Onko muita PHKS:ssa hoidossa olevia??

Heippa! Huhuilen siis muita jotka olis Päksissä hoidoissa..
Taustoja vähän: ite 30 mies 29, varsinaista syytä lapsettomuuteen ei ole. Mulla endo joka toki vaikeutta. Endo leikattu 02/05 ja 09/08. Ekan leikkauksen jälkeen saatiinki luomuplussa vaikka leikkaava lääkäri oli sitä mieltä etten normisti raskaudu. Poika syntyi 01/06. Toista on yritetty siitä lähtien, nyt toukokuussa eka ivf.
Kirjoittelen lisää kun saan akun latailtua :)

Hiippis!!!Me ollaan päksissä hoidoissa!:wave: Onpa hauska yhteensattuma.:)
Eli Felicitaksessa tehtiin nuo inssit ja tehdään tuleva IVF.Meillä on varmasti sama lääkärikin
päksissä..Hanna.:)
Meillä ei ole ennestään lapsia.:(( Esikoista toivotaan.

No onpa kyllä hauska sattuma :) juu, meilläkin lääkärinä Hanna, onko siellä edes muita kun Tapio ei enää ole?? Mä en oo ollu kun kerran felicitakses käymässä, sillon kun mies antoi näytteen. Sieltä ei siis vielä varsinaisesti kokemusta.
Tänään pistin jarrun, nyt vaan menkkoja oottamaan.plaah :/ kun mennään näin samalla aikataululla niin saatetaa jopa päksissä törmätäkkin tietämättämme :D

• Tykkää
Reactions: susan78
Jes! Tänään alkoi menkat ja ens tiistaina ultra :) taas yks oottelu vähemmän kun ei tartte menkkoi ootella. En ehkä ookkaan koskaan näin paljon oottanu menkkojen alkamista :D nyt innolla odottamaan tiistaita..
Mites sulla Susan? :)

Hei Hiippis!!Tuo odottelu on niin tylsää kyllä..No mulla lyheni tuo kierto sitten 22päivään: /
eli IVF aikaistuu noin viikolla.Viime kierto oli hormonivapaa ja ovis aikaistui monella päivällä
oli jo kp11,kun normaalisti näyttää plussaa kp17-18.Ja luteaalivaihe mulla on max 10-11päivää,
niin tässä nyt sit ollaan..Aloitin eilen puregonin pistämisen 150iu:ta ja UÄ on ensi torstaina.

Mites sulla??

Voihan se olla,että törmätään vielä!:D

Heippa! No sun ei tarttenu sit odotella niin pitkään :)
Täällä menossa kp10 tiistaina alotan pistämään sen 150iuta puregonia ja 7.5. olis seurantaultra. Tiistaina olin ultrassa, procren oli toiminu, mutta ei ollu vaikuttanu endoon mitenkään :( .Toivottavasti vyöhyketerapiasta on apua, oon käynyt nyt 2 krt, keskiviikkona olis seuraava. :)
Greippimehua juon joka päivä ja vedän niitä multitabsin? raskautta yrittäville ja raskaana oleville tarkoitettuja vitamiineja. Soijarouhe on myös suositeltava, en nyt vaan muista mihin se tässä auttoi. Pitääkin kysyä kun seuraavaksi menen hierottavaksi. :)
Olisko muita poppaskonsti vinkkejä? ;)

Mukavaa aurinkoista päivää!! :)

Heippa hiippis!Sulla alkoi tänään sitten puregonin pistely.Mikä lääke se procren on?miten
vaikuttaa endoon?
Vyöhyketerapiaa mäkin olen ajatellut,en vain ole saanut aikaiseksi mennä vielä.Juu,greippimehu
ja raskaus multivitat täälläkin käytössä.=) Monta kiertoa söin myös vehnänalkioöljyä(e-vitamiinia)
,mutta nyt se on jäänyt pois käytöstä.Kalaöljykapseleita syön myös.Soijarouheesta en ole kuul-
lut..
Tänään aloin pistämään orgalutrania..To ultra.:eek:

Hyvää Vapunpäivää Hiippis!:D

AiTsemppiä kasvatteluun !! Tuuhan sit kertomaan ultrakuulumiset :)
Procren on oman hormonitoiminnan pysäytykseen ns jarrupiikki. Eli siis saatiin oma hormonitoiminta pysäytettyä ja sit käyntiin lääkkeillä. Hanna sanoi että mun endon takia meillä on oikeestaan ainut vaihtoehto pistää ensin jarru. Saattaa myös pienentää endopesäkkeitä tuo piikki. Mulla ei ollu vaikuttanut mitenkään :(, endoon siis. Muuten oli kyllä lepotilassa :).

