Onko muita joita ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidin blogi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kysyn sitten näin, kun niin viisasti neuvotte ottamaan aikuisten annoksen(se kun ei mieleeni tullut tietenkään :headwall: )

MIKSI niitä annoksia sitten on? Kun niitä kerran on, miksi, SIIS MIKSI, niiden ruoka ei vastaa samaa laatua kun aikuisten annokset?

Kyse ei ole rahasta, jos olisi, en kävisi ravintolassa "pihistelemässä".

Lasten ja aikuisten annokset eivät laadullisesti vastaa toisiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30352017:
No kysyn sitten näin, kun niin viisasti neuvotte ottamaan aikuisten annoksen(se kun ei mieleeni tullut tietenkään :headwall: )

MIKSI niitä annoksia sitten on? Kun niitä kerran on, miksi, SIIS MIKSI, niiden ruoka ei vastaa samaa laatua kun aikuisten annokset?

Tätä samaa itsekin olen monesti ihmetellyt.
Itseasiassa tämä sama keskustelu käytiin tällä palstalla pari viikkoa sitten, ja silloinkin valtaosa nokkelana oli neuvomassa, kuinka "lapsille voi kyllä tilata sen aikuisten annoksen".
Mutta itse ihmettelen juuri samaa, että jos kerran tehdään erikseen lapsille houkuttelevampia ja lasten mielestä hienompia annoksia (ainakin nimeltään), niin miksi ne eivät vastaa tasoltaa aikuisten annoksia?
Ymmärrän, että jossain abc:llä tarjotaan nakkeja ja ranskalaisia, mutta kun tuo nakkitaso jyrää ravintoloissa kautta linjan.

Miksi lapsen ruoka ei saisi maksaa?
Mielestäni lapsi on yhtä arvokas kuin aikuinen ja lapselle pitäisi pystyä tarjoamaan samanhintaista ruokaa mitä itsekin syö. Jos ei pysty, mutta valittaa silti halvan lastenpöperön tasosta, ei kannata tulla ravintolaan.

Jos et itse halua satsata lapsesi ruokaa, miksi luulet että joku tekee sen puolestasi ja vielä mahd. halvalla?

Ei kai kyse ole siitä, että lapsen ruoka ei saisi maksaa.
Kyse on siitä, että on typerää, että puolet pienempi annos maksaa saman verran kuin isompi.

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta mulla ois ehdotus. Ostakaa aikuisten annos ja puolittakaa se, pyytäkää ylimääräinen lautanen tai jos ei ole niin pennin päälle voi vetää samasta lautasesta.

[QUOTE="hmmm";30351453]MISSÄ te käytte syömässä? mä en tajua! Esim. perus Rossonkin LASTENlistalta löytyy vaihtoehtoja niille nakeille ja ranskiksille:

Tuorepastaa, kermaista bolognesekastiketta ja rucolaa

Täysjyväspaghettia, Rosson manteli-papupyöryköitä, Rosson peperonataa ja tomaattikastiketta.

Onnin lehtipihvi G , VL 10,90/11,50 €

Pariloitua härän ulkofileetä (75 g), bearnaisekastiketta, ranskalaisia perunoita, ketsuppia, kurkkua, tomaattia ja melonia

Mamma Rosson lihapullia, kermaista tomaattikastiketta, perunamuusia, tomaattia, kurkkua ja melonia.

Voissa paistettua lohta ja tattikastiketta, perunamuusia, Rosson kasvislisäke, yrttejä ja sitruunavinegretteä. "

Lisäksi esim. perunalisäkkeen saa melkein aina valita ottaako keitetyt, ranskikset, muusin vai mitä. Tai aikuisten annoksia voi tilata lapsille puoliksi taikka viedä sen toisen puolen sitten kotiin!!!!![/QUOTE]

Rossosta löytyy kyllä ihan kiitettävästi lapsille noita annoksia.
Ongelma on siinä, että sieltä ei kyllä löydy aikuiselle mitään syötävää ruokaa.

[QUOTE="...";30352045]Ei kai kyse ole siitä, että lapsen ruoka ei saisi maksaa.
Kyse on siitä, että on typerää, että puolet pienempi annos maksaa saman verran kuin isompi.[/QUOTE]

Työn osuus on sama olipa annoskoko pieni tai suuri, ehkä pienempi annos voisi olla vaikka 25% edullisempi. Miltä kuulostaisi?

Miksi ajatellaan että lapset syövät aikuisia vähemmän, vaikka kuluttavat enemmän ja koko ajan kasvavat? Läskit aikuiset mossottaa ne kalliit annoksensa ja ostavat lapsille huonolaatuista ruokaa sitten halvalla ja puolet vähemmän.

Miksi ajatellaan että lapset syövät aikuisia vähemmän, vaikka kuluttavat enemmän ja koko ajan kasvavat? Läskit aikuiset mossottaa ne kalliit annoksensa ja ostavat lapsille huonolaatuista ruokaa sitten halvalla ja puolet vähemmän.

