Onko muita joilla polttelee haaveissa muutto ulkomaille?

En tiedä onko se tän aurinkoisen kevään syy vai mikä mutta mahdoton polte ulkomaille kokoajan. Realistisesti ajatellen muutto ei ole mahdollista vielä moneen vuoteen, ja hyvä niin, ehtii suunnitella kaiken hyvin ja kohdekin hahmottuu...

Koko ajan. Asutaan kyllä jo ulkomailla, mutta hinku on jonnekin kauas, missä ei ole talvea.

Mä lähtisin vaikka heti, mutta toi mies... :headwall: Ehkä 10 vuoden päästä saan sen taivuteltua. Tällä hetkellä menossa on väsytystaktiikka, eli puhun asiasta joka jumalan päivä. :xmas:

Non compos mentis
Periaatteessa joo. Ehkä sitten joskus. Muksujen kanssa niin hankala ajatus, että ehkä sitten 10 vuoden päästä, kun lapset ovat omillaan. Känädään takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
:wave: mä voisin lähtee heti!!! singaporea jos joku tarjois ,niin salamana lähtisin.... hoitsuja tuskin siirretä ulkomaille...
Ei siirretä, mutta voi hakea duunia suoraan kohdemaasta. Singaporen hoitsutilannetta en tiedä, mutta moni länsimaa kärvistelee valtavassa hoitsupulassa. Siitä vaan maata valitsemaan.
:D

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
aina on....tultiin suomeen takas -04, kohta muutto Italiaan...tosin haluaisin avata myymälän Kapkaupunkiin joten sinne haluisin mennä myös....
Mitä myisit?
samaa juttua ku tähänkin asti mutta omalla nimellä :D
No mitä?

Kapkaupunki herätti uteliaisuuden, on tuttuja siellä.

Boogyman
aina on....tultiin suomeen takas -04, kohta muutto Italiaan...tosin haluaisin avata myymälän Kapkaupunkiin joten sinne haluisin mennä myös....
Mitä myisit?
samaa juttua ku tähänkin asti mutta omalla nimellä :D
No mitä?

Kapkaupunki herätti uteliaisuuden, on tuttuja siellä.
vate juttuja

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Periaatteessa joo. Ehkä sitten joskus. Muksujen kanssa niin hankala ajatus, että ehkä sitten 10 vuoden päästä, kun lapset ovat omillaan. Känädään takaisin.
Noin oon itsekin ajatellut että kun lapsi on vanhempi niin sitten muutetaan, saa nähdä :)

vieras
Meillä mies haluaa vielä enemmän kun minä, mutta kyllä se itsellänikin polttelee. Espanja ja Brittein saaret on houkuttelevia tällä hetkellä, tosin Espanjassa tulee vietettyä pari kuukautta vuodesta muutenkin.

On sellainen kipina. Kun on sormensa antanut ulkomailla asumiseen niin se vie koko kaden. Itse lahdettiin -91. Ollaan asuttu reilu Italiassa, Ranskassa, Kiinassa, Yhdysvalloissa seka Singaporessa. Ens kesana lahden lasten kanssa Etela-Koreaan. Mieshan siirtyi sinne suoraan Singaporesta, itse en ollut valmis Koreaan viela silloin.

Minäminä! Heti kun vaan työ/opiskelutilanne sallii, niin lähdetään. Lapsillekin on niin hieno kokemus ja mahtava etu, jos ovat asuneet ulkomailla ja oppivat kielen, näkevät maailmaa.

Ja britannia se tänhetken ykkösvaihtoehto, Wales etenkin. Mut muutkin maat käy, kattoo nyt jos mies pääsis vaikka ex-patiksi sitten joskus johonkin. :heart:

Minulla taisi mennä nuoruudessa suurin into ulkomailla olemiseen. Tykkään kyllä kovasti reissata, mutta en enää niin paljon kuin ennen monestakin syystä, yksi on ilmastonmuutos ja toinen on se, että on niin paljon kaikkea täällä kotimaassa (ystävät, sukulaiset, koti, mökki, harrastukset, työ ja siihen liittyvä järjestötoiminta....).

Taidan olla vähän jymähtänyt keski-ikäinen. =) Olen käynyt noin 35 maassa, ja jäljellä ei ole enää semmoisia ihan ehdottomia must-paikkoja, jotka haluaisin nähdä. Olen onnekseni päässyt niihin paikkoihin, mihin eniten olen halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minulla taisi mennä nuoruudessa suurin into ulkomailla olemiseen. Tykkään kyllä kovasti reissata, mutta en enää niin paljon kuin ennen monestakin syystä, yksi on ilmastonmuutos ja toinen on se, että on niin paljon kaikkea täällä kotimaassa (ystävät, sukulaiset, koti, mökki, harrastukset, työ ja siihen liittyvä järjestötoiminta....).

Taidan olla vähän jymähtänyt keski-ikäinen. =) Olen käynyt noin 35 maassa, ja jäljellä ei ole enää semmoisia ihan ehdottomia must-paikkoja, jotka haluaisin nähdä. Olen onnekseni päässyt niihin paikkoihin, mihin eniten olen halunnut.
Niin no, tuo ilmastonmuutoskaan ei ulkomaille muuttamisella juuri pahene, reissaamisella tietty enemmän. :)

Mutta tosi monessa maassa olet päässyt käymään, ehkäpä se näkemisen määrä on jo sulle riittävä. Itse olen käynyt vain 9 maassa suomen lisäksi, joten vielä on päästävä.

Yhteistyössä