Onko muita jotka eivät pahemmin lajittele pyykkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
värjääkö sulla punanen esim. vihreän tai jonku muun värin. en uskalla pestä punasta,ku oranssin kans..

Ei värjää, kyllä meidän kaikissa vaatteissa on ihan omat alkuperäiset värinsä. Uuden voimakas värisen vaatteen kanssa olen tarkempi pari ekaa pesukertaa.

Viime kesäkuuhun asti en lajitellut juuri mitenkään,mutta nyt kun meillä on sellanen kaappi,jossa 4 koria, tuolla kylppärissä,niin oon alkanu lajitteleen 30,40,60+sukat ja petivaatteet+pyyhkeet. Värien mukkaan en lajittele,paitti joskus laitan valkosta 90 pesuun. Ihan uuet vaatteet pesen ekalla kertaa hieman varoen.

Niin ja miks ei sais pestä housuja samassa koneellisessa paitojen kanssa? :o

En enää, junnulla ja mulla kun on samanvärisiä vaatteita. Lakanat ja pyyheliinat pesen erikseen, mutta muuten menee se harmaa-maastovihreä-ruskea samassa koneessa.

Meillä pestään yleensä kaikki vaatteet 30-40°C:ssa ja lakanat yms. 60°:ssa. Joskus lajittelen vaalea sävyisiin ja joskus tummiin. Useimmiten menee kaikki sekaisin. =)

mä en oikeestaan lajittele ku vaaleemmat ja sitte tummat erikseen,pesen tummia ja kirjavia ja oikeestaan kaikki mitkä ei oo valkosia/vaaleita ni pesen samassa ja koneessa on kätevä mix ohjelma mihin voi laittaa 40-60 asteen väliltä olevat vaatteet...

Meillä on 2 pyykkikoria: toinen on 60 ja toinen on 40 asteessa pestäville.
Olen yrittänyt opettaa miehenkin lajittelemaan niin että tietäisi suunnilleen kumpaa koria kannattaa rueta tyhjentämään... Sitten vielä kummatkin lämpötilat lajittelen vaaleisiin/valkeisiin, punaisiin, mustiin/tummansinisiin/tummanvihreisiin ja loput sitten samassa kasassa. Helposti tulee 1 korillisesta 4 koneellista pyykkiä juuri noin lajiteltuna. Ja vaatteita pitää olla sen verran että on pitämisen vara ja pesemisen vara. Ainoat mitkä meinaa aina loppua on nuoremman lapsen alushousut, kun hän on opettelemassa kuivaksi ja päivässä saattaa mennä parhaimmillaan neljät housut...

lajittelen kolmeen kasaan: valkoiset, tummat 40 asteessa ( mun ja miehen vaatteet) ja lasten vaatteet 60 asteessa ja lasten vaatteista tulee aina koneellinen ja siellä on kaikenvärisiä ( paitsi valkoisia) myös punaisia. Punaiset ja tummansiniset uudet pesen aluksi erikseen, sitten samassa. Lakanoista tulee oma koneellinen ( 60) ja pyyhkeistä omansa ( 60) ja pyyhe koneelliseen en käytä huuhteluainetta =) Muihin kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Mahtaa teillä olla vaatteet kauheannäköiset, tai sitten suppee värivalikoima vaatteissa...
Meillä on suppea värivalikoima: harmaata, maastovihreää ja erisävyisiä ruskeita. Kätevää, kun mikä tahansa vaate sopii minkä tahansa vaatteen kanssa :)

Yhteistyössä