sitä ei ole ollut käytössä. Meillä siis esikko ennestään kevyillä hoidoilla ja nyt kakkosta tahkottu kohta 2-vuotta. Millos meinasit testailla=)?
 
Voi, tsemppiä sun piinailuihin. On tää niin jännää aikaa ja aika matelee. Asiaa ei helpota yhtään, että joudun olemaan tällä hetkellä sairaslomalla. Kävelykin tekee vaikeeta, joten sohvan pohjalla on menty pari päivää. Tässä se aika vasta mateleekin. :) Pitäs malttaa odottaa vielä kaks viikkoa, ennen kuin voin testata.
 
Käytettiinkö sulla hoidossa follien irrotuspiikkiä? JOudutko kauan olee saikulla?Uskon , että aika matelee koska me ollaan esikon kaa päivät kaksistaan kun olen työtön.Ja aika todella matelee..heh.Mä meen tänään kaupungille ostaa apteekin tyhjäksi r-testeistä:D voi olla että huomenn on pakko kusasta yhteen tikkuun.
 
tyty86: Jouduin olemaan pari päivää ennen punktiota saikulla ja nyt viikko punktion jälkeen. Muuten on hoidot mennyt tosi hyvin. Nyt mä vaan toivon, että munasarjat palautus mahdollisimman pian. En oo tottunu tällaseen makoiluun :) Mulla käytettiin irrotuspiikkinä Pregnyl 5000iu.
 
Valoa toi pregnylhän näkyykin testeissä, joten liian aikasin ei kannatakkaan testailla:) KÄvin tänään ostaa clearbluen digin ja ajattelin sen tehdä jos saan tavan halppis testillä plussan. Mulla ongelmana toi kiinnittyminen..yrittää kiinnittyy mut menee heti keske..varmaa 10krt jo ollu sillain: / joten haluun sit varmistaa digillä et nouseeko hcg jos sitä plussaa ikinä tässä kierrossa tulee.
 
Täällä uusi tulokas, heipä hei!
Piinailua tosiaan, perjantaina minulle tehtiin ensimmäinen PAS, lääkkeetön. Eli pp2 ja vielä pitäis piiiiiiitkään piinailla :D

Taustaa hieman; olemme selittämättömiä sekundaarisia. Esikoinen tuli luomuna ilman sen kummempaa yrittämistä. Toista onkin viisi vuotta yritetty. Tuloksetta.
Takana on 4 inssiä (4xnega), yksi tuoresiirto (nega) ja viimeisimpänä vastikään tehty lääkkeetön PAS (pp2). Punktiossa saatiin 11 follia joissa kaikissa solu, mutta vain 4 hedelmöittyi. Punktio itsessään ei sattunut yhtään, mutta sen jälkeen vatsaontelossa oli nestettä ja jouduin vuodelepoon.
 
Viimeksi muokattu:
tyty86, täytyy tosiaan malttaa viimiseen päivään asti eikä alkaa testailemaan ennen aikojaan. Malta sinäkin vielä muutama päivä :) Tsemppiä!!

Lumetar, tervetuloa piinailemaan. Sulla onkin jo useampi piinailu takana. Toivotaan, että tällä kerralla tärppäis!!! Varmasti ollut henkisesti raskasta saada noin monta negaa testeistä. Nyt kaikki toivo peliin ja kaikille plussatuulia!! :)
 
Piinailtu on paljon, joo! Välillä on tuntunut armottomalta suossa rämpimiseltä, mutta jostain sisua on aina löytynyt jatkaa eteenpäin. Raskainta tässä on ollut muiden ihmisten asettamat paineet. "Kyllä teidän olisi sisarus kannattanut ajoissa tehdä" ym. Niin varmaan olisi joo, voi kumpa tietäisitte! Kyllä sitä on itseään ehtinyt monet kerrat syyttää, että miksi ei aiemmin hakenut apua. Aina vaan ajatteli, että josko se nyt tästä kierrosta.. Mutta kaikki ajallaan.

valoa Peukut pystyssä, olet piinailussa minua päivän edellä :D
 
Lumetar, ihmiset on usein todella ajattelemattomia, usein tahtomattaan. Me ollaan onneksi säästytty pahimmilta paineilta. Typeriä kyselyjä on kuitenkin jonkin verran tullut: "Millon te TEETTE lapsen?". Muutaman kerran vastasin kyselijöille, et me ei taideta sitä osata tehdä. Hoitojen alettua ollaan puhuttu melko avoimesti tilanteesta läheisille. Ehkä sen vuoksi ollaan lähiaikoina säästytty uteluilta. Mikä päivä meinaat testata? Hoitaja sanoi mulle, että kannattaa testata viikonloppuna 4-5.2, mutta ollaan sillon reissussa. Aattelin testata jo 3.2, että miltä näyttää. Onkohan se päivästä kiinni. Kerroppa sinä konkarina. :)
 
Meillä vaativat verikokeen tuli täti tahi ei, myös tilastojaan varten. Kotona varmaan testailen silti (ai mitenniin malttamaton!?) 2.2. aamulla, jos ei menkat ole alkanu :D Samana päivänä käyn tosin labrassakin, mutta vastaus menee seuraavalle päivälle! Aiemmin ei ole tarvinnut testejä tehdä, täti on pitänyt huolen, että ajallaan saapuu. Nähtäväksi jää miten nyt käy, kun yhtään ei ole hormoneja elimistöön pumpattu.

