onko muita jotka odottavat synnytyksen käynnistymistä?

Huomenna onneksi neuvolaan. Äitikin käski että pitää siellä vähän valittaa, että lähtisivät käynnistämään aikaisemmin. Kai se o vähän pakko valittaa. Selkä tekee taas kuolemaa, kun vähän katselin vaatteita tossa lattialla. Nyt onneksi vähän supistelee mutta eilisen jälkeen en kyllä odota yhtään mitään.

Emmy ja prinsessa 40+4
 
niisku, ei se auta vaikka mulla ehkä enää se viikko ootusta jäljellä. Hermot vain kirenee!!!
Huomenna toivon jotain uutisia neuvolasta, josko sais ajan siihen yliaikakontrolliin.
Pohdin että voiko tämä turhautuminen vaikuttaa rakkauteen lasta kohtaan!!!viisaammat kyllä sanoi, että ei voi, mutta se pelottaa!!
 
Täällä on kanssa viikkoja tasan 41 ja hermot on kanssa kireellä välillä.
Vaikka kuinka yrittää tsempata ja ajatella, että enää se viikko niin ahdistaa silti :(
Jos jotain hyviä puolia on niin ainakin synnytyspelko on hävinnyt :) Vielä tossa pari
viikkoa sitten hirvitti, kun muistelin edellistä synnytystä. Mutta nyt on sellanen olo, että
sattukoon miten paljon tahansa niin ei haittaa. Kunhan vaan syntyy...
Enkä kyllä usko minäkään, että tämä tuskailu ainakaan vähentäis rakkautta vauvaa kohtaan.
Koitetaan vaan kestää! Ajattele miten pitkä taival on takana ja nyt ollaan jo niin lähellä :hug:
 
Vielä täällä minäkin! Emmy toivottavasti saat tänään hyviä uutisia neuvolasta!! Itsellä huomiselle aika ja saas nähdä onko verenpaineet koholla sen verran hermo kireellä itselläkin! Tuohon rakkauteen vauvaa kohtaa luulisin minäkin ettei ainakaan tämä yliaika vähennä tunteita , itse olen huolissani onko vauvalla kaikki kunnossa ja luulisin että helpotuksen tunne kun vauva vihdoin syntyy vahvistaa vain rakkautta...
Koitetaan kestää ja isot halit myös Meimille!
:hug:
 
ja närästys on ollu vaivana koko raskauden ajan :|
Nyt tuntuu tosiaan siltä et saisi jo syntyä,esikoinenkin jo kovasti odottaa, ja on tarhastakin on poissa sen takia, että en kykene hakemaan häntä sieltä.en jaksa kävellä kovasti enää.
Viikolla 32 mulle sanottiin, että syntyy kyllä aikaisemmin, ja pitää olla tosi rauhallisesti..normisti olen elänyt, eikä tuolla lapsukaisella tunnu olevan kiirettä tuolta ulos.
Mutta toivotaan että tässä lähi päivinä :)
 
Onneksi huomenna on neuvola! Saa purkautua myös siellä eikä vain kotona raivota...
Minna80 :mullakin oli sama juttu ensin pelätään ettei pysy sisällä ja viikkoa 32 pidettiin tavoitteena, nyt vauveli ei halua sanoa vuokrasopimustaan irti ;)) RV 40+2 menossa siis! No parilla ystävällä meni muutama kuukausi sitten raskaus viikoille 42+ ja käynnistelemällä loppujen lopuksi saapui vauveli kainaloon. Jos ajattelisi positiivisesti niin tuohon H hetkeen korkeintaan 12 pvä....
Ja närästys täälläkin kova jo pari kuukautta=> Rennietä menee levytolkulla
:hug:
 
neuvolassa käyty. kaikki ok. Seuraava neuvola keskiviikkona, torstaina voi jo soittaa aikaa yliaikakontrolliin ja sitten pe ois se yliaikakontrolli. Ja käynnistys ois sit joko pe tai sitten viim ma, että ei enää kovin kauan. Mutta nyt uusi huoli, meidän vauvan pää ei ole juurikaan laskeutunut, nyt huolestun siitä, joko se ei mahdu ulos. Kun koko arvio viime ma oli 3853g. Yhtä huolestumista koko raskaus..
 
