Onko muita joille KM ekan tain tokan pillerittömän yrityskierron jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siilura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Siilura

Jäsen
23.07.2007
225
0
16
Moikka!

Meille tuli lokakuussa keskenmeno. Ollaan esikoista yrittämässä ja heti toisesta yrityskierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen tultiin raskaaksi. Ilo oli ylimmillään aina siihen asti, kun rv 9+3 alkoi keskenmeno. Alkio oli lääkärin mukaan kuollut rv 6+ jotain heti alkuraskauden ultran jälkeen. Ultrassa rv 6 kuitenkin kaikki oli hyvin.

Nyt on alkanut mietityttää joidenkin lääkärien neuvo siitä, että kannattaisi odottaa jopa kolmet luomumenkat ennen kuin alkaa yrittämään, jotta kohdun limakalvo vahvistuisi ja olisi paremmin valmis alkion sitten vastaanottamaan ja pitämään matkassa. Kait sitä vaan yrittää etsiä jotakin järjellistä syytä sille että hyvin alkanut raskaus keskeytyy.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Me aloitettiin yritys heti pillereiden jälkeen ja ekasta kierrosta tärppäs. Nyt en sitten tiedä mikä on tilanne, mutta lääkäri ainakin sanoi, ettei normaalista raskaudesta kyse. Torstaina selviää sitten, että onko kyseessä km vai kohdunulkopuolinen vai mikä on homman nimi :( (tuossa alempna on mun aloittama ketju, jossa lisää asiasta)

itse tässä oon kans miettinyt tuota asiaa, että oisko sittenkin pitänyt aloittaa yritys vasta kun ois ollut parit luomumenkat ensin, mutta tiedä sitten oisko tilannetta muuttanut :/

Ihan samoja ajatuksia käyn itse vieläkin läpi. Tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen ja se meni kesken. Ultrassa oli ainakin tosi ohut limakalvo ja alkio joka meni kesken ja toinen alkio oli kohdun ulkoinen. Eli tosiaan monesti olen miettinyt sitä että olisko pitäny odottaa mutta en ollu kuullu että pitäis ja päätettiin antaa heti mahdollisuus. Nyt odotellaan vaan uutta tärppiä. Toivottavasti tulee pian, myös teille!

mä käytin ehkäsylaastareita ja kun ne jätin pois niin heti ekasta tulin raskaaksi, mutta pikkuinen ei jaksanut kuin rv6+ asti. no, lääkäri sanoi ettei välttämättä tarvii odottaa vaan voi heti alkaa yrittään uudelleen. tulinkin sit heti seuraavasta kierrosta raskaaksi (ei yhtiäkään menkkoja välissä, pelkästään keskenmenovuoto ) tämä pikkuinen todettiin kuolleeksi rv10+ ultrassa.. tämän jälkeen odotettiin yksi oikea kierto ja raskauduttiinkin heti sitten taas. tämä onneksi kantoi hedelmää ja on nyt 2.5v :)

Heippa kaikille!

Kiva kuulla, että muillakin on saman suuntaisia epäilyjä tosta limakalvojen ohuudesta ym. Jos joku multa neuvoa kysyy, niin aion kyllä lämpimästi suositella muutaman kuukauden odottelua ennen tositoimiin ryhtymistä. Kyllä tää keskenmeno on sen verran kuluttava prosessi, ettei sitä kenellekään "turhaan" toivoisi.

Voimia kaikille ja erityisesti Katjuskalle torstaita varten :)

Minäkin raskauduin heti pillereiden lopettamisen jälkeen.... Itseasiassa en ole ikinä miettinyt että olisiko se ollut syy km:oon... Eivätkä mitkään lääkärit ole sanoneet muuta kun että OHHOH, sähän se oot nopee, jos ovat kysyneet, että kuinka monennesta kierrosta raskauduin.

Raskauduin myös heti ekasta luomukierrosta ja tuulimuna todettiin rv.9+3. Nyt tämä km ei ole oikein mennyt niin kuin pitää, huomenna on aika tarkastukseen, saas nähdä mitä siellä selviää. :ashamed:

En tiedä oliko vaikutusta, mutta toinen raskauteni alkoi toisesta kierrosta pillerien lopetuksen jälkeen, eli siis yhdet luomumenkat ehti tulla. Pysähtynyt keskenmeno todettiin rv 11+1 (kasvu lakannut 8+). Esikoinen sai aikanaan alkunsa 7 kk pillerien lopetuksen jälkeen ja kuopus toisesta kierrosta tuon keskenmenon jälkeen.