Me ollaan kans puhuttu asiasta suht avoimesti, yllättävän paljon saman asian kanssa painivia onkin löytynyt lähipiiristä. Sitten on ollut myös näitä, jotka ovat säikähtäneet eivätkä uskalla edes kertoa, että itse lasta odottavat.
Muutama on myös tölväissyt, että olkaa onnellisia että on edes se yksi. Ja tottahan toki ollaan! Siinä ehkä suurin syy, miksi avun hakeminen kesti niin kauan. Ajatteli jotenkin, että eihän meitä oteta edes jonoon!
 
Tervehdys!
Meillä vaatii myös verikokeen, oli tulos mikä tahansa... Ja mulla pp on 2.2. Eikö sitä
tulosta saa heti? Sit pitää varmaan ostaa kotiin myös testi... Onko se clearbluen testi hyvä ja minkä hintainen?
 
Meillä pitää vaan ilmottaa klinikalle jos on nega. Ei testaa sitä mitenkään.. Jos on plussa, niin sit pitää käydä testissä siellä. Ilmeisesti aika paljon poikkeaa käytännöt eri kaupungeissa. Mä kans haluaisin kuulla konkareiden mielipiteitä testeistä. Mikä ilmottaa varman plussaan? ;)
 
Tammuska: Siis alkaako sinulla piinailut 2.2 vai voitko silloin jo testata?
Ja labratulokset saa täällä ainakin kyllä samana päivänä, jos aamusta käy. Mutta itse en aamulla pääse, ellen töissä halua selitellä :D Siksi tulokset venyy seuraavaan iltapäivään, kun on seuraava soittoaika polille.

Esikoisen testasin ihan Apteekin omalla testillä, kp 28/28 ja vahvan plussan täräytti heti.
 
Itse suosin apteekin omaa ja pregchek raskaustestiä=) jälkimmäistä saa ihan tavan kaupoista kuten prisma, citymarket ja s-market.

Mä en usko tärpin käyneen..mulla on kahen vuoden testaushistoria ja jos dpo10 nega niin se on sitä vielä dpo15:(
 
Eilen illalla alkoi huono olo:x semmonen pieni öllö olo koko ajan..koskaan eijemmissa kierroissa tätä ei ole ollut MUTTA tämä voi johtua hyvinkin tosta kortisoonista jota olen 2viikkoa jo syönyt. Rinnat on törkeen kipeet, mutta ne on aina kun luget on käytössä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumetar
Siis hitto, mä koko yön pidättelin pissaani ja katoin kelloa et joo se on 12 yöl ja voin käydä viel pisul et aamul voi testata. No kahoinki väärin ja kello tasi olla 6 aamulla..noh ei pissi ollu ku 1h rakossa:headwall: noh..mä en tiiä, kai tossa joku haamujen esi isä näkyy..koitan vaikka ottaa kuvaa koha testi kuivuu..
 
Minäkin täällä piinailen. 1. IVF:n 1. PAS tehtiin tiistaina ja sama testipäivä kuin Tammuskalla ja Lumettarella, elikkä 2.2. ja veritestillä varmistetaan klinikalla...
Voi hitsi kun sinne on niin pitkä aika. Onko hyviä vinkkejä miten saa ajatukset pois tästä odottelusta??? Meinaa tulla hulluksi kun olen vielä kotilomalla sinne pe 3.2. saakka lääkärin määräyksestä. Sit kuitenkaan ei saa rehkiä, eli mitä tässä voi tehdä???

Mä en aio tehdä kotitestiä ollenkaan. Meen vaan verikokeeseen. Tän 2 vuoden lapsettomuuden aikana oon tehny monta negatiivista testiä ja itku tullut joka kerrasta. Tossa IVF:ssä meillähän oli kemiallinen raskaus, joten pissitesti olis tod näk näyttänyt plussaa, mutta veritestissä selvis alhainen hcg luku. Onneks en tehnyt testiä. Olisin varmaan kuollut pettymyksestä sen jälkeen kun ensin olis saanut plussan tikuttelemalla... Olen siis pelkuri, mutta en kestä mitään muuta tällä hetkellä. Onko muilla yhtään samanlainen fiilis, vai viekö uteliaisuus voiton?

Mulla on muuten ollut taas yskän puuskia tänään ja eilen illalla. Oon ihan kammona siitä, et oon aiheuttanut painetta vatsaonteloon ja nyt alkiot putoo pois.... kääk! Onko kukaan lukenut koskaan yskimisen vaikutuksista?
Siis kaikkea tällästä hullua sitä miettii...
 

Yhteistyössä