Onko muita perheitä, joissa isä ja äiti eivät juuri koskaan käytä alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Me käytetään alkoholia äärimmäisen harvoin. Itse olen juonut 2 kertaa neljän vuoden sisällä. Toki tähän mahtuu kaksi raskautta imetyksineen.

Mieheni käy ehkä 3-4 kertaa jonkun bändin keikalla ja silloin ottaa muutaman oluen. Muuten me ei koskaan juoda.

Ennen lapsia meno oli toinen, oltiin ravintoloissa rellestämässä miltei joka viikonloppu.

Jännää, miten sitä mielenkiinnot voi muuttua lasten myötä. Itse en yhtään kaipaa alkoholia tai kankkusia.

meillä isäntä saa morkkiksen jo kun avaa olut pullon ja yleensä se ensimmäinen löytyy viel viikonkin pääst kaapista puoliks juotuna. ei mullakaan mikään kiire oo viinaa saada. mut pakko myöntää et lasi viiniä saattaa maistuakun saan tän yhden tiitiäisen ulos eka.

Mä en juo juuri ollenkaan. Meni aika kauan ennen kuin hoksasin, että hei ei mun tartte tykätä alkoholista. Jotenkin niin syvällä suomalaisuudessa, että kyllähän se viina jossain muodossa ja jossain määrin elämään kuuluu. Joisinko ehkä muutaman kerran vuodessa lasillisen punkkua ruoan kanssa, senkin lähinnä ravintolassa, kun siinä vähän fiinimmässä, jossa käydään, henkilökunta on pöyristynyt, jos ei ruoan kanssa ota sopivaa viiniä. Mikä sekin on ihan pyllystä, mutta en jaksa alkaa väittelemään. En mielestäni kuitenkaan ole absolutisti.

Mies juo ehkä pari viskiä viikonloppuna ja keikoilla oluen tai kaksi. Mutta on kyllä vähentyneet määrät molemmilla. Mulla vähentäminen alkoi jo ennen lapsia.

No me kyllä joskus käytetään mut harvoin ja vähän. Viini on joskus ruuan kans hyvää, mut nytkin taitaa olla pari kuukautta siitä kun viiniä viimeks ollaan juotu. Mies ei ole enää juonut edes saunakaljaa ja munkin saunasiideristä taitaa olla useampi kuukausi, mut on se joskus hyvää. Itse saatan joskus viikonloppuna ottaa tilkan jotain likööriä tai mies konjakkia. Mut siis meillä ei alkoholia juoda läheskään joka viikko ja silloin kun juodaan niin se on yleensä yks annos. Humalassa olen viimeks ollut joskus vuonna yksjakaks.

Mutta kylmänä talvi-iltana takkatulen ääressä lämmintä rommikaakaota ei voita mikään...

Hiljaisuudesta päätellen taidetaan olla vähemmistöä? Joo, mäkin kyllästyin siihen alkoholiin jo ennen lapsia, että onko sen muka kuuluttava viikonloppuihin. No ei tosiaan ole. Lasten syntymän jälkeen meidän kodissa ei ole ollut alkoholia.

No me kyllä joskus käytetään mut harvoin ja vähän. Viini on joskus ruuan kans hyvää, mut nytkin taitaa olla pari kuukautta siitä kun viiniä viimeks ollaan juotu. Mies ei ole enää juonut edes saunakaljaa ja munkin saunasiideristä taitaa olla useampi kuukausi, mut on se joskus hyvää. Itse saatan joskus viikonloppuna ottaa tilkan jotain likööriä tai mies konjakkia. Mut siis meillä ei alkoholia juoda läheskään joka viikko ja silloin kun juodaan niin se on yleensä yks annos. Humalassa olen viimeks ollut joskus vuonna yksjakaks.

Mutta kylmänä talvi-iltana takkatulen ääressä lämmintä rommikaakaota ei voita mikään...

Tuo kuulostaa ihan fiksulta! En siis ole alkoholia vastaan enkä ole absolutisti, mutta se on vain totaalisesti jäänyt. Mutta voisin kuvitella ottavani joskus ihan vähän, niin että se on se yksi pieni annos eikä tunnu missään. Mutta enpä ole vain ottanut.

Meillä iskä juo kun pesusieni,mutta se olikin yx syy siihen et asuu eri osoitteessa. Mä en oo ikuna tykännyt alkoholista. Baarissa oon tainnut olla viimeksi vuonna 02. Joskus lapsen mentyä nukkumaan saatan juoda yhden bagardi breezner juoman (mitään muuta en saa kurkusta alas) Nyt viikonloppuna ois hyvän ystiksen kolmekyppiset,eikä mulla oo tarkoitus sieläkään juoda itseäni humalaan. Kolme juomaa ajattelin ostaa ja kun porukka lähtee baariin,mä kotiin,en oo yhtään sellainen bilettäjä tyyppi.

Meillä ollaan samoilla linjoilla. Juomme erittäin harvoin alkoholia. Viimeksi omissa häissämme kuukausi sitten. Eli tämän vuoden puolella olemme juoneet tuon ainoan kerran.

Ei yksinkertaisesti tee mieli juoda.

:wave:

En juo saunaolutta/siideriä enkä pilaa ruuan makua alkoholilla, vesi tai maito parhaat ruokajuomat (makukysymys tietenkin)

Baarissa käyn muutaman kerran vuodessa jos on joku "pätevä" syy. Isomman kaveriporukan tapaaminen, syntymäpäivät tms.

Tupakanpolton olen lopettanut kymmenisen vuotta sitten.

Mies juo silloin tällöin saunaoluen ja ostaa joskus erikoisia oluita ja niitä maistan minäkin (paitsi nyt raskaana ollessa mies ei anna :) heh heh enkä kyllä haluakaan. (Elikkä raskaana ollessa ja imetyksen aikana en ota ollenkaan alkomahoolia... joten seuraavan kerran joskus 2012???)

Baarissa mies käy myös vain silloin kun on joku erityisen hyvä bändi tai kaveriporukan illanistujaiset ( n. 3 kertaa/v)

Mies ei ole koskaan polttanut.

Yhteistyössä