Tänää taas vyökyketerapiassa ja ens torstaina uudestaa. Nyt vaan oottelen maanantaita et nähää miten pistokset vaikuttaa :).
Ai nii se soijarouhe, vyöhyketäti sanoi että soija tukee hormonitoimintaa. Pitää siis varmaan vetästä vähän soijarouhetta jogurtin sekaa ;) .
Sullahan on sit Susan jo ens viikolla punktio ja siirto!! :) hui kuinka nopeesti aika menee :D

Siellä on käsittääkseni vain yksi lääkäri, Hanna. Lääkäri on tosi mukava, ja hoitajat kyllä myös :). Soittoaikaan on kyllä välillä vaikee päästä läpi, mutta muuten oon kyllä tykänny paikasta. Ja onneks sit voi laittaa s-postia jos ei puhelinaikana pääse läpi. Oon kyllä ollu kaikin puolin tyytyväinen. :)
Kysele ihmeessä mitä mieleen tulee, koitetaan vastailla mitä tiedetään .

Niin ja tervetuloa ketjuun :)

Heippa! Ultrassa käyty, 8 follia siellä näkyi, vaan :/. Mut samalla annoksella jatketaan pe uus ultra ja ti tai ke olis punktio, hui.
Hanna sanoikin et jossei raskaus tästä hoidosta ala, niin ens kerralla aloitetaan isommilla annoksilla :). Mut katotaa nyt tää hoito enste loppuun :).

Mites sulla Susan??

Heips! Mulle Hanna sanoi samalla lailla eli jos ei tästä raskautta,niin ensi kerralla suurempi
annostus.Mua kylla nyppi tuo määrä.:( Tiesitkö,että poli on kiinni 2.6.-20.8. joudutaan
odottamaan kolme kuukautta ennenkuin pääsee esim.PAS:iin,jos tästä ei plussaa.Miten tuosta
määrästä voi mitään pakkaseen saada.Mulla siis max kuusi munista.:(
Eilen pistin pregnylin,tänään ei tarvitse pistää mitään..huomenna punktio.
Tuo sun 8 follia kuulostaa jo hyvältä.:)

Mua kans harmitti pirusti tuo pieni saalis :( kai siihen on kuitenki syynsä miksei heti lähetä isommillä määrilä liikkeelle mutta ärsyä silti murr. Tänään kun tutkin uudestaan lappua niin huomasin että hoitaja oli kirjoittanut endon kooksi 8,2 mm vaikka se oli 15. Voisikohan tuo olla folli kuitenkin?hope so...

Ihan törkeetä että poli on noin kauan kiinni!! Sehän on jo 1/4 vuotta "kesätauolla". Voihan prkl!!! Nyt kyllä ärsyttää!!
Toivottavasti meidän ei tarttis pas:sia odotella vaan saatais jo tulosta tästä ekasta yrityksestä :)

Tsemppiä punktioon, tuuhan kertomaan kuulumiset kun kykenet :).

Onpa jännä että kesätauko on noin pitkä! Mutta gynekologian alalla lapsettomuuspoli on varmaan ainoa, jonka sulkeminen on mahdollista. Voisikohan olla, että henkilökunta joutuu paikkaamaan muiden lomia sellaisissa yksiköissä joita ei voida sulkea. Muuten en keksi mitään syytä siihen, miksi tauko olisi noinkin pitkä, eihän lääkärin ja hoitajien kesäloma voi mitenkään olla kymmentä viikkoa.