Tervehdys Emmy! Onneksi kaikki arvot ok neuvolassa ja varmasti käynnistelevät perjantaina eivätkä anna menna viikonlopun yli!
Omakohtaista kokemusta esikosta: Esikko viihtyi koko ajan ns. poikkitilasssa ja oli ns."pyörähtelevä sikiö" neljä kertaa kävimme käännössä mutta eihän siitä mitään tullut kun jo istumaan päästyäni vauveli oli jo poikittain! Sitä käytiin oikee urakalla monen kandin voimin katsomassa kättärille että miten moinen on mahdollista ;) Sektiosta tai muusta ei ollut puhettakaan ja ainoana ohjeena ,että jos se lapsivesimenee niin sitten ambulanssilla sairaalaan. Synnytys käynnistyi yöllä supistuksilla 02.00 ja vauva oli todellakin poikittain masussa, ei ollut Kättärin mukaan mitään hätää! Pää ei siis koskaan laskeutunut....12:34 minulla olikin sitten nyytti sylissä ja kaikki hyvin!
Samanlainen on tämä tuleva ,pyörii ja hyörii ja sekstiosta ei taaskaan ollut puhettakaan kun sattuu olemaan tuo RT aina neuvolassa... Yritetään olla luottavasin mielin!!!

:hug:
 
Täällä on tuttuja tammikuun odottajista.
Paljon energiaa ja hermoja kaikille tuskailijoille. Odottavan aika on piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä, varsinkin kun sen odotuksen pitäisi olla jo ohi. Sitten jos on vielä selkäkipuja tai muita kärsimyksiä niin se on ihan liikaa...
Emmy83 kuulostaa inhottavalta kun joudut miettimään, et mahtuuko lapsi syntymään jos pää ei ole laskeutunut. Toivottavasti siellä yliaikakontrollissa saat asiantuntevaa ja rauhoittavaa tietoa lääkäriltä/kätilöltä että sun ei tarvitse huolehtia tuosta asiasta vaan ammattilaiset tietävät miten toimitaan. Mulla myös huomenna neuvola ja soitetaan silloin ä-polille aika yliaikakontrolliin. Haluaisin ultraan ja nimenomaan sairaalan ultraan että nähtäis onko vauvalla kaikki ok!!
Mulla meinaa myös hermot mennä kun ei mitään tapahdu. Mun äiti on meillä hoitamassa esikoista (ollut jo 1,5 viikkoa ) ja menee pienessä asunnossa hermot kun koko ajan pitää olla samassa kämpässä. Tai siis mä pyrin käymään kaupungilla ja lenkillä kun kunto sallii, mut ei voida edes miehen kanssa kokeilla sitä yhtä s-juttua millä tuota synnytyksen alkamista vois avittaa kun kerran täällä on vieras. Ja siis mun äiti on tullut 600 km päästä hoitamaan esikkoa synnytyksen ja mun sairaalassa olon ajaksi eli ei sitä voi sinne pariksi päiväksi laittaa kun matka on niin pirun pitkä.
Ajateltiin mennä huomenna perhekerhoon äidin ja lapsen kanssa, mut mua harmittaa kun siellä pitää vastata kaikille kun mitään ei ole tapahtunut. Voinko kirjoittaa otsaani, että "JOO, EN OLE VIELÄ SYNNYTTÄNYT, PUHUTAANKO JOSTAIN MUUSTA?"
Jonna ja Papu 40+5
 
juu mä voisin laittaa mun puhelimeen vastaajaan, että vielä ei ole lapsi syntynyt, otamme yhteyttä kun lapsi maailmassa.

Ja noi puhelut ja kyselyt hermostuttavat mua. ei ole mun vika, että neiti on noin itsepäinen ja tykkää mun masussa asustella ne ylimääräiset päivät.

no huomenna onneksi neuvola ja viikon tauon jälkeen oma terkka paikalla, että sille jos vähän enemmän valittaisi niin jos se vaikka auttaisi jotain. On enää niin vähän jäljellä, mutta uitenkin niin paljon.

No kohta nukkumaan ja sitten onkin jo uusi päivä..

