onko muita josita kerrostalossa eläminen on ankeaa? tuntuu et olis loukussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaaaahhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaaaahhh

Vieras
2vuotta ollaan asuttu tässä.. 2,5vuotiaan kanssa kahden,en tykkää, kerrostalon piha on ankea.. ja tuntuu et on silmätikkuna siinä,en osaa olla yhtään luonnollisesti. kai siihen vaikuttaa ko ikäni asunu omakotitalossa,haikeena kattelen välil ulos ikkunasta suojaisia rivareita..:/

ei ollenkaan. Me asutaan kerrostalossa turun keskustassa aurajoen rannalla. Etuovelta n.20m jokeen. Kesäisin ikkunoista näkyy kymmenittäin isoja purje ja moottoriveneitä, ihmisiä rantakaviloissa ja ottamassa aurinkoa. Talvisin kauniisti valaistu jäinen joki. ostoksille lyhyt kävelymatka, suuri asunto jossa valtavat ikkunat ja paljon valoa. en vaihtaisi pois mihinkään omakotitaloon!

Ja jo se et elämä on mennyt näin, ettei saa lainaa ei oo varaa mihinkään muuhun kuin tähän ankeaan vuokra-asuntoon. Pikku hiljaa yrittänyt sisustaa tätä ihan nätiksi, mutta se on rajallista kun tämä on vain vuokra-asunto ja tässä on muovimatot ja valkoiset seinät ja muutenkin ankea. Piha onneksi ihan ok, mutta enpä mä siellä aikaani vietä. Toisaalta voishan sitä asiat huonomminkin olla. Asua jossain slummista tai huonolla ja levottomalla alueella.

Me muutettiin vuosi sitten rivariin kerrostalosta ja se oli ehdottomasti elämäni paras ratkaisu. Kerrostaloon en muuta enää ikinä. Kerrostalossa sitä ei edes tajunnut kuinka ankeaa se elämä tosiaan oli. Varsinkin lapsia ajatellen rivari tai omakotitalo paras.

Me asutaan maalla omakotitalossa ja muutan kerrostaloon heti kun se on mahdollista :) Musta mä olen täällä ihan loukussa, kaikkialle on pitkä matka, ei ole puistoja tai kerhoja, kivoja naapureita, valaistuja kävelyteitä lenkkeilyä varten... Niin ja kytätyksi tulee siitä huolimtta, kun miehen vanhemmat asuvat samassa talossa :D Onhan niitä toki välimuotojakin, kuten rivari tai ok-talo kaupungissa eikä tällä tavalla jumalan selän takana.

Mua ei ole koskaan haitannut asua isossa kerrostalossa, vaikka joka puolella oli ikkunoita kun ovesta astui ulos. Jotenkin tuntuu että kun ympärillä on paljon ihmisiä, ne ei häiritse mua. Ajattelen että tuskin mua kukaan jaksaa vahdata kun ympärillä on paljon mielenkiintoisempiakin kytättäviä :D Rivitalossa ja omakotitalossa asuessani tuntuivat naapurit kiinnittävän aina huomiota kun ovesta astui ulos :)

Minä haaveilen omakotitalosta ja asun nyt kerrostalossa. Olen aina asunut kerrostaloissa elämäni aikana, en koskaan missään muualla. Yksityisyydestä sen verran, että minusta kerrostaloissa on hyvä yksityisyys. Ei niin helposti muut tiedä milloin olen kotona, mihin aikaan lähden kotoa, onko minulla vieraita jne. Omakotitalossa näkee naapuritkin paljon paremmin toisten menot ja tulot.

Mutta omakotitalon haluaisin oman pihan takia. Pihan tulisi olla iso ja suojaisa. Mihinkään pieneen postimerkkipihaan en muuttaisi enkä myöskään sellaiseen pihaan, jossa oltaisiin kuin näyteikkunassa eli kadulta tai naapureilta näkisi pihaan tosi hyvin.

Uskoisin, että viihtyisin omakotitalossa jos vaan sen piha olisi suojaisa. Lapsia ei minulla ole, mutta lapset haluaisin kasvattaa omakotitalossa jos lapsia joskus saan. Uskoisin, että lasten kanssa olisi helpompaa ulkoilu, pihaleikit ym. kun lapset pääsisivät omalle pihalle aina kätevästi milloin vaan. Muutenkin olen huomannut, että kerrostalosta on suurempi kynnys lähteä ulkoilemaan.

[QUOTE="Sandra";24621436]Me muutettiin vuosi sitten rivariin kerrostalosta ja se oli ehdottomasti elämäni paras ratkaisu. Kerrostaloon en muuta enää ikinä. Kerrostalossa sitä ei edes tajunnut kuinka ankeaa se elämä tosiaan oli. Varsinkin lapsia ajatellen rivari tai omakotitalo paras.[/QUOTE]

no en mä nyt noinkaan sanois..kyllä sillä asuinalueella on aika paljon väliä myös. Ihan paskalla alueella rivari on luultvasti huonompi vaihtoehto lapsen kaveripiirin ja turvallisuuden kannalta kuin hyvällä alueella kerrostalo.

