Onko muita LUOMUehkäisijöitä??

• Viestiketjun aloittaja Luomu-nalle
  • Ensimmäinen viesti
Luomu-nalle
Eli siis ongelmani on tämä: en halua käyttää hormonivalmisteita (en ole siis koskaan käyttänyt), enkä halua perinteistä kierukkaa, emme halua sterilisaatiotakaan...Olen vakituisessa parisuhteessa ollut yli 10 vuotta ja ainoana ehkäisynä olemme käyttäneet kondomia silloin kun sitä on tarvittu...on ollut useita vuosia, kun siis ei ole tarvittu, jolloin olemme antaneet vauvan tulla tai olen ollut raskaana...Nyt kuitenkin on neljä lasta, enkä enempää halua (ainakaan tällä erää ;) ). Mitä ihmettä otamme ehkäisyksi? Minulla on aika voimakkaat PMS-oireet ja muutenkin mieliala temppuillee imetysaikana jne. joten hormonaalinen ehkäisy pelottaa aloittaa...En siis missään nimessä halua ainakaan lisää näitä mielialajuttuja...Toisaalta pelottaa myös se, että olen aika hedelmällistä sorttia, joten mihinkään vahinkojuttuihin tässä ei todellakaan ole varaa. Mitä ihmettä tehdä??

Yksi vaihtoehto on ajoitus, mutta se edellyttää säännöllistä kiertoa sekä ovulaatiotestien tekemistä ainakin aluksi. Persona-laite joka tuohon on tarkoitettu antaa luotettavuudeksi muistaakseni 94% (esim. kondomit ovat muistaakseni 98% tms eli kumpikaan ei ole täysin varma), mutta kun mainitsin lääkärille kerran käyttäväni tuota personaa, niin sehän meinasi saada kohtauksen. Mutta tosiaan, sopii ehkä paremmin jos ei tarvitse ehdottoman varmaa.

samajuttu
ei ole mitään käytössä nyt ja nuorin 9kk ja kolme on lapsia nyt, yksi vielä vois sopia mutta niin..mikä ehkäisy?? pää sekoaa hormooneista enkä todella kierukkaa halua.
selibaatti kai se on aloitettava.

ap
Tasan kerran olen antanut mieheni kakkosreiälle tulla, eikä ole minun juttu yhtään..yöks...Mieskään ei nyt niin innoissaan ollut sitten kuitenkaan. Kuulemma kyllä se aito reikä on paljon parempi :)

ap
Kun näitä pinoja katselee, niin eihän mikään ehkäisy ole 100%:n varmaa. Tiedän myös naisen, jolle oli neljän lapsen jälkeen tehty sterilisaatio. Tuli raskaaksi ja viides lapsi syntyi...

ap
itse asiassa ei kortsuissa sinänsä vikaa ole. mies on käyttänyt niitä ihan mukisematta, eivät ole kovin kalliita, eikä minun tarvitse valutella siemennestettä yhdynnän jälkeen...mutta tietyn spontaanisuuden ne kadottavat, ei voi ihan yhtäkkiä nostaa vain hameenhelmaa miehelle, vaan täytyy hakea ensin kondomi :) hah hah! voihan se olla, että mennään vaihdevuosiin asti kortsuilla...eipä se meidän elämänlaatua ratkaisevasti huonontaisi...

Gp
Meillä toimi 6 vuoden ajan varmat päivät, kunnes vauva sai sitten tulla. Missään vaiheessa lapsi ei olis ollut katastrofi. Mulla on selvät ovulaatiotuntemukset ja homma perustui pitkälti siihen. Superhedelmällisten hommaa tuo luomuehkäisy ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
meilläkin keskeytetty on ollu käytössä ennen kuin lasta päätettiin yrittää. ja ekasta ruikkasusta siis raskaaksi sitten tulin. hyvin toimi keskeytetty.
Sama juttu meillä yli kahdeksan vuotta. Enää en tosin uskalla kun lapsiluku on täynnä.

Yhteistyössä