onko muita joilla mies pikkubaarissa töissä? KAIPAISIN JONKUN JONKA KANSSA JUTELLA AIHEESTA,MIELIPITEITÄ...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko ainoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko ainoa?

Vieras
mulla mies on, ja aina töiden jälkeen jää muutamalle oluelle jos on ollut aamuvuorossa.. iltavuorossa jos on niin kotona pakko ottaa muutama et saa rentouduttua ja nukahdettua.. raivostuttavaa!! tänäänki sen piti ottaa pari ku pääs kuudelta töistä ja tulla kotiin.. no me odoteltiin pojan kaa koko ilta ja sit ku soitin kysyäkseni kauan menee, ukko taas ihan lärvit! v.ituttaa tollane lupausten rikkominen, ja tätä tapahtuu tosi usein! olen sanonut asiasta mut tuntuu et sitä ei kiinnosta. se voi toisin sanoen jäädä joka aamuvuoron jälkeen ryypiskelee ku tietää et mä oon täällä pojan kanssa, itsellänihän ei tollasta mahista ole, enkä edes haluaisi. esim jumpan jälkeen voisin jäädä vetää lärvit, mut mä haluun kyl tulla kotiin. kaiken huippu et se on menossa huomenna aamuun ja sanoi puoltoista tuntia sit et lähtee kohta.. tiedän jo et se sen kohta on tosi monta tuntia.. olen niin surullinen tän asian suhteen kun sitä ei kiinnosta miltä minusta tuntuu :( toteaa vaan et me ravintolatyöntekijät ollaa tälläsii, pakko saada nollattua päivän kiireet!

Hmmm... :/

Sä voit sanoa sille että ei mitään semmoista olekkaan kuin että "Me ravintolatyöntekijät ollaan tällasii"
Tai sit mä olen jotenkin eksynyt siitä porukasta silloin aikanaan ettei mun tullu kyllä lähettyä muualle kuin kotiin lepäilemään...
NO en mä kyllä tota alkoholia oikeestaan paljon ollenkaan juokaan....
Mut silti... sen verta tunnen rafla porukkaa että juu no saattaa ne silloin tällöin lähteä vaiks porukalla ja ottaa reilummin mutta että melkein joka päivä tai edes kerran viikkoon niin enpäs usko.

oon niin surullinen kun olisi mukava viettää joskus aikaa yhdessä kun on kuitenkin töissä paljon ja kun olis tälläne pikku mahis, en tajua miksi haluaa joka kerta viettää aikaansa baarissa ja vielä omall työpaikallaan! kaikkein inhottavinta on et ku asiakkaat tarjoo sille ja se ei van voi kieltäytyä.. oon itkenyt monet illat asiaa kun kuulen puhelimitse et lärvit taas on.. kuitenki huoli et kuinka pääsee siin kunnos himaan ku pitää tulla kahel eri kulkuneuvolla ja niitä ei tänne meille loputtomiin kuitenkaan tule. olen niin loppu ja väsynyt tähän asiaan

no enpä itekään antais mennä läpi, että se vaan on nyt näin, kun on baarityöntekijä....noin usein, eikai ne kaikki muutkaan joka työvuoron jlk jää... :/ oisko a-ongelma ennemminkin? tai jotain muuta...ite kyllä useimminkin halusin vaan kotiin nukkumaan yön jälkeen, vaikka kyllä viinaa kulutin sitten vapaa iltoina ihan reippaastikkin....jotkut lähti joskus jatkoille jonkun koleegan kotiin tms.mutta ei nekään aina sitä harrastanut

No juu.. Sun miehelläs on alkoholi ongelma ja luulen et toi sen duuni vaan pahentaa sitä tai ainakin mahdollistaa.Suurimmalla osallahan on töissä stressaavaa mut silti ei suurin osa suomen kansasta jää dokaamaan tai ainakaan vetämään lärvejä duunin jälkeen.
Mutta sehän on loistava TEKOsyy...siis sun äijäs duuni.
No,mun mielestä sul on muutama vaihtoehto: 1. Tee itse samalla tavalla.Jätä äijä muksun kanssa ja lähe ryyppää.Sano että tulet kohta ja tulet viiden tunnin päästä.Ei kyllä paras vaihtoehto mut saa kyllä tietää miltä se tuntuu,tyhjät lupaukset siis.
2.Keskustelu->ei varmaan auta...Niin kuin kerroit.
3.Parisuhdeterapia(sieltä me saatiin apua kun miehen juominen karkas käsistä.Löytyi aika paljon käsittelemättömiä asioita menneisyydestä jotka pisti juomaan ja hukuttamaan murheet viinaan.)
4.AA-kerho->tosin tää vaatii miehen omaa halua muuttua.
5.Ero->Se kaikista ikävin ja ei-toivotuin.
Voimia sinne,tiedän kyllä miltä tuntuu ja toivon että saatte asiat kuntoon.:)

ja kaikki tämä p.aska alkoi kun luovuttiin autosta syyskuussa.. on niin paljo helpompi jäädä sinne lorvii.. ja tällä hetkellä elämäntilanne se et autoa ei voi hommata. sillä tämä ongelmakin saataisiin pois :(

Me kaikki ravintolatyöntekijät ei olla (enää) tuollaisia, vaikka suuri osa onkin.