Emmy ja 41+2
 
eipä vaan nukkumisesta paljon mitään tullut. Lapsivettä tullut tuosta 4.30 lähtien, nyt odotellaan supistuksia, tai niitä tosi kipeitä tai klo 16, jolloin voi mennä tarkastamaan tilanne.Jee jee, vihdoin tapahtuu jotain
 
Ihanaa et sulla on ruvennut jotain tapahtumaan Emmy83. Pidän peukkuja et pääset tänään tosi toimiin!!
Mä laitoin mun äidin ja lapsen perhekerhoon keskenään. Nukuin katkonaisesti yön, enkä jaksanut mennä tällä pötsillä kerhoon töllisteltäväksi. Olis ollu ihan kiva nähdä tuttuja äitejä ja päästä höpöttämään kaikkia juttuja, mut mä en olis jaksanu vastata yhteenkään synnytystä koskeviin kysymyksiin ja niitähän kaikki olis mulle ladellut. Eli jäin kotiin möllöttämään omaan röllimäiseen seuraani ja menen sitte klo 13 neuvolaan...
 
Valitettavasti täytyy ilmoittautua et mitään ei ole tapahtunut, pientä ruskeaa tihruvuotoa eli varmaan limatulppaa mut ei vieläkään mitään kunnon suppareita tai muuta. Eli Mokka76 täällä haudotaan edelleen.
rv 41+2 ja tiistaina sairaalaan käynnistykseen...
 
Ei mitään uutta täälläkään!!!
Juu täällä vielä keikutaan RV 41+1 Ihan samassa tilanteessa kuin Jonnakin...Yliaikakontrolli torstaina RV41+5 .Sen verran vähiin on unet jääneet viime viikkoina että olomuoto on lievästi zombimainen. Ajattelin torstaina otaa laukun mukaan ja kieltäytyä lähtemästä kotioppäin :LOL:
 
Meillä neiti syntyi 14.1.2009 klo 23.42. 4395g, 52cm. synnytys pysähty, joten sektiolla neiti syntyi. Tänään kotiin, ihmetellään meidän pientä aarretta. Voi tätä rakkauden tuntua. Kyllä ne teidä vauvat syntyy. Meidän neiti syntyi siis rv.41+3
 
Niisku1 meen tiistaina synnärille ja uskon et tää käynnistetään. Jos eivät sitä tee niin otan sen peräruiskeen sitte siellä et jos kuitenkin jotain rupeis tapahtumaan. No joo, jos mun kohdunsuu kypsä ni eiköhän siellä ruveta toimiin ja kai ne sitä sit yrittää kypsyttää. Ainakin neuvolassa viimeks sanoivat, et ne ei päästä sieltä pois... enkä haluakaan (siis ilman vauvaa ) .

Ihanaa kun Emmyn prinsessa syntyi :flower:

Mokka76 missä vaiheessa sinun odotuksesi on ?

Jonna ja Papu 41+3
 
Mun laskettu aika oli 12.1. ja viime keskiviikosta asti yritettiin synnytystä saada käynnistettyä. Ei tullut muuta kuin kipuja, vauva ei valmis syntymään. Eli tulin kotiin odottelemaan, josko alkais luomuna tai sitten viikon päästä uusi käynnistys-yritys. Tuli aikamoisena yllätyksenä, ettei tabut takaa automaattisesti synnytystä. Kropan oltava muutenkin valmis. Oli tosi tympeää odotella synnytyksen käynnistymistä, kun toiset pääsivät nopeasti saliin ja tunnin tai kahden ponnistelujen tuloksena ihana vauveli. Ja hoitajat jaksoivat ihmetellä joka päivä, jotta vieläkö olet täällä! ( Siis prenataalisella)
 
Hei!
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:
Mulla rv vasta 35+5, mut erona muihin maha-asukkeja on kaksin kappalein. Painoarviot nyt
n. 2.5kg, eli viitisen kiloa "vauvaa" + tuplasti vettä, istukkaa, napanuoraa yms..
Ihan yhtä tuskasiin käynnistyksen odottajiin siis kuulun. Toivon hartaasti että käynnistyisi luomusti, mut parin viikon päästä lupasivat käynnistää, jos ei mitään ennen sitä tapahdu. Sf- mitta oli reilu viikko ssitten 41cm.
Uskomatonta miten pitkältä aika rupee tuntumaan näin viime metreillä.
Mä oon ainakin jo niiiiin kyllästynyt suureen vatsaan ja ihmisten uteluihin. aaarggh!
No tsemppiä vaan kaikille, ei enää pitkään....
:heart:
 
Mä ainakin hajoan täällä kotona istumiseen, vaikka viikkoja vasta 38... Mitään muuta ei päässä pyöri kuin tuleva synnytys, ja koska se tapahtuu. Esikoinen syntyi viikolla 37, jotan osotin, että tämäkin olis syntynyt viime viikolla, mutta nyt oon aivan varma, että menee yli... :headwall: Saiskin jotain muuta mietittävää välillä, mutta kun tympii niin kovaa, ettei huvita ees lähteä minnekkään.
 