No, meidän pääsy tutkimuksiin taitaakin sitten venähtää pitkälle syksyyn :(. Muu ei olisi järkevääkään, koska mitään lääkehoitoa ei voi toteuttaa ilman seurantaa...

Tsemppiä teille, hiippis81 ja susan78! Olen niin alkutaipaleella lapsettomuusasioissa, etten vielä ymmärrä paljoa hoidoista ja lääkkeistä, mutta toivon plussatuulia teille!

Mimilie,Joo,liian pitkä toi tauko.:/ Kiitos stempeistä!:)

hiippis,Onnea matkaan!!!:) tuu kertomaan sitten?!

omaa napaa..

Tänään siirretty nelisoluinen alkio.Meidän pieni sisupussi.
Keskiviikkona oli punktio,mikä meni hyvin kaikinpuolin.Munasolusaalis olikin 12kpl,vaikka vain kuudesta oli puhuttu.Eilen sitten soittelin Felicitakseen ja vain kaksi oli hedelmöittynyt normaalisti,neljä ei vielä ollenkaan ja loput viisi epänormaalisti (esim.päästäneet useamman siittiön sisäänsä tms)ja yhdestä puuttui kuori tai joku.

Tänään sitten keskusteltiin lääkärin kanssa ja selvisi,että vain yksi selvisi..Onneksi edes se.Lääkäri ei osannut sanoa syytä miksi näin huono hedelmöitysprosentti.Jos joudutaan syksyllä,kesätauon jälk.jatkamaan hoitoja niin sitten tehdään ICSI.

Itkua pidätellen katselin,kun alkio vilahti kuplana kohtuun..voi kunpa se selviäisi.:heart:

• Tykkää
Reactions: hiippis81
Onko sulla susan mitää oireita mihinkään suuntaan? :)
Tänään käyty puntiossa, 12 follia löytyi joista 11 oli solu jej!!! Simppanäyte oli ihan ok mut normisti liikkuvia olikin jostain syystä huomattavasti vähemmän kun kahdessa edellisessä näytteessä. Mennään siis sillä ICSIllä. Perjantaina olis siirto jos jotain siirrettävää on.
Punktio meni tosi hyvin, missään kohtaan ei koskenut eikä ole illallakaan ollut yhtään kipuja. Katotaan miten yö sitten menee :0
Nyt sit jännäillään hedelmöittyykö siellä mitään ja jos se ok niin jakautuuko alkio sit normisti ja ja ja ja..

Hiippis, teillä kyllä loistava tuo solusaalis ja,että niin monta hedelmöittyi.:) Niinkuin
kommentoinkin jo tuonne toiseen ketjuun. Nyt vaan toivotaan, että tarraa kiinni.:heart:

Mulla petti hermo eilen ja testasin. Ajattelin,että sen täytyy näkyä jo,jos on tarrannut tai
sitten jos se ei näy,niin ei tule näkymäänkään ja sitten päädyin testaamaan. Sain herkällä testillä
päiväpissasta selkeän haamun. En osaa sanoin kuvata onnen tunteita. Itku tuli. En ole koskaan
saanut haamua tai mitään näiden yritysvuosien aikana. Nukuin viime yön aika huonosti,kun jännittää
niin kovin. Tänä aamuna on siis pp10 ja digiin "gravid raskaana 1-2" kai tämä on pakko uskoa
todeksi. :heart:

• Tykkää
Oi oi oi!!!! Ihan hirmuisesti onnea susan!!!!<3 <3 onko sulla ollut mitään oireita?? Todella iso rutistus täältä sulle :) se on ihan uskomaton tunne kun saa plussan testiin <3

Mulla on yllättävän rauhallinen olo, katotaa kun siirrosta on viikko et vieläkö oon rauhallinen ;)

Paljon tarrasukkia pikkuiselle että pitää kiinno loppuun asti <3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susan78
Kiitos hiippis!:heart: Oireista,no en kyllä olis uskonut että plussan saan,koska aika lailla
samat olot kuin ennen menkkoja. Oikein kun rupeaa ajattelemaan,niin luulen kiinnittymisen
olleen pp4 tai 5,koska silloin tuli ihan vähän crinonen joukossa verta kun pyyhin pissalla käydessä. Ja mulla ainakaan
crinone ei paljon valuttele toisin kuin luget. Menkkajuilintoja on ollut päivittäin,ihan siirrosta asti.
Ne tulee ja menee.Ja sitten vatsa on löysällä.Hikoiluttaa ei palele.
Onko sulla vielä oireita? Ainiin,selkä on kipuillut jo useamman päivän,mutta se on mulle enemmän kuin
normaalia. Jään Hiippis odottelemaan ja jännäämään sun kuulumisia.Meinaatko testata aikaisemmin?Mikä on
viralllinen testipäivä?

