Onko muita jotka kokkaavat tänään ruokia pakastimeen/ensi viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu teen ainakin täytettyjä paprikoita tälle päivälle ja huomisen lounaaksi sekä sweet and sour -kanaa + täysjyväriisiä ja sitä ruokaa on tarkoitus syödä vielä keskiviikkonakin. Silloin kokkaan sitten loppuviikkoa varten.

kiitos. Tämä oli mainiota, etsiskelen juuri tekosyytä roikkua palstalla ( imuri odottaisi jaloissani) ja nyt sain taas syyn. Täältähän saa oikeasti joskus tietoakin.:D

Maistuuko se liha oikeasti jotenkin erilaiselta, onko maku myös yksi ostokriteeri, vaiko muut eettiset, ekologiset tms. syyt.

Minusta se maistuu paremmalta, mutta esim. mies ei meillä huomaa eroa luomukyytön ja tavallisen luomunaudan välillä. Makua isompi syy minulla on se, että haluan olla tukemassa suomalaisten maatiaisrotujen ylläpitoa ja se, että ostan lähes kaiken kyytön tuttuni tilalta (tänään tosin ei ollut sitä, vaan nämä lihat oli ostettu Juuren puodista, ja sinne tuttuni ei toimita lihaa).

on todella surullista että nainen viettää viikonlopun keittiössä ja viikon töissä!!!

just sitä varten puolivalmiit ruokavalmisteet on hyvä apu välillä, jää aikaa itselle ja perheelle ja vaikka mille mukavalle, elämälle.

Minusta se maistuu paremmalta, mutta esim. mies ei meillä huomaa eroa luomukyytön ja tavallisen luomunaudan välillä. Makua isompi syy minulla on se, että haluan olla tukemassa suomalaisten maatiaisrotujen ylläpitoa ja se, että ostan lähes kaiken kyytön tuttuni tilalta (tänään tosin ei ollut sitä, vaan nämä lihat oli ostettu Juuren puodista, ja sinne tuttuni ei toimita lihaa).

hienoa. Arvostan sitä, että joku todella miettii sitä, mitä syö. Luomua käytetään meilläkin, mutta yleensä se on ihan lähimarketista.

on todella surullista että nainen viettää viikonlopun keittiössä ja viikon töissä!!!

just sitä varten puolivalmiit ruokavalmisteet on hyvä apu välillä, jää aikaa itselle ja perheelle ja vaikka mille mukavalle, elämälle.
Minusta ruoanlaittaminen on pääsääntöisesti sitä yhtä mukavimmasta elämästä. Etenkin kun siihen on aikaa.

[QUOTE="mii";22970634]Juu kyllä. Luuletko ihan oikeesti että islamin uskonto velvoittaa kasvissyöntiin?
Kyllä ne lihaa syö, ne ei vaan syö sikaa.[/QUOTE]

Näin se juuri menee. Itse olen lukenut Koraanin kohta puoliväliin, ja ihan selvästi siinä kielletään sianliha, mutta ei lihaa yleensä.

Minulle mukavaan elämään ei kuulu prosessoitu ruoka ;)

Peesi.

Tässä äitiyslomalla ollessa ei tarvitse vkonloppukokkausmaratoneja harrastaa, mutta yleensä teen niin isot annokset kaikista ruoista että laitan osan pakastimeen. Samaa ei jaksa kuitenkaan montaa päivää syödä ja mieluummin tosiaan ottaa pakastimesta kotiruokaa kuin tekee einestä. Tässä äsken vielä vastasyntyneen kanssa pakastimen antimet hupenikin nopeasti ja eräs päivä turvauduin Knorrin lasagneen, loput meni roskiin ja ihmettelin kuinka niitä jotkut kykenee syömään oikeasti........

Mä yritän viikolla tehdä reilummin ruokaa, että viikonlopulle on valmista ruokaa. Silloin ollaan paljon ulkona ja menossa muuten, joten jos kaapista ei löydy valmista ruokaa, täytyy turvautua eineksiin tai pizzerian antiin.

Mutta yleensä meillä ei jää pakastettavaksi mitään, vaikka teenkin suuria annoksia. Johtunee siitä, että tällä hetkellä meidän ruuasta lounastaa 3 tai 4 aikuista, joten edellisen päivän ruuat tulevat syötyä kaikki seuraavana päivänä lounaaksi.

Jostain syystä meille - tai siis kuopukselle - ei pakastetut ruuat oikein nappaa. Sulattaa ja lämmittää niitä silloin, jos mä olen toisella mantereella eikä sillä itselläkään satu olemaan just silloin innostusta laittaa ruokaa. Kotitekoinen pakasteruoka kyllä päihittää mennen tullen kaupan einesruuan, mutta noin muutoin suoraan hellalta/uunista lautaselle on se paras vaihtoehto. Pakastan paljon, mutta vain puolivalmisteina. Pakastan esim kasvissoseen, mutta en valmista kasvissosekeittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kasvispäivä 4 x viikko;22969402:
ihan järkyttävä määrä lihaa! toivottavasti teille koko perheelle tulee paksusuolensyöpä!

Jos pitää neljä kasvispäivää viikossa, tuleeko noin vastenmieliseksi kielenkäytöltään ja kuvottavaksi ajatusmaailmaltaan?

*kiirehtii lisäämään enemmän lihaa perheensä ensi viikon ruokavalioon*

jaksamatta lukea kaikkee, niin IHMINEN ON SEKASYÖJÄ!! Eli miksei lihaa voisi olla joka päivä??? Proteiinia ihminen tarvitsee.. eihän lapsenkaan aivot kasva ja kehtity, jos pelkkää pupun ruokaa syödään... sellasta.

Nämä luomueläimet kuulkaa elää melko samanlaisissa oloissa, kuin "teho" eläimet.. vai luuletteko tosiaan, että se Mansikki siellä laitumella kirmailee tai kana pääsee ulos orrelle istumaan..... voi teitä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22970733:
Jostain syystä meille - tai siis kuopukselle - ei pakastetut ruuat oikein nappaa. Sulattaa ja lämmittää niitä silloin, jos mä olen toisella mantereella eikä sillä itselläkään satu olemaan just silloin innostusta laittaa ruokaa. Kotitekoinen pakasteruoka kyllä päihittää mennen tullen kaupan einesruuan, mutta noin muutoin suoraan hellalta/uunista lautaselle on se paras vaihtoehto. Pakastan paljon, mutta vain puolivalmisteina. Pakastan esim kasvissoseen, mutta en valmista kasvissosekeittoa.

Vähän samaan tapaan minäkin, pakastan kootun, mutta paistamattoman lasagnen eikä sen maku sitten sulatettuna ja paistettuna minusta samantien paistetusta eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22970733:

Minäkään en usko että tämä tyyli jatkuu sitten kun lapset ovat isoja. Mutta nyt kun hakee lapset hoidosta työpäivän jälkeen, kaikilla on kiljuva nälkä ja joskus pientä kireyttä ilmassa, niin aina ei jaksa alkaa tehdä alusta asti kaikkea. Minä pakastan vain ruokia jotka eivät mielestäni kärsi siitä, ja esim. kaalilaatikko mielestäni jopa paranee pakastuksessa.

Minä tein valmiiksi karjalanpaistin, jossa osa on hirvenlihaa. Sitä sitten syödään maanantaina ja tiistaina. Yleensä meillä mies tekee ruuat arkisin, mutta toisinaan sunnuntaisin teen jotain pitkään uunissa kypsyvää.

Uusimmat

Yhteistyössä