Onko muita, jotka ovat yliherkkiä kaikelle kamalalle, siis uutisille, elokuville, sarjoille yms.?

• Viestiketjun aloittaja yliherkkis
  • Ensimmäinen viesti
yliherkkis
Ootteko miettineet, mistä se vois johtua?

Mulla meni yö pilalle, kun mietin ja surin eilisiä uutisia. Jotenkin lapsen saannin jälkeen on tullut ihan yliherkäksi kaikelle kamaluudelle. Etenkin lapsiin kohdistuvalle kamaluudelle. Ennen lasta saatoin katsoa vaikka kauhuleffoja tai telkkarin kamalia poliisisarjoja, mutta en pysty enää. Iskee kamala ahdistus.

Voiko lapsen saaminen jotenkin herkistää mieltä tai muuttaa kykyä käsitellä kamalia asioita, niin faktoja kuin fiktiotakin?

samanlainen
Alkuperäinen kirjoittaja yliherkkis:
Ootteko miettineet, mistä se vois johtua?

Mulla meni yö pilalle, kun mietin ja surin eilisiä uutisia. Jotenkin lapsen saannin jälkeen on tullut ihan yliherkäksi kaikelle kamaluudelle. Etenkin lapsiin kohdistuvalle kamaluudelle. Ennen lasta saatoin katsoa vaikka kauhuleffoja tai telkkarin kamalia poliisisarjoja, mutta en pysty enää. Iskee kamala ahdistus.

Voiko lapsen saaminen jotenkin herkistää mieltä tai muuttaa kykyä käsitellä kamalia asioita, niin faktoja kuin fiktiotakin?
kyllä voi ja itselle kävi juurikin noin. t. äitinä 15-vuotta

..olen herkempi kaikelle, esim. en kestä lukea kamalia uutisia ja pahimpia ovat lapsiin kohdistuneet jutut. Mutta se todellakin vaihtelee, joskus olen vähemmän herkkä. Mutta herkkis minäkin ja joudun itseäni suojelemaan, etten sitten pyörittelisi niitä mielessäni. kohtalotovereita löytyy siis :hug:

vieras
Juu täälläkin jää aina lehdistä tietyt jutut kokonaan lukematta. Elokuvista käy vain komediat. Telkua katson hyvin valikoiden. Mitään sellaista, jossa lapsille tapahtuu jotain , en katso enkä lue. Koen suunnatonta surua myös monien täälla palstalla olevista keskusteluista, joissa esim. vauvoja unikoulutetaan nukkumaan jne.

Yhteistyössä