onko muita joilla synnytyksessä ei ikinä ole tullut mitään ponnistamisen tunnetta/tarvetta?

  • Viestiketjun aloittaja outoko?
  • Ensimmäinen viesti
outoko?
itse kolmatta odotan ja tänään rupesin tulevaa synnytystä pohtimaan ja tuli mieleen kun kaikki aina puhuu jostain kovasta paineen ja ponnistamisen tunteesta. itse en ole ikinä sellaista tuntenut. aina on kyllä ollut epiduraali mutta ei se ole kunnolla enään siinä vaiheessa vaikuttanut koska kipeää se ponnistamine on tehnyt ja ollut vaikeaa kun ei ole ollut mitään tarvetta.
 
ap
kuopuksen synnytyksessä pyysin jotta olisivat laittaneet sen käyrän takaisin kiinni että olisin aina nähnyt milloin on supistus ja koska ponnistan koska mitään tarvetta ei ollut ponnistamiselle vaan summa mutikassa sitten työntelin.
 
...
Miusta pahinta melkein olikin se ponnistamisen tarve, koska se oli jotain niiin älytöntä. Tai silloin se vielä meni, kun todellakin sai ponnistaa, mutta ennen sitä niin ei ollu kivaa. Vaikea kuvitella millaista olisi jos sitä tarvetta ei olisi ollut. Haluaisitko, että sinulle tulisi ponnistamisen tarve?Eli tuntuiko ponnistusvaihe hankalalle ja vaikealle juuri sen takia, kun tarvetta ei ollut?
 
vieras
Itselläni ei ollut minkäänlaista ponnistuksen tunnetta, sain 3 epiduraalia. Kätilö vihjaisi, että voi aloittaa ihan omaan tahtiin, mutta ei ollut mitään tunnetta. Käytännössä katsoin käyrältä milloin tulee supistus ja ponnistin silloin. Sitten kun se anturi piti ottaa pois, kätilö kokeili vatsaa, milloin tulee supistus ja käski ponnistaa.

Onnistui se niinkin. Ei siitä kyllä olisi mitään tullut, jos ei olisi sanottu milloin pitää ponnistaa.
 
ap
minusta ehkä olisi helpompaa ponnistaa jos se tarve olisi. ponnistaminen on ollut minulle todella hankalaa koska en ole tuntenut mitään tarvetta siihen. en mitään painetta tai halua työntää joten ehkä tämän kolmosen kanssa olisi kiva se tarve tuntea.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minusta ehkä olisi helpompaa ponnistaa jos se tarve olisi. ponnistaminen on ollut minulle todella hankalaa koska en ole tuntenut mitään tarvetta siihen. en mitään painetta tai halua työntää joten ehkä tämän kolmosen kanssa olisi kiva se tarve tuntea.
kokeile ilman puudutusta. Se on kyllä ihan kauheeta!
 
viiden äiti
Luomisti olen synnyttänyt. Neljännestä jouduin vähän aikaa huokumaan kun ei saanut vielä ponnistaa. Yleensä saanut ponnistaa kun siltä tuntuu.
Olisi varmaan raskasta kauan pidätellä ja huokua.
 
ap
esikoisesta oli 11h ilman epiduraalia ja se kipu oli helvetillinen ja sitä en enään halua kyllä kokea joten kait sitten otan vain sen epiduraalin ja ponnistelen ilman tunteita ja tapreita jos se pitää valita että kipu vai ponnistuksen tarve.
esikoisesta olin sen 11h niin kipeä että olin jo aivan shokissa kivusta ja oksensin, itkin ja en pystynyt liikkumaan kun olin niin kipeä. minulla oli veriarvoissa häikkää enkä siksi saanut epiduraalia heti kun pyysin koska piti odottaa että arvot nousevat.
 
yjkhjb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla ei ollut ekassa synnytyksessä spinaalista johtuen. Tokassa luomusynnytyksessä todellakin oli!
sama ja sekin vielä ettei mua uskottu kun sanoin etten tiedä koska pitää ponnistaa,lähemmäs 2h kesti ponnistusvaihe.
tokassa en kerennyt saamaan kun ilokaasua ja todellakin tunsin koska pitää ponnistaa :)
 
No yhen lapsen oon vasta synnyttänyt, mutta vastaan silti :D Ennen kun pääsin ponnistamaan, tuntui sitä painetta, mutta se oli jatkuvaa eikä mitenkään supistusten mukaista. Sekin paine loppui siihe kun kävin kokeilemaan ponnistamista, en myöskään jaksanu venailla suppareita, jotka nekin loppu ihan ponnistusvaiheen alussa. Epiduraali oli miullakin alla, mutta sitä oltiin lisätty viimeeksi jotain 4 tuntia ennen ponnistusta, etten tiedä vaikuttiko.

Minuu ei kyllä haitannu ponnistutarpeen puute ollenkaan, tai supistustenkaan puute. Noin 15minuutissa tyttö oli pihalla laskettuna siitä milloin kävin oikeasti ponnistamaan.
 
viiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Jaa, taisin ymmärtää kysymyksen aivan väärin.
miten ymmärsit?
Siis liian aikaista ponnistamisen tarvetta, eli sitä ei ollut kuin kerran hetken, luomuna. Ehkä ne nämä puudutukset tekee synnytyksen luonnottamksi ja ponnistaminen kestää niin kauan. Siitäkö johtunee nuo lapsien ongelmatkin oppimisessa ja käyttäytymisessä. Omani olen ponnistanut parissa, kolmessa minuutissa. Synnytyksessä on tarkoitus eikä sitä kuulu eliminoida pois lääkkeillä ettei mitään tunnetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Jaa, taisin ymmärtää kysymyksen aivan väärin.
miten ymmärsit?
Siis liian aikaista ponnistamisen tarvetta, eli sitä ei ollut kuin kerran hetken, luomuna. Ehkä ne nämä puudutukset tekee synnytyksen luonnottamksi ja ponnistaminen kestää niin kauan. Siitäkö johtunee nuo lapsien ongelmatkin oppimisessa ja käyttäytymisessä. Omani olen ponnistanut parissa, kolmessa minuutissa. Synnytyksessä on tarkoitus eikä sitä kuulu eliminoida pois lääkkeillä ettei mitään tunnetta.
Mä ponnistin kakkosta luomunakin 25 min.
 
5xäiti
synnytyksiä viisi,viimeisin 2kk sitten ja siinä vasta tunsin tarvetta ponnistaa -tosin olin vasta 4cm auki joten oli ihan kauheeta pidätellä....15min päästä sit jo täydet 10cm ja silloin ei enää ponnistuttanut,joten supistuksen tullessa vaan yritin ponnistaa.
 
yhdenäiti
Sain spinaalin n. klo18 ja aloin ponnistamaan klo 22. Eli puudute oli ainakin kokonaan hävinyt, mutta ponnistamisen tarvetta ei tullut!

supistukset tutnuivat hyvin kivuliaina kuitenkin, joten oli helppo "laskea" koska piti ponnistaa.

luulisin, että minun syyni on käynnistetty synnytys, eli "oikea " synnyttämisen aika ei ollut vielä? ?
 

Yhteistyössä