Onko muita joilla vaikeuksia tunnistaa kasvot. (hyvinkin tuttujen )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vammainenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vammainenko

Vieras
Minulla on. Jos näen ihmisen väärässä paikassa yllättäin, En välttämättä tunnista häntä tai tunnistan että muistuttaa esim. äitiäni, mutta en niin että tuossahan on äitini. Myös lasten hakeminen esim. päiväkodista on joskus vaikeaa, kun jännitän tunnistanko varmasti lapseni jos vaikka ovat vaihtaneet hänen vaatteet. Aina olen tunnistanut onneksi, tosin usein olen ensin meinnannut mennä väärän lapsen luo mutta aina olen kuitenkin tajunnut ajoissa.
Ihan vasta äsken tajusin että tämä ei olekkaan mikään vain minua vaivaava juttu vaan sillä on nimikin. ja hieman asiaa tutkittuani huomasin että on esim. neurologisia sairauksia joissa tämä oireena ja myös aivovamman seurauksena voi tulla tälläinen. Minä jäin auton alle n. 15 vuotta sitten ja sain kovan iskun päähäni juuri siihen kohtaan mihin saadut aivovauriot voivat aiheuttaa tälläisiä oireita. oikealla puolella tuossa korvan seudulla.
Onkohan minulla siis aivovaurio. :O
Onko täällä muita joilla tälläistä, voiko sille tehdä mitään, tarvitseeko tehdä mitään????

Minun on vaikea oppia yhdistämään ensin nimi ja kasvot ja myöhemmin muistaa molemmat eri yhteydessä...

Hekalla on sama ongelma, ei vieläkään muista, kumpi tädeistään on kumpi.

Noloin tilanne mulla kävi n. 10v sitten kun olin juuri alkanut seurustelemaan miehen kanssa jolla oli vuotta vanhempi veli. Eivät siis olleet saman näköisiä kuin kaksoset mutta muistuttivat paljon toisiaan, minä aina jännitin että varmasti sit tunnistan oikein mieheni. Kerran en tunnistanut vaan olimme yhdessä juhlimassa ja kävin vessassa. takaisin tultuani miehen veli oli lähdössä ja näin hänet ennen miestäni, sanoin vaan oota haen takin ja lähdin hölmönä mukaan.. :D miehen veli oli vähän häkeltynyt ja mies vielä enemmän.

Yhteistyössä