onko muita joilla synnytyksessä ei ikinä ole tullut mitään ponnistamisen tunnetta/tarvetta?

  • Viestiketjun aloittaja outoko?
  • Ensimmäinen viesti
2 pojan äiti
synnytyksiä kaksi, molemmissa epiduraali. Ponnistusvaihe < 20 min molemmissa muistaakseni aika lähellä. Ei todellakaan ollut tarvetta ponnistaa kummallakaan kerralla, tein vain kuten kätilö sanoi ja katsoin monitorista, että milloin näytti supistusta... Asennon vaihtaminen auttoi syntymiseen; hitusen istuva asento, niin jopas syntyi. Oli se niin onnellista saada vauva..:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhdenäiti:
Sain spinaalin n. klo18 ja aloin ponnistamaan klo 22. Eli puudute oli ainakin kokonaan hävinyt, mutta ponnistamisen tarvetta ei tullut!

supistukset tutnuivat hyvin kivuliaina kuitenkin, joten oli helppo "laskea" koska piti ponnistaa.

luulisin, että minun syyni on käynnistetty synnytys, eli "oikea " synnyttämisen aika ei ollut vielä? ?
Mie epäilen vähän samaa syyksi omalla kohdallani, toi tyttö ois varmaanki pysyny mahassa helposti ainakin rv:lle 44-45
 
Joo no mä sain ilokaasua, epiduraalin kahteen kertaan ja siinä välissä pudendaali tms. puudutuksen, ja silti oli lähes koko avautumisvaiheen aivan mieletön ponnistuksen tarve. Ei kiva :/ Tiedä sitten miltä olis tuntunu ilman noita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tähdenlennon tavoittelija:
siis eikö kukaan ole saanut sitä supistuksia voimistavaa tippaa? mulle annettiin, kun ei tullut ponnistamisen tarvetta. Sitten kyllä tuli..
en mie ainakaan, jälkeenpäin kätilö vaan kysyi ettei tainnut olla ponnistamisentarvetta ollenkaan, saatika supistuksia :D Varmaan sitten ois jotain ehoteltu, jos ponnistaminen ei ois edenny mihinkään vähään aikaan.
 

Yhteistyössä