Heippa vaan kaikille!
Täällä vielä kärvistellään RV 41+2 ja edelleen suppareita tulee pitkin päivää ja yötä muttei mitään tarpeeksi voimallista! Olo alkaa olemaan jo epätoivoinen ja kun tuota unta ei saa yölläkään alkaa hiukan huolestuttaa miten jaksan synnytyksen ? Täytyy yrittää ottaa uudenlainen asenne kun on tuo yliaikakäynti torstaina puoliltapäivin jos vaikka siltä reisulta saisi jäädä sairaalaan
Toisaalta tämä murehtiminen on aivan järjetöntä kun on päässyt tässä raskaudessa näin pitkälle (ensin povattiin ettei mene RV 32 viikkoa pidemmälle) mutta tässä sitä ollaan
Saisi vain nämä päivät jotenkin kulumaan Esikko kun on tarhassa ja mies töissä on aikaa ajatella liikaa...jotain tekemistä pitäisi keksiä.
Tsemppiä kaikille muilekkin kärvistelijöille
 
Glow
Heissan! Ne joilla menny jo yli LA, varmaan ajattelee että onpas toi idiootti kun tänne jo tunkee valittamaan... :xmas:
Mut, odottavan aika on niin hemmetin pitkä näin loppuviikkoina. Etenkin kun lääkärit on menneet varottelemaan että vauva voi syntyä aiemmin kun LA.
Päätin alkuraskaudessa että otan loppuun asti rennosti enkä hermoile synnytyksen kanssa, mutta kuinkas sitten kävikään!
Nyt on jo pinna ihan kireellä ja levoton olo yötä päivää.
Kaikki on jo valmiina vauvaa varten, keitin pari tuttiakin äsken että on valmiina.
Siivosin vessan, en nyt ajatellu sillä mitään synnytyksen käynnistämistä vaan tekemisen puutteessa. Luin jostakin että ei kannata kuitenkaan hirveästi itseään rasittaa ennen synnytystä siivouksella yms. jotta jaksaa sitten ponnistella vauvan ulos. Että "kyllä ne syntyy kun on valmiita". Mutta on se vaan kumma juttu miten toisilla menee tosi paljon yli eikä käynnistyskään meinaa saada mitään aikaan!
Mulla esikoinen tuli 39+6, mut niinku olen lukenu, ei sekään ennusta välttämättä seuraavista mitään.
Supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, eli jokapäivä, mutta loppuun kun seinään.
Ressaan jo hirveesti että JOS meneeki yli niin eikai ne anna mennä paljon yli!? kun on ennustettu 4-4,5kg vauvaa.
Täälläki esikoinen hoidossa, mies töissä... Mitäs minä sitte tekisin?! vielä voipi olla monta piiiitkää päivää ja unetonta yötä edessä.
Meikäläisellä tänään "vasta" rv 37+0 !
:ashamed:
 
Joo ensimmäinen laskettu olisi tänään, virallinen helmikuun puolella. Muuten tässä viitsisikin odotella, mutta raskauden puolivälistä asti on ollu alapää tulessa ja nukkuminen olematonta. Neuvolassa jo olivat sitä mieltä, että täytyy varmaan unilääkkeitä antaa kun ei muuten uni tule. Särkylääkkeistä ollut todella vähän apua, vaikka ihan tujua tavaraa on ollu käytössä. Esikoinen meni melkein kaksi viikkoa yli. Synnytys käynnistyi yliaikaiskontrollia seuranneena yönä veden menolla. Kontrolli ainakin Tyksissä on aika "raju" käsittely, jolla yritetään saada jotain aikaiseksi, joten te jotka olette siihen matkalla niin voi olla, että synnytys sen seurauksena käynnistyy ihan itsekseen. Mikä on kai käynnistykseen verrattuna parempi?!
 

Yhteistyössä