onko muita jotka syö masennuslääkkettä?

  • Viestiketjun aloittaja nyt harmauduin
  • Ensimmäinen viesti
mulla
alkoi panikkikohtaukset lapsen syntymän jälkeen.. Lapsi valvotti ekat 3v. Mulla ei muita oireita kuin jos menen johonkin paikkaan hammaslääkäri yms jota hieman jännitän niin mulle tulee kamalan kovat vatsareaktiot, joudun ramppaamaan vessassa tiuhaan ja se on hyvin kiusallista yleisillä paikoilla.. Muita oireita ei ole ja sainkin nyt Sertalin kuurin kokeeksi miedolla annostuksella jospa taisasi nuo tilanteet.. Hiton kiusallinen "vaiva" itselleni
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
alkoi panikkikohtaukset lapsen syntymän jälkeen.. Lapsi valvotti ekat 3v. Mulla ei muita oireita kuin jos menen johonkin paikkaan hammaslääkäri yms jota hieman jännitän niin mulle tulee kamalan kovat vatsareaktiot, joudun ramppaamaan vessassa tiuhaan ja se on hyvin kiusallista yleisillä paikoilla.. Muita oireita ei ole ja sainkin nyt Sertalin kuurin kokeeksi miedolla annostuksella jospa taisasi nuo tilanteet.. Hiton kiusallinen "vaiva" itselleni
mulla on kans paniikkihäiriöitä. tosin nyt ei muutamaan vuoteen ole ollut kun ihan satunnaisesti. Mulla se tuli niin voimakkaana et oksensin. Alussa kun sitä ei tiedetty mikä se on niin hönttäsin lääkärissä monia kertoja. aina rupes huimaa, kädet puutui, oksensin ym kunnes fiksu lääkäri sen sanoi että sulla on paniikkikohtaus (olin silloin yläasteella) kävin sitten keskustelemassa ja ne helpotti. nyt satunnaisesti niitä ollut varsinkin nyt kun taas tämä stressi alkoi. mutta itessään siihen ei ole tarvinnut lääkkeitä syödä..

tsemppiä sulle ja toivotaan että se helpottaa.. tiedän miten v.mäistä se on
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja Räsynalle:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
alkoi panikkikohtaukset lapsen syntymän jälkeen.. Lapsi valvotti ekat 3v. Mulla ei muita oireita kuin jos menen johonkin paikkaan hammaslääkäri yms jota hieman jännitän niin mulle tulee kamalan kovat vatsareaktiot, joudun ramppaamaan vessassa tiuhaan ja se on hyvin kiusallista yleisillä paikoilla.. Muita oireita ei ole ja sainkin nyt Sertalin kuurin kokeeksi miedolla annostuksella jospa taisasi nuo tilanteet.. Hiton kiusallinen "vaiva" itselleni
mulla on kans paniikkihäiriöitä. tosin nyt ei muutamaan vuoteen ole ollut kun ihan satunnaisesti. Mulla se tuli niin voimakkaana et oksensin. Alussa kun sitä ei tiedetty mikä se on niin hönttäsin lääkärissä monia kertoja. aina rupes huimaa, kädet puutui, oksensin ym kunnes fiksu lääkäri sen sanoi että sulla on paniikkikohtaus (olin silloin yläasteella) kävin sitten keskustelemassa ja ne helpotti. nyt satunnaisesti niitä ollut varsinkin nyt kun taas tämä stressi alkoi. mutta itessään siihen ei ole tarvinnut lääkkeitä syödä..

tsemppiä sulle ja toivotaan että se helpottaa.. tiedän miten v.mäistä se on
Kiitos!
Minulla ei tule oksennusta vaikka kuvottaa kyllä, menee vatsa ihan vesiripulille niin että hyvä jos vessaan kerkeän.. Kuulostaa ehkä huvittavalta mutta sitä se ei minulle ole.. Minulta tähystettiin reilu vuosi sitten vatsa joka reiästä ja kokeiltiin kaikenmoiset vatsalääkkeet..ei apua.. Eli ei se iso vika tarvi olla kun on korvienvälissä ja sieltähän tää mun vaiva taitaa johtua.. Kokeillaan nyt lääkettä vaikkakin niistä alkuun tuntuu aika huono olo tulevan.. :(
 
Päätinpä vihdoin rekisteröityä vaikka pitkään olen palstaa hiljaisena taustaseuraajana lueskellut :whistle:

Tuli aika ajankohtaisesti tämä ketju, aamulla kävin psykiatrin juttusilla ja hän totesi että sulla on testien ja keskustelun perusteella vakava masennus, ois korkea aika aloittaa lääkitys. Nyt sitten aloitan ensin Cipramil 20mg viikon ajan, sitten nostetaan 40mg.

Enpä ennen ole tuommoisia pohjia vetänyt, BDI-testistä 40 ihan rehellisillä vastauksilla.

Ei kauheen kovia odotuksia tuon Cipramilin suhteen ole, aikaisemminkin sitä olen joutunut elämässäni syömään, ja parempi vaihtoehto ainakin minulle on Efexor Depot. Mutta sitäpä ei raskaana voi syödä.

Oishan se kiva kun tuo pääkoppa ois edes pikkusen vähemmän mutkalla sitten kun vauva tulee :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuneiti:
Päätinpä vihdoin rekisteröityä vaikka pitkään olen palstaa hiljaisena taustaseuraajana lueskellut :whistle:

Tuli aika ajankohtaisesti tämä ketju, aamulla kävin psykiatrin juttusilla ja hän totesi että sulla on testien ja keskustelun perusteella vakava masennus, ois korkea aika aloittaa lääkitys. Nyt sitten aloitan ensin Cipramil 20mg viikon ajan, sitten nostetaan 40mg.

