Onko muita, jotka ei kertaakaan oo vetäneet hernettä nenään, vaikka mummo olis miten hoitanu lasta?

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Siis ja tarkoitan nyt moisia "syntejä" kuten päivällisen syöttämistä väärään aikaan, aamupalaksi tarjottuja hampurilaisia, antaa lasten valvoa puolille öin ym. pientä.

:wave: Ikinä ei oo tarvinnu valittaa. Kyllä isovanhempien kanssa voi ja saakin olla eri säännöt.

Saako siitä nipottaa, kun syöttää lapselle sitä ruoka-ainetta, jolle on allerginen? Ja sitä ei voi olla havaitsematta tai tietämättä, että sitä on siinä ruoassa, nimikin alkaa sillä samaisella sanalla, mitä ei saa syöttää. Lapsi onneksi itse osasi kieltäytyä.

Paitsi silloin kun asuu saman katon alla ja itse haluat hoitaa lapsesi ja silti mummo päättää että jos lapsi kiukuttelee, sille pitää aina antaa periksi ja lapsen kuuluu joka aamu saada aamupalaksi jäätelöä ja keksiä kun se kerran niitä haluaa :D Siinä vaiheessa mä vedin herneen nenään.. Nykyään ei haittaa kun lapset tosi vähän mummolla hoidossa. ( asutaan eri osoitteissa nykyään )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saako siitä nipottaa, kun syöttää lapselle sitä ruoka-ainetta, jolle on allerginen? Ja sitä ei voi olla havaitsematta tai tietämättä, että sitä on siinä ruoassa, nimikin alkaa sillä samaisella sanalla, mitä ei saa syöttää. Lapsi onneksi itse osasi kieltäytyä.

No sanoiskohan terve järkikin, että tuosta on ihan ok. vetää palko nenään?

No mä en ole omalle äidilleni vetänyt hernettä nenuun, mutta anopille kyllä. Hyvin ovat kummatkin aina lasta hoitaneet, mutta anoppi jättää yleensä kamalan sotkun jälkeensä ja se ottaa mua päähän. Samoin kun se, että monesti ollaan sovittu joku aika niin usein ilmoittaa sitten tuntia ennen että ei nyt käykään.

Mä en ole. :) On kyllä mukavat ja fiksut mummotkin. Ainoastaan oma isä vähän tuottaa ongelmia kun syöttää esikoiselle liikaa makeaa, ei haittaisi muuten niin mutta tytöllä on taipumusta ummetukseen.

En ole hermostunut. Mun mielestä molemmat mummot hoitaa lapsia oikein hyvin. Meillä ei ole mitenkään pilkun tarkkaa siitä, milloin tai mitä syödään, joten ei tarvitse mummojenkaan tyylistä nyrpistellä. sitä paitsi, onhan nuo molemmat ihan ihmisiksi saaneet omat lapsensa kasvatettua :D

Ei oo tullu valitettua :) Ei meillä ihan yksiin mene tavat ja tottumukset mutta näyttää lapsetkin jo oppineen että mummolassa tehdään toisin. Kiitollinen olen että ovat apuna.

En oo vetänyt hernettä nenään, mutta vähän närkästynyt olen ollut. :snotty: Jostain syystä Mummilasta tultuaan esikoinen pelkää älyttömästi esim. hämähäkkejä, ilmapalloja, kärpäsiä jne, joita ei siis aikaisemmin ole pelännyt. Sitä saa sitten moooonta kertaa selittää, rauhoittaa ja selvittää, ettei niitä tartte pelätä. :/

omalle äidilleni en koskaan, enkä anopille, appiukon "tyttöystävä" oli päättänyt varustaa 6v eskarin vaipoilla ettei käy vahinkoa - siitä oli sekä minä että eskari vähän herne nekussa

en ole ikuna suuttunut pääasia on lapsi viihtyy mummolla,enkä mä ymmärrä näitä marisijoita "mummo syötti jugurttia puuron sijaan ja lapsi valvoi tunnin pitempään menee rytmit sekasin" voi elämä sanon minä...

Ei kyllä ole tullu pahemmin vedettyä hernettä nenään ja varsinkin kun lapsi on jos isompi kuin taapero, niin ei ole kaikki asiat niin nöpön nuukaa. Meillä poika vaan yleensä mummin luota kotiuduttuaan on aika mahdoton ja sen kanssa meinaa palaa päreet kun ei mitään usko ja riehuu vaan.

Yhteistyössä