Onko muita joiden perheissä ei uutenavuotena juoda alkoa tai osteta omia raketteja?

• Viestiketjun aloittaja "jepjep"
  • Ensimmäinen viesti
"jepjep"
Me mennään katsomaan kaupungin järjestämä ilotulitus, eikä olla koskaan uutenavuotena juotu alkoa, kun lapset aina kuitenkin on kotona. Ja meillä siis lasten ikähaarukka tällähetkellä 7v-11v. pelaillaan lautapelejä, grillaillaan, valetaan tinat, saunotaan ja ollaan möllötellään yhdessä. Päivällä käymme ulkoilemassa joko suksin tai luistimin ja käymme metsälenkillä koirien kanssa.

halipupu harmaana
Meillä. Juominen en kiinnosta ja muiden raketteja voi katsella ihan ilmaiseksi. Lisäksi ilotulitteet saastuttaa ja roksaa luontoa, joten senkään takia ei niitä osteta. Ihan kotosalla vietetään Uutta Vuotta ja jos sää suinkin sallii, niin mennään ulos katsomaan raketteja lasten kanssa. Suojalaseja en lapsille aio ostaa, mutta huomioliivit voisi pukea päälle. Muutenkin pysytellään kaukana rakettien ampujista, niin on turvallisempaa.

Ken guru
:wave: Meillä on pieni vauva, joten pysytellään kotosalla. Teini menee kyllä kavereidensa kanssa viettämään uuttavuotta. Me ei tänä vuonna mennä edes katsomaan ilotulituksia. Luonnollisestikaan kun vauva on 2 kk :D.

Täällä kans ihan 'tavan' päivä. Mies menee yöksi töihin, tosin eipä tulis juhlittua vaikka kotona olisikin. Koskaan en ole uuden vuoden juhlinnasta perustanut. Milleniuminkin yli nukuin korvatulpat korvissa.

Ei ryypiskellä, eikä ammuta raketteja. Meidän ohjelma menee perinteisesti niin, että illalla lähdetään laskemaan mäkeä ja mäenlaskusta suoraan katsomaan lapsiperheille suunnattu ilotulitus. Ilotulituksen jälkeen kotiin saunaan ja saunan jälkeen syödään nakkeja ja perunasalaattia - joskin vähän hienommin. Meidän nakit on mummolassa valmistettuja, itsetehtyjä makkaroita ja perunasalaatti tehdään aina itse perheen voimin. Sen teko on osa uudenvuoden juhlaa.

"mama"
Ei alkoholia, eikä omia raketteja :)

Tosin pari tähtisädetikkua löytyy, joten ne laitetaan varmaan palamaan. Mennään katsomaan lasten ilotulitus kuuden maissa, ja sitten kotiin syömään nakkeja ja perunasalaattia. :p

Perheeseen kuuluu minä, mies ja 4v lapsi.

• Tykkää
Reactions: newbie
lukihäiriö?
[QUOTE="vieras";27781969]viiniä,raketteja,ruokaa,seuraa,lapsien iloa 2v. 5v. 8v. ja vieraitten ipanat ihanat[/QUOTE]

ilmeisesti et lukenut otsikkoa kunnolla? ketjussahan kysyttiin että onko muita jotka ei ota alkoa tai ammu raketteja!

alkoa juon jos kurlaamisesta menis jotain alas, on koira, ei todellakaan raketin rakettia...vaikka koira ei niitä pelkääkään, kyllä sitä ne ärsyttää. Ja lapseton pari ollaan..lapsen iloksi niitä ostaisin muutaman. Toivottavasti perii meiltä sen asenteen että se on rahaa taivaalle heitettynä :D

Mä vietän vuodenvaihteen vauvan ja koiran kanssa (mies töissä) joten rauhallista menoa luvassa. Veljeni piti tulla perheensä kanssa meille, mutta yhdistelmä meidän juoksuinen narttu ja heidän uros ei oikein toimisi... :D

kysymys pigeonille!!
Mä vietän vuodenvaihteen vauvan ja koiran kanssa (mies töissä) joten rauhallista menoa luvassa. Veljeni piti tulla perheensä kanssa meille, mutta yhdistelmä meidän juoksuinen narttu ja heidän uros ei oikein toimisi... :D

minkä rotuinen ja ikäinen tuo teidän koiruus on? Siis tuossa sun avattaresa oleva? ihan saman näköinen kun meidän koira, ikää nyt 1v5kk

"vieras"
raketteja ammutaan kyllä, mutta alkoholia ei juoda. Muuten voitaisi kuohuvaa lasilliset juodakin pojan mentyä nukkumaan, mutta koska olen raskaana niin eipä viitsitä sitä kuoharia vain miestä varten ostaa.

"elli"
meillä ei koskaan minkään yleisen "ryyppy"juhlan takia ryypätä.Raketteja ammuttiin ekaa kertaa viime vuonna,tänäkin vuonna aikomus,lapsetkin kerkee ne bongata,täällä kun ei ammuta niitä kunnan piuolesta kun vasta joskus klo24 aikaan.Meillä lapset nukkuvat silloin.

"vieras"
[QUOTE="jepjep";27781581]Me mennään katsomaan kaupungin järjestämä ilotulitus, eikä olla koskaan uutenavuotena juotu alkoa, kun lapset aina kuitenkin on kotona. Ja meillä siis lasten ikähaarukka tällähetkellä 7v-11v. pelaillaan lautapelejä, grillaillaan, valetaan tinat, saunotaan ja ollaan möllötellään yhdessä. Päivällä käymme ulkoilemassa joko suksin tai luistimin ja käymme metsälenkillä koirien kanssa.[/QUOTE]

Ne joilla perhe niin viettäät sen valvomalla yö kahteentoista. Ei siihen aina kuulu alkomahooli. Itse sain pienenä valvoa 12:00 ja tinat valettiin +kateltiin raketit.

Meillä on kahden hengen talous + haukkupoika eikä juoda mitään alkoholipitoista uutena vuotena eikä ammuta raketteja :wave:
Vietetään aikaa kotona ja lenkkeillään koiran kanssa ja syödään hyvin. Ei kiinnosta juominen kun huomisen voi viettää selvinkin päin ja sitten tuo koira on paukkuarka joten siksikin haluan että kaikki omat aistit on kohdallaan =)

Yhteistyössä