Mulla on virallinen testipäivä 1.6. Saas nähdä uskallanko testata aikasemmin. :0 mulla kans välilllä juilii mahaa ja selkä on kipee, mut niin on aina ennen menkkojakin ja noihan oli sivuvaikutuksena siinä crinonessakin. Tuuthan kertomaan kuulumisia jatkossakin? Tiedätkö muuten että päästäänkö me alkuraskauden ultraan jos raskaus alkaa? Meinasin kun poli on kuiteskin kiinni kesän... No jos plussa testiin pärähtää niin meen kyllä yksityiselle jossei polille pääse :)

Oi vitsi kuinka hienoa että onnistuitte heti ekasta ivf:stä <3 tsemppiä alku-ultran odotteluun :)

Tuun kertomaan! :) Mun piti kysyä sitä ultra asiaa Felicitaksessa,mutta itketti silloin
niin,etten pystynyt. Ja kun vain yksi alkio selvisi ja lääkäri ei osannut selittää syytä siihen,
niin ei oikein tuntunut hyvältä mennä asioiden edelle.: / Lääkäri ei sanonut mulle edes
onnistumisprosenttia.Sanoi vaan,että kyllä tuollakin alkiolla voi raskaus alkaa.Insseissä
sanoi aina prosentin.
Soitan ehkä jo loppuviikosta päksiin ja samalla kysyn sitä ultra asiaa. Sama täällä,mennään
yksityiselle,jos eivät lähetettä johonkin kirjota.;)
Ihan uskomaton tunne tää on..Kunpa tää kestäisi loppuun asti hyvin.

• Tykkää
Hei neidot!

Oon käynyt tätä ketjua lukemassa alusta asti, mutten oo mitään ite aiemmin kommentoinut. Nyt halusin tulla onnittelemaan susania ja toivottamaan kovasti tsemppiä muillekin päksissä hoidossa oleville. Itekin oon siellä hoidoissa ollu alukvuodesta 2011. Huhtikuun alussa onnellisesti plussatestin IVF:n jälkeen ja ultrassa selvisi, että meille tuleekin yhden alkionsiirron tuloksena kaksi pientä :heart:

täälä ovat muut kehuneet Hannaa ja täytyy sanoa, että oon itsekin ollu valtavan tyytyväinen! Ja muutenkin oon aina sanu apuja ja kuuntelijoita polilta, jos on ollu tarvetta.

Itse tosin ihmettelin sitä, että Felicitakselta kehoittivat varaamaan veritestin, mutta päksissä neuvoivat tekemään testin kotona enkä sitten ikinä mitään veritestiä saanutkaan. Mutta liekö sitten muualla eri käytänkä ku noissa muissa ketjuissa ihmiset paljon veritesteistä puhuu. Täällä oli myös puhetta alkuraskauden ultrasta. Itse tein tosiaan positiivisen testin huhtikuun alkupuolella ja sain ekan ultara-ajan vasta vapun jälkeiselle viikolle eli siilloin alkoi rv 1o. Tosin tähän vaikutti sekin, että Hanna oli lomalla, muutoin olisin menny jo edellisellä viikolla.. Nuo termit kun ei ole mulle ihan tutut niin en tiedä lasketaanko tuo alkuraskauden ultraksi. Mutta vasta sen jälkeen varasin ajan neuvolaan..

Hirmusti jaksuja piinailuun! Ja vielä kerran onnea plussista! Toivotaan, että kaikki päksin hoitolaiset plussaisivat :)

Yhteistyössä