Eipä tuossa muu auta kuin juttelu asiasta. Ei tuollaisen reissun päätteeksi vaan ihan kunnon ajalla.

monesti tekisi niin mieli tehdä tuo et hei tuun kohta ja sit en tulisikaan enkä vastaisi puheluihin parin vastaamisen jälkeen.. mutta kuitenkin ajattelen tässä meitä kolmea, koko perhettä, rakastan viettää aikaa yhdessä koska sitä niin vähän.. huomenna olen itse lähdössä vähän ulos, ja mieheni sanoikin että en jää juomaan koska huomenna aamuvuoro ja pitää jaksaa pojun kanssa ilta yö ja seuraava aamu.. joo, mites kävikään..

Mun kaveri on ex-tarjoilija ja se sanoi et ravintoloissa on töissä aika paljon alkoholiongelmaisia, tiedä sitten.
Mut mun mielestä muutama ja lärvit on eriasia. Suosittelen että et turhan kauaa katso tuota menoa :(

noh, sainpa ainakin puheesta äsken selvää ku puhuttiin puhelimessa, eli pahmminkin voisi olla... onneks ittekki tajus et menee aamu ysiin huomenna.. paikalliset maksaa kuulemma taksin. kyl on jumankauta hyvä duuni ku paikalliset maksaa ryypiskelyt ja taksinki vielä!

mie kattelin aikani, rupesin tekeen samallein (no en tietty jo ikinen ilta vaan sillon harvoin kun jonnekin neljän seinän sisältä pääsin - en "muistanu" ilmottaa missä olin jne..) ja sitte ku isäntä rupes oleen jo ärtynä että mikä mulla on, nii pistin sen seinää vasten ja sanoin että tota se just ihte tekee, miltäs nyt tuntuu?... Sitte vielä kerroin että jos "ylityöt" kiinnostaa edelleen enemmän ku perhe, ni lähen tökkiin. Pari kertaa sai sanoa, mutta sitte rupes uskoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
noh, sainpa ainakin puheesta äsken selvää ku puhuttiin puhelimessa, eli pahmminkin voisi olla... onneks ittekki tajus et menee aamu ysiin huomenna.. paikalliset maksaa kuulemma taksin. kyl on jumankauta hyvä duuni ku paikalliset maksaa ryypiskelyt ja taksinki vielä!

Juopot on yllättävän solidaarisii omiaan kohtaan, kato se kellä on rahaa kylvää sitä yleensä ympärilleen, helppoo, kus soskusta sitä satelee, ja sitten kun ei oo itellää, ni joku tenu-pera tarjoo, ku kerta itekin on tarjonnu sille joskus...noi sosku juopot ajelee taksilla lähiräkälästä kotiin ja perkele sossun rahoilla....

Kerran lähin perinteisesti viemään roskapussia ulos, mutta ohops, unohduinkin paikalliseen siinä sitten pariks tuntia - tosin kun en oo mikään kestävä viinan juoja nii otin vaan yhen siiderin ja luin enimmäkseen lehtiä ja jauhoin paskaa tarjoilijoitten kans. Sitte joskus jos oli kylille asiaa nii unohuin sinnekki - lorvin ja maleksin, kattelin kunnolla ikkunoita ja kiertelin kaupoissa vaikka oisin ollu vaan topsipuikko-ostoksilla, kävin kahvella tai jopa kavereilla.. Ihan mitä vaan, mutta yleensä aina kiertotien kautta kotiin. Sit jos ukko soitti että misä oon, nii olin ihan että "ai sori joo, mää nyt oon täällä" tms.

Ja aluksi se ukko oliki ihan hiilenä että mitä mää touhuan oikein, "eikö perhe-elämä kiinnosta", mutta valaisin sille sitte asiaa että eipä tunnu muillakaan kiinnostavan ja että jos perheestä meinaa jotakin tulla nii se on kaikkien opittava uusille tavoille ym ym. Ihan nätisti me niistä yleensä puhuttiin, mutta muistaaksenilopen se meni sitte jakeluun ku yhtenä kertana ennen häitä nostin ihan mielettömän messun. Kait se tajus siitä ku oikeesti raivostuin sille. Tai sitte tuolla toisella lapsella on hiukka osuutta asiaan. Enkä määkään nyt ihan kolhuitta oo selvinny, syön kuitenki masennuslääkkeitä jne. Mutta tällä hetkellä perhe-elämä jotenki toimii.

Joillakin menee ravintola-alalla työt pitkäksi,mutta ei kaikilla. Kannattas puhua miehes kanssa tunteistasi. Itse olen ollut alalla kohta 20 vuotta ja joskus ennen lapsia jäin myös töiden jälkeen oluselle,mutta perheen kasvaessa lopetin sen kokonaan. Enkä muutenkaan enään juokse ravintoloissa.
Puhu miehellesi.
Mulla mies juoksi ravintoloissa kun esikoinen syntyi,mutta puhessamme asiasta hänkin jätti juoksemiset ravintoloissa. Ei tosin työskennellyt ravintoloissa. Jotenkin vaan lapsen syntyminen sai miehen etsimään sitä omaa aikaansa. Mutta pikkuhiljaa aikuistui.