Onpas meitä monta! :'( Itse lopetin pillerit 14.9 syötyäni niitä 6 vuoden ajan. Raskaustesti näytti positiivista jo 18.10 ja ilo oli ylimmillään. Rv:lla 9 todettiin keskeytynyt keskenmeno. Olen myös jossitellut, että jos tärppäsi liian aikaisin. Kaikille jaksamista ja toivottavasti tärppää pian uudelleen. :hug:

Voimia meille kaikille ja tsemppiä uuteen yritykseen. :)

Itse olen täällä valeraskaana ja hössään asista kuin päätön kana. Viikko ainakin pitäis odottaa ennen kuin testaan. Nyt on toinen kierto km:n jälkeen menossa. Luulen tuntevani vaikka mitä, vaikka biologisesti se ei ole kovin uskottavaa vielä tässä vaiheessa. Noh, toivossa on hyvä elää...

Samaan suuntaan hommat edennyt myös täällä.9vuotta pillereitä takana, eka kierrosta tärppäs ja kesken meni rv6. Toisella kerralla odotettiin käskystä yhdet kuukautiset, raskauduttiin seuraavalla kierrolla ja tuulimuna todettiin rv 10. Nyt oli sit kaksi kiertoa välissä ja taas tärppäsi, tällä hetkell' rv 11 menossa ja olo "epäilevä" ,epävarma ja pelokas vaikka sydänäänet kuuluukin.

Hei!

Koita Nannukka kuitenkin nauttia nykyisestä olotilastasi. Positiivinen ajattelu on varmasti hyvä sinulle ja vauvallekin. Toivon niin kovasti, että saisin liittyä odottavien seuraan pian =)

Hyvää odotusaikaa sinulle :flower:

Mä lopetin pillerit lokakuussa 04 ja tulin toka kierrosta raskaaks. sit se tuli kesken heti rv6. sit menikin vuosi ennenkuin etes tärppäs uudelleen. nyt olen taas lopettamassa ehkäisyä mut ootan ainakin parit kolmet menkat, ennenkuin aloitan yrittämisen...muuten syytän itteeni siitä jos tärppää ja tuleekin taas kesken...

Itse söin pillereitä/käytin muuta hormoniehkäisyä kymmenisen vuotta ennen kuin lopetin ne. Toisesta yrityskerrasta raskauduttiin, ja raskaus päättyi sitten keskenmenoon raskausviikolla kymmenen. Kaavinta oli viikolla 13 ja vielä on kroppa aivan sekaisin. Kaikki tämä siis pari kuukautta sitten. Km:n syynä oli alikehittynyt istukka, eli jotain häikkää oli kiinnittymisessä. Olisiko sitten limakalvo-ongelmia ollut täälläkin.

Kysymys sitten seuraa; mites sitä itse tietää limakalvojensa kunnon? Jostain olen lukenut, että jos kuukautiset ovat niukat, ovat limakalvot ohuet (Luonnollisesti siis...). Ja jos kuukautiset ovat runsaat, myös limakalvo on paksumpi. Ihan perusmatikkaahan tuo on... =) Itselläni ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen tulivat 32 päivää kaavinnasta ja olivat hyvin runsaat ja pitkät (10 päivää ). Voisinkohan siis ajatella, että ainakin silloin limakalvo oli palautunut ok... kyllä tämä elämä on naisella hankalaa... :D

Kaa, limakalvoasiaa olen minäkin miettinyt. Ja etenkin miten sitä voisi itse vahvistaa?

Minulla raskaus alkoi samoilla viikoilla kuin sinulla (salaa olen seuraillut ;) ), mutta oli ku. Ja ekat menkat 30 pv hoidon jälkeen, erittäin runsaat ja pitkät, 2vkoa.

täälä taas ihan toisin noiden menkkojen suhteen: km:n jälkeen pientä tihrutteluvuotoa reilu viikon, tuli 5 viikkoa km:sta. olin tänään jälkitarkastuksessa ja kysyin, voiko tuo niukka vuoto johtua limakslvon paksuudesta. lääkäri sanoi että jos km:n jälkivuoto on hyvin runsasta, niinkun minulla niin seuraavat kuukautiset voi olla hyvinkin niukat.

kysyin myös että olisiko pillerien syönti voinut vaikuttaa, kun olen sitä päässäni pyöritellyt(raskaus alkoi toisen pillerittömän kierron jälkeen). lääkäri sanoi ettei sillä pitäisi olla mitään tekemistä keskenmenon, tai omallakohdalla tuulimunan keskenmenon kanssa.

kirma limakalvoja voi vahvistaa sillä kuuluisalla greippimehulla :D

Juttelin täst asiasta just lääkärin kaa ja se oli sitä mieltä et on ihan sattumaa et se keskenmeno on osunut just siihen kun on vasta pillerit lopettanut. mut kun tätä pinoo lukee, niin tuntuu kyllä ettei voi enää sattumaa olla...

MOI! Myös minä kysyin tätä asiaa gyneltä eilen ja se sanoi, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi tulla heti raskaaksi ihan huoletta, ei vaikuta km:oon. Kun kuulemma nykyään e-pillereissä on niin matala hormonitaso, että lopettamisen jälkeen tulee heti ns. luomukierto.

Yhteistyössä