Enpä ennen ole tuommoisia pohjia vetänyt, BDI-testistä 40 ihan rehellisillä vastauksilla.

Ei kauheen kovia odotuksia tuon Cipramilin suhteen ole, aikaisemminkin sitä olen joutunut elämässäni syömään, ja parempi vaihtoehto ainakin minulle on Efexor Depot. Mutta sitäpä ei raskaana voi syödä.

Oishan se kiva kun tuo pääkoppa ois edes pikkusen vähemmän mutkalla sitten kun vauva tulee :'(
halia
:hug: Millä viikolla olet?Kyllä sä saat itseä kuntoon,usko pois :hug:
ja vauvasta ,älä huoli,on monta tuhatta raskaana oleva syö masennuslääkeitä ja kaikki hyvin lasten kaa :hug:
 
täällä kans yks masennuksen kanssa painiva! taas näin syksyllä iski uudelleen masennus!
syön kans masennuslääkkeitä. alku syksy meni loistavasti,mutta sitte taas masennus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta! tää ei oo kivaa!varmaan tämä masennuskin vaikuttaa mun raskautumiseen ettei tärppää! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sivi:
täällä kans yks masennuksen kanssa painiva! taas näin syksyllä iski uudelleen masennus!
syön kans masennuslääkkeitä. alku syksy meni loistavasti,mutta sitte taas masennus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta! tää ei oo kivaa!varmaan tämä masennuskin vaikuttaa mun raskautumiseen ettei tärppää! :headwall:
En kyllä tiedä onko sillä mitään yhteyttä, mutta itse tulin raskaaksi 4kk sen jälkeen kun olin aloittanut uudenlaiset, todella hyvin sopivat lääkkeet (tuo aikaisemmin mainitsemani Efexor Depot). Olin parhaimmillaan niin hyvätuulinen, että hoitaja jo mietti ettei vaan olisi jo maniaksi menossa. Mutta ei onneksi kuitenkaan :)

No, huonostihan siinä sitten tavallaan kävi, kun raskaana ei Efexoria voi syödä, ja lopetus tuli semmoisella tahdilla että tärinät ynnä muut vieroitusoireet tuntui kuin henki olisi menossa.

Nyt siis olen ollut reilu 3kk ilman mitään lääkkeitä, ja varmaankin siksi kävi tänään köpösti tuon BDI-testin kanssa. Nyt sitten Cipramil kokeiluun raskauden ja imetyksen ajaksi.

Savanna, kiitos myönteisestä suhtautumisesta, itseä hirvittää koko ajan että milloin joku alkaa paasaamaan lääkkeiden syönnistä raskausaikana :eek: Olo on kyllä semmoinen että herkemmästäkin mätkisin jokaista marmattajaa käsilaukulla päähän :whistle:

Nipsuneiti rv 16+0
 
uskon et tuntuu olo hankalalta. varsinkin kun hormonit vielä pyörittää oloa masennuksen lisäksi. Mut toivotaan nipsuneiti et se rupee helpottamaan tuolla kuitenkin. Käytkö kuitenkin edelleen keskustelemassa? kyllä ne onneksi huomaavat sen jos sun tilanne muuttuu ja miettivät eri vaihtoehtoja..

"mukava" huomata että meitä on muitakin jotka tästä kärsii. vaikka ei tartteis tällaista tulla kenellekkään mutta silti se helpottaa kun tietää ettei oo ainut. mulla ei kaveripiirissä oo muita jotka olis syönyt masennuslääkkeitä ja osa kavereista onkin sellaisia jotka ajattelee et "kauheeta, syötkö sä lääkkeitä. etkö muulla tavoin saanu oloo paremmaksi. Ei niitä kannata syödä kun jää koukkuun yms..." ei kovin kannustavaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuneiti:
Päätinpä vihdoin rekisteröityä vaikka pitkään olen palstaa hiljaisena taustaseuraajana lueskellut :whistle:

Tuli aika ajankohtaisesti tämä ketju, aamulla kävin psykiatrin juttusilla ja hän totesi että sulla on testien ja keskustelun perusteella vakava masennus, ois korkea aika aloittaa lääkitys. Nyt sitten aloitan ensin Cipramil 20mg viikon ajan, sitten nostetaan 40mg.

Enpä ennen ole tuommoisia pohjia vetänyt, BDI-testistä 40 ihan rehellisillä vastauksilla.

Ei kauheen kovia odotuksia tuon Cipramilin suhteen ole, aikaisemminkin sitä olen joutunut elämässäni syömään, ja parempi vaihtoehto ainakin minulle on Efexor Depot. Mutta sitäpä ei raskaana voi syödä.

Oishan se kiva kun tuo pääkoppa ois edes pikkusen vähemmän mutkalla sitten kun vauva tulee :'(
Hyvä että sait lääkityksen, korkee lukema sulla
Mullakin oli tuossa kesäkuussa joku 38..

Noita lääkkeitä olen kymmeniä kokeillut ja jokaiselle sopii, mikä sopii, mutta onneksi niitä lääkkeitä on, joita voi raskausaikana käyttää
MIäkin jouduin silloin taasen alottamaan



 

Yhteistyössä