En tiedä, millaisia mega-monstereita sinun taaperosi ovat olleet, mutta ei meidän parivuotias, eikä kyllä edes 4-vuotias vedä samanlaisia annoksia kuin minä.

[QUOTE="...";30352067]En tiedä, millaisia mega-monstereita sinun taaperosi ovat olleet, mutta ei meidän parivuotias, eikä kyllä edes 4-vuotias vedä samanlaisia annoksia kuin minä.[/QUOTE]

No sinä varmaan syöt aika paljon. Turhaan, et enää kasva.

Lasten annos on shaippaa, koska se ei maksa mitään. Jos maksaa, kukaan ei osta. Lasten annos on silti pakko olla olemassa, koska perheet haluavat että lapsille pitää olla lasten annos.

eli siis taas ensi viikolla eihän kukaan pakota menemään jos ei joku lahjota tai maksa puolestanne...aina käyttäsin ilmasen ruuan ja mahdollistuutta valita lapselle terveellinen aterian aikuisten listalta. Jos ei lapset jaksa syödä niin sinä et siis tilaa ja syöt itse ne mitä ei lapset syö..jokus näin aikuisten kesken tehtiin että minä otin salaatin ja se lihan en tiedä saako tehdä mutta aikuinen makso ruuan eikä syönyt salaattia...ja minä en ostanut mitään tai no...

eli siis taas ensi viikolla eihän kukaan pakota menemään jos ei joku lahjota tai maksa puolestanne...aina käyttäsin ilmasen ruuan ja mahdollistuutta valita lapselle terveellinen aterian aikuisten listalta. Jos ei lapset jaksa syödä niin sinä et siis tilaa ja syöt itse ne mitä ei lapset syö..jokus näin aikuisten kesken tehtiin että minä otin salaatin ja se lihan en tiedä saako tehdä mutta aikuinen makso ruuan eikä syönyt salaattia...ja minä en ostanut mitään tai no...

Come again?

Tilaamme lapsillekin ihan "aikuisten" listalta jos lasten annoksista ei löydy sopivia. Ruuasta riippuen joko annos puolitetaan jo keittiössä tai sitten lapsi saa sen kokonaisena ja syö mitä jaksaa.

Ikinä ei ole ollut ongelmia, tosin taidamme käyde eriravintoloissa kuin ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30352109:
Tilaamme lapsillekin ihan "aikuisten" listalta jos lasten annoksista ei löydy sopivia. Ruuasta riippuen joko annos puolitetaan jo keittiössä tai sitten lapsi saa sen kokonaisena ja syö mitä jaksaa.

Ikinä ei ole ollut ongelmia, tosin taidamme käyde eriravintoloissa kuin ap.

ei kenenkään...siis eri ravintola.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30352017:

Oletettavasti lastenannokset ovat olemassa ihan sen takia, koska lapsille syötetään kotioloissakin nakkeja, kalapuikkoja ym teollista paskaa. Joten ravintoloissa halutaan varmistaa että lapset saavat samaa paskaa myös siellä. Mikä on sääli, koska voisi kuvitella että edes ravintolassa lapset saisivat nauttia kunnon ruuasta eikä mitään kotipaskaa.

Niinpä niin...taas sellaiset jotka ei tiedä pikaruuista mitään avautaa niistä. Vaikka mäkissä saat tarkan tuoteselostuksen mitä ne sisältää ja voit olla varma ruuan puhtaudesta. Kukaanhan ei pakota ottamaan ranskalaisia. Ravintoloissa burgerit voi olla mitä tahansa etkä tiedä kaloreitakaan. Mä vastustan lasten pakottamista syömään sellaista mistä ne ei tykkää ja ihan suoraan sun ehdottomat ruuat on silkkaa paskaa aikuisestakin eikä enää tätä päivää. Syö miten haluat ja pakota lapsesi mutta älä jaksa jauhaa skeidaa asioista josta sä et tiedä selvästikään mitään.

Niinpä niin...taas sellaiset jotka ei tiedä pikaruuista mitään avautaa niistä. Vaikka mäkissä saat tarkan tuoteselostuksen mitä ne sisältää ja voit olla varma ruuan puhtaudesta. Kukaanhan ei pakota ottamaan ranskalaisia. Ravintoloissa burgerit voi olla mitä tahansa etkä tiedä kaloreitakaan. Mä vastustan lasten pakottamista syömään sellaista mistä ne ei tykkää ja ihan suoraan sun ehdottomat ruuat on silkkaa paskaa aikuisestakin eikä enää tätä päivää. Syö miten haluat ja pakota lapsesi mutta älä jaksa jauhaa skeidaa asioista josta sä et tiedä selvästikään mitään.

Tarkoitus ei ollut kirjoittaa noin tylysti. Menee vaan välillä hermot kun ihmisillä on niin väärät käsitykset eri ruuista ja siitä mitä ne oikeesti sisältää.

Yhteistyössä