Onko muita kenellä ei ole kohtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina ilman kohtua ollut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen yksi niistä jolla ei ole kohtua ollut syntymästä asti.Tuolla vertaistukiryhmässä oli nainen jolla miehellä oli vikaa ja mies ei saa siitettyä lasta,ollut vika pienestä asti ja vaimon pitäisi etsiä mies joka tekee heille lapsen.Mulla taas hankalampi tilanne.Menivät hiljaiseksi kun kerroin oman asiani.Enempää en kerro,joku voi tuntea minut jo tästäkin.
Kun en kerran saanut asiallisia neuvoja keneltäkään täällä niin täytyy kysellä muualta apua adoptio lapseen tai sijaissynnyttäjään.

Mun kannalta turha aloitus tämä,kun täällä on kovasti näitä jotka eivät anna apuja ollenkaan.

Voimia ap! En osaa oikein muuta sanoa. Ulkomailta adoptoimalla saisitte nopeammin oman pienoisen! Suomesta tosiaan ei ole oikein saatavilla adoptoitavia ja jonot niihin on piiiitkät. Esim. venäjä tai baltian maat voisivat olla myös hyvä vaihtoehto, jos ette halua "adoptiolapsen näköistä" lasta tai lasta, jota voitaisiin alkuperänsä/poikkeavan ulkonäkönsä vuoksi kiusata Suomessa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Voimia ap! En osaa oikein muuta sanoa. Ulkomailta adoptoimalla saisitte nopeammin oman pienoisen! Suomesta tosiaan ei ole oikein saatavilla adoptoitavia ja jonot niihin on piiiitkät. Esim. venäjä tai baltian maat voisivat olla myös hyvä vaihtoehto, jos ette halua "adoptiolapsen näköistä" lasta tai lasta, jota voitaisiin alkuperänsä/poikkeavan ulkonäkönsä vuoksi kiusata Suomessa tms.

Ap on 22,että saa kyllä muutenkin odottaa vuosia.

sori mut ((((Tuolla vertaistukiryhmässä oli nainen jolla miehellä oli vikaa ja mies ei saa siitettyä lasta,ollut vika pienestä asti ja vaimon pitäisi etsiä mies joka tekee heille lapsen))))
jos tuo vertaistuki on sellasille joilla ei oo kohtua niin miten hitos toi onnaa??

Alkuperäinen kirjoittaja hähä:
sori mut ((((Tuolla vertaistukiryhmässä oli nainen jolla miehellä oli vikaa ja mies ei saa siitettyä lasta,ollut vika pienestä asti ja vaimon pitäisi etsiä mies joka tekee heille lapsen))))
jos tuo vertaistuki on sellasille joilla ei oo kohtua niin miten hitos toi onnaa??

Luulen että jos kohduttomuuden vuoksi lapsettomille olis oma tukiryhmä niin siellä ei ehkä olis kovin montaa tukijaa. Siis kun ei kohduttomia ole kovin suurta määrää. Varmaan hedelmällisyysvaikeuksista kärsivien tukiryhmä kyseessä.

Kyllä jokainen tietää, että jotakin on vialla jos ei kuukautisia
ala jo viim.teini-iässä kuulua. Yleensä kuukautisten puuttumiseen on jonkinlainen rakenteellinen kehityshäiriö kohdussa, jopa sen puuttuminen kokonaan. Itselläni puuttuu kohdun sydän kokonaan, "kehikko" on. Munasarjat ja emätin ovat kehittyneet normaalisti. Seksielämääni kohduttomuus ei ole milläänlailla vaikuttaneet. Hormonitoiminta normaali. Vain biologisen lapsen saaminen on mahdotonta. Yhden onnistuneen kohdunsiirron olen lukenut maailmalta. Ehkä tulevaisuudessa lääketieteen kehittyessä tämä on kenelle tahansa kohduttomille naiselle mahdollista. Jos on vielä hedelmöitymisiässä.

Yhteistyössä