Onko muita kirkkoon kuuluvia jotka käyvät myös helluntalaisten tilaisuuksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oo muuten kuin pari kuukautta sitten katsomassa yhden näytelmän. Oli yllättävän erilaista menoa kuin ev.lut. jutuissa mihin oon tottunu.. :o Voin joskus käydä ehkä uudestaankin, mutta kirkkokuntaa en vaihda.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei oo pakko, ja tiedän monta jotka käy molemmissa, ja kuuluvat siis ev.lut.kirkkoon. Se on ihan sallittua =) Ei se kirkkokunta ketään autuaaksi tee!

Näin juuri samaa mieltä ja Helluntaiseurakuntaan jos liittyy niin pitäisi olla kasteella käyty tai sitten jos Helluntaiseurakunta on littynyt kirkkokuntaan Vapaaseurakunnan tavoin tällöin liittyjä ei voi kuulua ev.lut kirkkoon.

Vielä lisään, että mun mielestä tuo käytäntö että ei voi liittyä ellei ole käynyt aikuiskasteella on jotenkin kökköä toimintaa en tiedä onko se joku seurakunnan oma käytäntö vai mikä se on. Vaikka siis on uskoon tullut niin tuo kasteelle meno on jokin ehto ettei voi muuten liittyä seurakuntaan..

Niin mutta eipä sitä voi luterilaiseenkaan seurakuntaan liittyä ilman kastetta, siitä vaan ei vauva ite vielä yleensä päätä. Se kaste vähän niinkun kuuluu asiaan. Varsinaisesti "uskossa olemiseen" saati seurakunnassa käymiseen ei kastetta tarvi..

Ite liityin helluntaiseurakuntaan joskus riparin jälkeen ja erosin luterilaisesta kirkosta. Tykkään vaan enemmän vapaiden suuntien tilaisuuksista, ei mulla siis mitään oo luterilaistakaan kirkkoa vastaan ja ihan hyvin voisin sielläkin käydä jos haluaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Niin mutta eipä sitä voi luterilaiseenkaan seurakuntaan liittyä ilman kastetta, siitä vaan ei vauva ite vielä yleensä päätä. Se kaste vähän niinkun kuuluu asiaan. Varsinaisesti "uskossa olemiseen" saati seurakunnassa käymiseen ei kastetta tarvi..

Ite liityin helluntaiseurakuntaan joskus riparin jälkeen ja erosin luterilaisesta kirkosta. Tykkään vaan enemmän vapaiden suuntien tilaisuuksista, ei mulla siis mitään oo luterilaistakaan kirkkoa vastaan ja ihan hyvin voisin sielläkin käydä jos haluaisin.

Totta, vastasin nyt että jos haluaa liittyä hellareihin.

Niin ja tuli vielä mieleen että oli mullakin vähän isohko kynnys tuo kasteelle meno, uskoisin että sen saa järjestettyä joka seurakunnassa pienempänäkin tapahtumana. En olis kyllä ite ainakaan halunnut kasteelle jos oisin kuulunut johonkin isoon seurakuntaan ja sitten kastetapahtumaa on seuraamassa kymmeniä tai satoja ihmisiä. Huh, mä kyllä jännitän liikaa kaikkea esiintymistä.. Mut kyllä noille tilaisuuksille on vaihtoehtojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Niin ja tuli vielä mieleen että oli mullakin vähän isohko kynnys tuo kasteelle meno, uskoisin että sen saa järjestettyä joka seurakunnassa pienempänäkin tapahtumana. En olis kyllä ite ainakaan halunnut kasteelle jos oisin kuulunut johonkin isoon seurakuntaan ja sitten kastetapahtumaa on seuraamassa kymmeniä tai satoja ihmisiä. Huh, mä kyllä jännitän liikaa kaikkea esiintymistä.. Mut kyllä noille tilaisuuksille on vaihtoehtojakin.

Onhan se juu jännittävää jos on ihmispelkoa siinä määrin kun pitäisi jotain sanoa ja ihmiset katsoo ja kuuntelee.
Lähinnä luulen, että tarkoituksena on se tunnustuksellinen puoli eli kun uskoo ja tunnustaa. EI varmaan kukaan halua liittyä ihan vaan huvin vuoksi hellareihin.

Yhteistyössä