Onko muita, jotka eivät uskalla nukkua silmäystäkään jos puoliso ei ole vieressä?

  • Viestiketjun aloittaja yötä pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti
yötä pelkäävä
Minua ahdistaa aina kun mies on myöhään töissä iltavuorossa tai yövuorossa. En uskalla nukkua yhtään ja olen hermoraunio. :( En tajua mistä tuo ahdistus tulee. Pelkään ihan absurdeja asioita, joista en kehtaa mainitakaan.
 
"vieras"
itselläni ei ole, mutta kaverillani on sama ongelma. Nyt kolmikymppisenä todettu riippuvaisuus häiriö, jota purkaa terapiassa psykologin avustuksella. Opettelee itsenäistä elämää ilman jatkuvaa sosiaalista kanssakäymistä. Tällä hetkellä hänellä menossa avioero ja loppuun palaminen, jotka osittain pohjautuvat tuohon häiriintyneeseen riippuvaisuussuhteeseen.

Ystäväni on maailman ihanin ihminen ja yksi fiksuimmista ja empaattisimmista ihmisistä jotka tiedän.
 
Ei tuota ongelmia. Joudun tekemään työreissuja ja hotelliyöt ovat tuttuja. Kun mies on Lapissa tai juhlimassa, minua ei pelota yhtään. Asutaan korvessa ja kaverit ihmettelee miten uskallan täällä ilman miestä olla mutta kun mikä täällä pelottaisi.... Pe-la-yönä olin viimeksi yksin (lasten kanssa siis) ja nukuin verhot auki ja ulko-ovetkaan eivät olleet lukossa. :)
 
kolmen kohta teinin äiti
Me asutaan kanssa ihan maaseudulla ja ei meilläkään ole ovi öisin lukossa, eikä miehen poissaolo vaikuta mun uniini. Tosin jos koiratkin olisi pois, niin sitten varmaan laittaisin sen oven lukkoon... :)
Mies kyllä sanoo, että kun olen yövuorossa, niin hän ei saa niin hyvin nukuttua, kun en ole siinä vieressä, mutta lienee jo tottunut asiaan, kun olen tehnyt tätä kolmivuorotyötä 16 vuotta (miinus vauvavuodet kotona).
 
mä en saa nukuttua silmäystäkään jos puoliso ON vieressä, kuorsaa nimittäin sen verran lujaa. mut joo, en saa hyvin unta jos tiedän että mies ei oo kotona. vieressä ei tarvii olla niin kauan kun on kuorsaus kurissa jollain ihmekeinolla :D t. herkkäuninen
 
Höh! Ja sitten vaaditaan kuitenkin lapsilta itsenäisyyttää jo kapaloiässä kun sille oma huone laitetaan. :O
 
"joo"
Täällä toinen. Ja mulla syynä että meillä kummittelee. Joo, tiedän mitä useimmat tähän sanoo. En uskonut tällaiseen itse ollenkaan ennen kuin tähän muutettiin. Olen esim. ateisti, koska en osannut ennen uskoa mihinkään yliluonnolliseen, ennen kuin itse näin ja koin. Jumalaan en usko koska en ole sitä itse nähnyt.
 
juuuh
Mäkin pelkään ja juuri silloin kun joudun nukkumaan yksin, ajattelen että joku murtautuu ja murhaa mut. :( Mulla on kyllä masennusta taustalla, mutta en pelkää yhtään jos mies on mun vieressä. Pahimpina aikoina piti vahtia ikkunassa melkein koko yö, mutta silloin oli masennuskin pahimmillaan.
 
"vieras"
[QUOTE="joo";26166748]Täällä toinen. Ja mulla syynä että meillä kummittelee. Joo, tiedän mitä useimmat tähän sanoo. En uskonut tällaiseen itse ollenkaan ennen kuin tähän muutettiin. Olen esim. ateisti, koska en osannut ennen uskoa mihinkään yliluonnolliseen, ennen kuin itse näin ja koin. Jumalaan en usko koska en ole sitä itse nähnyt.[/QUOTE]

Miten kummittelee?
 
"vieras"
Pelkään kans nukkua yksin, joskus silti nukahdan jos olen yltiöväsynyt... mut aina mieleen hiipii vaan kaikenlaista sillon ja alkaa kuvitella jo näkevänsä tai kuulevansa jotain outoa...
 
"Heli"
Minä nukun paremmin, kun mieheni ei ole vieressä. Hän herättää minut jatkuvasti joko kuorsauksellaan, kääntyilyllään, saapuvilla tekstareilla, vessassa ramppaamisella tai juomisella.
 
"miina"
Hyvin nukuttaa :) Viimeisen kahden vuoden aikana ei olla samassa sängyssä nukuttu kuin ehkä 6 yötä. Miehellä alkaa työvuoro klo 2 yöllä ja kun vauva tuli taloon niin mies rupesi nukkumaan sohvalla ettei herätä töihin lähtiessään vauvaa.
 
Rähinä-Reetta
Me asutaan metsäisellä alueella maaseudulla. Viimeksi kun jouduin useamman yön nukkumaan kahdestaan tytön kanssa, yksi ilta oli pidempi sähkökatkos. Se oli kyllä ankeaa. Sähköt tuli takaisin kun tyttö jo nukkui ja katsoin hetken telkkaa. Sitten juuri, kun hapuilin kaukosäädintä sammuttaakseni tv:n ja ruvetakseni levollisena nukkumaan, tuli uudelleen pilkkopimeä ja taskulamppu, joka mulla oli lähettyvillä ja jota aiemmin olin käyttänyt ei mennytkään päälle. Mun piti lähteä etsimään toista, ja nukuinkin sellainen käsivarrenpituinen Maglite toisessa kädessäni koko yön. :D
 
"joo"
[QUOTE="vieras";26166897]Miten kummittelee?[/QUOTE]

Kuuluu ääniä, esim. aivan selviä askelia, joita on kuullut muutkin kuin minä ja mies. Joskus on tavarat siirtyneet itsekseen ja kaksi hahmoa olemme nähneet välillä vilaukselta.
 
"heh"
[QUOTE="joo";26170493]Kuuluu ääniä, esim. aivan selviä askelia, joita on kuullut muutkin kuin minä ja mies. Joskus on tavarat siirtyneet itsekseen ja kaksi hahmoa olemme nähneet välillä vilaukselta.[/QUOTE]

:D
 

Yhteistyössä