Ollaan asuttu lasten kanssa neljässä kerrostaloasunnossa, joista yhdessä ei viihdytty lainkaan. Piha ei ollut viihtyisä, asuinalue ei mikään erityinen ja asunto oli pimeä ja ahdistava. Mutta nämä kolme muuta ovatkin olleet erittäin ihania koteja. :) Kivat naapurit, viihtyisä piha (lasten kanssa pihalla on tullut oleskeltua paljon), hyvä asuinalue ja viihtyisä koti.. Taloja on erilaisia, kerrostaloasuminenkin voi parhaillaan olla ihan mukavaa.

Riippuu paljoltu yhtiöstä. Monissa oli mukavaakin, varsinkin siinä jossa ainoa poteniaalinen häirittävåmme oli seniili ukko (mukavia muutkin). Nyt kun on lapsia ja koiria, niin okt on paras ratkaisu.

Ulkoiluun on kyllä suurempi kynnys, se on huono puoli.Mutta jo ekat opiskelut aloittaessani muutin kerrostaloon, siitä asti olen asunut enkä enää omakotitaloon palaisi (lapsuudenkoti okt). En jaksaisi pihatöitä.

täällä usein yleistetään kerrostalot joko opiskelijakerrostaloiksi tai kaupungin vuokra kerrostaloiksi. Niitä kerrostaloja on kuitenkin aika lailla eri tasoisia, niinkuin rivareita ja omakotitalojakin. Jos ette katso hintoja, ettekä sijainteja, vaan ainoastaan itse taloa, niin sanokaapa rehellisesti missä näistä mieluiten asuisitte:

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13159273825540&itemcmd=move21&listSize=1248&doListClickStat=false&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1643228

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13159276044850&itemcmd=move9&listSize=94&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1520261

Kyllä vaan ahdisti! Opiskeluaikoina rakastin pientä, keskellä kaupunkia sijaitsevaa, rempattua yksiötäni parkettilattioineen ja rosterikeittiöineen, isot ikkunat, ihanalla paikalla, aivan upea. Sitten vähän myöhemmin, kun meillä oli jo pieni lapsi, jouduimme muuttamaan isosta, laitetusta järvinäköalakolmiosta perinteiseen lähiömuovimattotaloon sen hetkisten taloudellisten vaikeuksien takia. Ihan kamalaa oli. Ei huvittanut tehdä mitään ja asunto näytti ihan laitoshuoneelta muovimattojen ja valkoisten seinien takia, parveke ruma betoniläjä. Pienet ikkunat. Ei tuntunut yhtään kodilta.

Kerrostaloasunnoissa on kyllä tosi paljon eroa. Nyt menee taloudellisesti hyvin ja vakaasti ja omaa taloa olemme etsimässä, jotta pääsisimme kotiin. Vielä asutaan tässä epäviihtyisässä luukussa, mutta kyllä tämän kestää, kun tietää, että asia tulee ihan varmasti muuttumaan, lainan saamme ja näytöissä on kierretty.

Ja juu, ulkoiluun on isopmi kynnys eikä tee oikein mielikään. Omassa pihassa olisi kivempi oleskella, omassa rauhassa. Mua myös ahdistaa kerrostalomme piha, joka sinänsä ihan viihtyisä, mutta se on kerrostalon piha: asfalttia, hiekkaa ja roskakatoksia, leikkipaikka parvekkeiden keskellä, ei siellä tee mieli aikuisen oleskella, lapsi nyt tietty tykkää kun on kiva leikkipaikka. Haluan oman vehreän ja suojaisan pihan, puutarhan.

Jep, jo pelkkä ajatus kerrostaloasumisesta ahdistaa.

Sama täällä. Koko lapsuusikäni olen asunut paria ensimmäistä vuotta lukuunottamatta omakotitalossa ja sen jälkeen 8 vuotta kerrostalossa ja ahdistavaa oli. En tykkää, kun aina pitää lähteä varta vasten ulos eikä voi rampata edes takas ja olla omassa pihassa ja välillä sisällä. Lasten kanssa ainakin on paljon helpompaa asua maantasalla kuin kerroksissa.

minua ahdistaa kun ajattelen että kuinka mnota silmäparia tiiraa ikkunasta jos lähden kotoa. olenkin paranoidi. Hävettää jos joutuu pihalla olemaan jonkun ystävän kanssa niin tuntuu että kaikki kyylää ikkunoista.

Joo samoja fiiliksiä kuin ap kertoo. Haluan pois tästä kt luukusta, takasin luonnon lähelle jne. Ja tykkään pihahommista kesät, talvet sekä lasten kanssa oma piha olis unelma. Mutta jospa se haave tästä pikkuhiljaa alkais totetua...

Mä tykkään asua kerrostalossa ja kunhan lapset muuttaa joskus tulevaisuudessa pois kotoa niin muutan heti kerrostaloon, asutaan nyt rivarissa ja aika perseestähän tää on (en välitä pihahommista ja mua pelottaa asua maantasalla).
En ymmärrä yhtään omakotitaloihmisiä, sitäkin on tullut kokeiltua ja aina on jotain ärsyttävää tehtävää. Mä haluun kotona laiskotella.

Yhteistyössä