Onko muita joilla korkea syke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Metis

Aktiivinen jäsen
18.04.2012
3 096
24
38
Mulla on jatkuvasti syke siellä 90-100:n pintaan ja alkaa pikkusen pelottaa miksi se on niin hiton kova.

Onko jollain muulla kova syke ja onko teillä tietoa miksi?

Mulla on otettu kilpparikokeet viimeviikolla ja ne oli normaalit, omasta mielestä mulla ei oo mitään stressiä tai muutakaan mikä nostais sykkeen niin ylös, eikä verenpainekaan ole ku 138/85 mikä ainakin lääkärin mukaan on ihan normaali.

flags_0

Minul on samaa, eli sydän lyö kovin. Levossa 100->.
Beetasalpaajaa sain kokeeksi, ja tuntuuhan tuo vähän auttavan.
Ei oikein tiedetä mistä johtuu, tosin ei mitään kokeitakaan lääkäri määränny.
Ehkäpä ne on sit eessä jos ei tää täst lääkkeillä rupee enepää helpottamaan.
Pitkän ja sitkeen flunssan sairastin just ennenkuin tää alkoi. Tuli paljon muitakin oireita ihan yhtäkkiä.

Mulla kalsiumin puute aiheuttaa sykkeen nopeutta. Tai ainakin kalsiumlisä auttoi siihen (ei siis ole virallisesti mitattu kalsiumtasoja). Myös esim. raudanpuuteanemia voi olla syynä.

Itselläni on aina ollut suht korkea syke. Levossa yli 80. Eilen katsoin että levossakin huiteli yli sadassa.
Sitten taas verenpaine on suht matala.

Kai minulla on vain ihan pirun huono peruskunto ja sit tuo verenpaine varmaan on osasyynä kans. Nuorempana olin huolestunut, mutta nykyään en jaksa asiaa miettiä. Äiskällä on kans korkea pulssi, on kai joku sukuvika.

mulla oli aikasemmin lepopulssi 120+ ja paineet yläpaine alle 110 ja alapaine alle 55 niin eivät uskaltanu beetasalpaajia tms määrätä, kun epäilivät etten pysy tolpillani sen jälkeen..
nykyisin paineet hiukan järkevämmät ja pulssikin laskenut..

Mulla on lepopulssi 90 - 100, korkea verenpaine löytyy myös johon lääkitys, ja myös betasalpaaja pulssia alentamassa. Mutta mulla on myös ollut anemia, eikä normistikaan hb ole kovin paljon 120 päälle. Yleiskunto on kohtuullinen, uin kolmesti viikossa. Tosin parempikin se voisi olla.

mitä lukemia teillä on. minulla nousee joskus kovan ahdistuksen kanssa sataseen ja silloin on jo tosi järkky olo. toissa iltana otin verenpaineen ja syke oli 51 (miehellä 41) eli kuntoilu on tainnut tepsiä kun ennen on ollut 59-60 syke.

Minulla on mitattu levossa syke parhaimmillaan 141.
Yleensä on n.110.

Ja lääkäreiden mielestä tämä on ihan normaalia.
Enkä juo edes kahvia.
Mutta tähän on jo tottunut, eikä se erityisempiä ongelmia aiheuta. Paitsi rytmihäiriöt, jotka tuppaa tulemaan "kausittain", muutaman päivän sydän takoo ihan miten sattuu ja sitten taas rauhoittuu.

Ei korkea syke välttämättä ole merkki niinkään huonosta kunnosta, usein esim. urheilijoilla on korkea syke. Itsellä on myös aina ollut korkea syke, ja nyt viime viikolla tehdyn ukk-kuntotestin mukaan kuntoni on hieman normaalin ikäiseni naisen keski kuntoa parempi. Testaukseen osallistunut fysioterapeutti sanoi kokean sykkeen olevan ainakin minun tapauksessani ihan synnynnäinen ominaisuus.

Mulla on jatkuvasti syke siellä 90-100:n pintaan ja alkaa pikkusen pelottaa miksi se on niin hiton kova.

Onko jollain muulla kova syke ja onko teillä tietoa miksi?

Mulla on otettu kilpparikokeet viimeviikolla ja ne oli normaalit, omasta mielestä mulla ei oo mitään stressiä tai muutakaan mikä nostais sykkeen niin ylös, eikä verenpainekaan ole ku 138/85 mikä ainakin lääkärin mukaan on ihan normaali.

Täällä päin alettaisiin seuraamaan verenpainetta noilla lukemilla. Siis siten että otat viikon ajan kaks kertaa päivässä lukemat ylös samoin ilmoitat mittaushetken pulssinkin.

Pyysitkö ne koe vastaukset paperille ja mitkä on teidän alueen viiterajat? ( en huomannu että olisit vastannu siinä toissessa ketjussa mitään tuohon :D )

Mulla on syke yleensä 100-120.
Kaiken maailman tutkimukset on tehty; rytmihäiriöitä ja pieni vuoto mitraaliläpässä löydetty. Ei kuulema aihtta huoleen. Säännöllisesti söin Propralia tykytyksiin, nyt en ole hetkeen syönyt.
Pahimmillaan syke on ollut noin 160, alle 90 ei olla mitattu moneen vuoteen.

[QUOTE="lll";27133687]Ei korkea syke välttämättä ole merkki niinkään huonosta kunnosta, usein esim. urheilijoilla on korkea syke.[/QUOTE]

Eiks urheilijoilla oo yleensä päin vastoin hyvinkin matla syke?

Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;27133770:
Täällä päin alettaisiin seuraamaan verenpainetta noilla lukemilla. Siis siten että otat viikon ajan kaks kertaa päivässä lukemat ylös samoin ilmoitat mittaushetken pulssinkin.

Pyysitkö ne koe vastaukset paperille ja mitkä on teidän alueen viiterajat? ( en huomannu että olisit vastannu siinä toissessa ketjussa mitään tuohon :D )

En pyytänyt, mutta ei kuulemma seurata (tilasin tänään verenpainemittarin kotia)koska ei ole korkea (kuulemma).

Kiitos kaikille vastauksista, aika hemmetin rajuja sykkeitä teillä on ollut ja on! Mulla tuntuu tällä reilun satasen sykkeelläkin siltä että se tulee ulos rinnasta ihan kohta.
Mulla otettiin sydänfilmit hemoklobiinit jne jne jne. eikä mitään. Hb oli 140 eli aika loistava ja sydänfilmissä oli syke 77.

Toivottavasti nää menis ohi. Lääkäri tokaisi viime puhelinajalla, että "jaa, on sulla tää syke ollu jo viimevuonna siinä sadan kohilla.. aiika korkee mut kattellaan nyt mitä sille sit tehtäs joskus".... hmh..

Siskolla anemia aiheuttaa aika moista sykettä. 100 ja yli.

Minulla taas raskausmyrkytysestä seurannut verenpaineen nousu aiheutti tykytyksiä. Terkka kysyi monta kertaa, että olenko kenties juossut neuvolaan kun syke oli niin korkea.

Mulla oli korkea leposyke 90-100 ja korkea verenpaine 90/140 (jännittyneenä 110/150), ja sairastin tuolloin kilpirauhasen liikatoimintaa (TSH oli 0.004) ja anemiaa hb 85. Lisäksi vaivana oli inhottavat sydämen muljahtelut, tykytyskohtaukset, lyömättömyyden tunne ja huimaus. Nyt leposyke on luokkaa 55 ja verenpaine 65/110, hb 122, ja liikatoiminta on aisoissa.

Yhteistyössä