Onko muita perheitä, jossa vanhemmat eivät halua pitää yhtä aikaa lomaa?

  • Viestiketjun aloittaja Lomalainen
  • Ensimmäinen viesti
Lomalainen
Viikko on yhteistä lomaa, jolloin ollaan ulkomailla viikon lomalla yhdessä koko perhe. Muutoin pidetään ihan tarkoituksella lomat eri aikoihin. Meillä on mielestäni ihan hyvä ja toimiva parisuhde, mutta jotenkin kaatuu aina seinät päälle, jos ollaan yhtä aikaa lomalla. Kaikki alkaa olla kiukkuisia ja lomasta ei vaan nauti. Toinen haluaa koko ajan tehdä kuitenkin eri asioita ja sitten tulee vaan riitaa. Jos mä haluan vaan vaikka olla koko päivän, niin mies mäkättää aamusta iltaan "no kyllä nyt pitäisi maalata kuisti kun on aikaa. Peses nyt pyykkiä. Nyt pitäisi sitä tätä tota" ja jos miehellä on löhöpäivä niin mua huvittaa tehdä silloin jotakin. Eikä vaan jaksa katsella toista :D
 
"Inkeri"
Ei pidetä koskaan yhteistä lomaa, kuin ehkä viikko. Osittain siksi, että lapset saavat mahdollisimman pitkän kesäloman ja osittain siksi, että mulla vaan palaisi käämi ihan totaalisesti, jos olisi kaikki kotona.
 
harmaillen
Lapset saavat olla yleensä koko kesän kotona, jos vanhemmat pitävät eri aikaan kesälomat ja parilla ylimääräisellä viikolla on yleensä mahdollisuus olla mummolassa tms. Me tehdään syksyisin ja keväisin yhdessä koko perheellä joku ulkomaanmatka.
Mun mielestä on myös stressittömämpää, jos mies on töissä, kun mä lomailen. Lapset touhuavat kesällä omiaan ja ovat paljon kavereiden kanssa ja mä saan vaan olla. Jos mies olisi kotona, niin koko ajan olisi joku painostamassa kotitöihin tms.
 
.....
Ei pidetä yhtä aikaa lomaa koskaan, vaikka meillä ei ole edes lapsia. Mies ei jotenkin keksi koskaan tekemistä, eikä ole kovin sosiaalinen tms. Yleensä lomalla mies vaan kävelee stressaantuneena sisällä pitkin kämppää ja on jotenkin koko ajan huonolla tuulella, kun ei ole tekemistä. Sitten äksyilee myös mulle.
 
Ei lomailla yhtä aikaa. Ollaan molemmat aina jotenkin tosi kiukkuisia, jos kaikki meluaa yhtä aikaa kotona. Mun mies on myös juuri tuollainen stressaaja lomalla, niin mieluusti lomailen yksin. Silloin kukaan ei koko ajan kiukkuile. Arkena kaikki menee hyvin :)
Kerran pidettiin yhtä aikaa loma ja taisin viimeisen viikon vaan enää itkeä ja olin maanantaina tuntia aikaisemmin töissä.
 
"Hanna"
Ei helvatassa pidetä. Mies ei osaa kotona tehdä mitään muuta, kuin olla tietokoneella ja kattoa telkkaria ja kävellä edes takas. Kun ei ole mitään tekemistä, niin on koko ajan ihan vittumaisella tuulella.
 
"vieraana"
Me pidään viikko yhteistä lomaa ja loput erillään. Lapsi saa pitemmän loman. En muutenkaan jaksaisi kyllä katsella miestä kesälomaani. Lapsi antaa mun kuitenkin tehdä omia juttuja. Saan lähteä lenkille, kun haluan ja roikkua tietokoneella vaikka koko päivän jos haluan. Saan tehdä puutarhassa mitä haluan, nukkua kun haluan ja laittaa vaikka saunan päälle keskellä päivää, jos siltä tuntuu. Loma olisi ihan kaikkea muuta, jos mies olisi kotona.
 
"kieppi"
Meillä on kaksi viikkoa lomaa yhdessä. Harmittavan vähän, mutta pakko oli porrastaa, koska lasten päiväkoti meni kiinni ja aukeaa vasta elokuussa. Mikään en ole mukavampaa kuin tehdä asioita yhdessä perheenä.
 
"Sinna"
Huh, mä jo ajattelin olevani jotenkin epänormaali, kun en liputa sen perinteisen 4 viikkoa samaan aikaan lomaa mieheni kanssa- asian puolesta. 1- 2 viikkoa on ihan tarpeeksi. :p
 
Muistan lapsuudesta sen miten oli erilailla kivaa kun yleensä oli ekaksi iskä lomalla ja sitten äiskä. Oli ihan eri touhut ja mukavaa oli. Reissattiin eri paikoissa. Iskän kanssa vähän seikkailumatkoja ja äidin kanssa semmoisia romantiikko- ja kultturellimatkoja. Pari viikkoa yhdessäkin totta kai.
 
"xXx"
Olisi outoa olla haluamatta lomaa yhtäaikaa, meidän suhteessa. Pitäisin sitä jo huolestuttavana, meidän suhteessa. Mutta mepä ei saada yhteisiä vapaapäiviäkään liikaa, n. kerran kuussa koko vuoden ympäri. Siksi edes lomat on ihana viettää yhdessä, perheenä. Ei todellakaan ala mies ärsyttämään, päinvastoin.
 
"essi"
ymmärrän kyllä molemman puolen lomissa, meillä on yleensä pari viikkoa samaan aikaan ja erikseenkin on kiva lomailla. mutta mä en tajua miten ihmiset saa lapsilleen pitkät lomat kesäksi, kun meillä ei isovanhemmat halua/jaksa/ehdi/viitsi hoitaa lapsia yhtään kesällä ja mulla nyt neljä viikkos ja miehellä kolme.

ja nyt harmiksi tänä vuonna on se kolme samaan aikaan niin, lapsilla on tasan se neljä viikkoa lomaa. ja esikoinen aloittaa koulun niin "lomalla" kolme ja vika viikkoa alkaa koulu.... kyllä jotenkin koen huonoa omatuntoa mutta pakko kestää. ja menevät vielä heinäkuussa kolmeksi viikoksi päivystävää ppäiväkotiin. niin harmittaa mutta näin nyt tämä kesä... ja paskat hyväpalkkaisissa töissä ollaan miehen kanssa mutta ei sitä meillä ylimääräistä lomaa töissä saa....
 
"essi"
kun suomessa vielä arvostetaan pitkää kesälomaa. juttelin just britti tuttavan kanssa ja ihmetteli kuinka suomessa pidetään kesällä pitkiä lomia, meillä on pitkin vuotta viikko silloin toinen tällöin. ja oltiinjan me toki perheellä 2vk thaimaassa maaliskuussa. mutta toki pitkää kesälomaaa suomassa arvotetaan ja itse kokee että pitäisi olla myös....
 
"minna"
Me illan yhtä aikaa. Teen vuorotyötä ja ollaan pitkin vuotta aika vähän koko perhe yhdessä. Joten nautitaan täysillä Se 4viikkoa kun saadaan tehdä perheenä asioita. Mies on 6 viikkoa lomalla joten lapset saa siltikin pitkän loman. Meillä menee lomalla paremmin ku koskaan. Stressi ja aikataulut on poissa.p
 

Yhteistyössä