Onko muita joiden 8kk ikäinen vauva ei vieläkään huoli puuroja tai soseita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti mietteliäs

Vieras
Meillä on tämmöinen ongelma,että minulla on kohta 8kk:n ikäinen poikavauva,joka ei suostu syömään puuroja eikä soseita. Kaikki mitä yrittää tarjota,hän räkii ne ulos. Sylkii ja pärskii pois. Mitään muuta ei huoli kun äidinmaidonkorviketta sekä vellejä. Onko teillä muilla tälläista ollut? Neuvot ja vinkit ovat todella tervetulleita!:) Olin neuvolassakin yhteydessä,mutta heidän mielestään meidän ei kannata olla huolissamme. Silti niin voimaton ja toivoton olo. Vauva herää 3-4 kertaa yöllä tankkaamaan maitoa.

Meillä taas on kohta 10kk joka ei millään joisi korviketta... toivottavasti tavallinen maito alkais maistua ettei tartte kalkkitabletteja alkaa syöttää...

Kyllä olen antanut sormiruokaakin,mutta hän meinaa tukehtua ihan pieneenkin palaseen. :( Kurkkua annoin tänään ja sitä vähän järsi,mutta sitten mielenkiintoi lopahti.

kokeile, et saa maistaa "samaa" ruokaa kuin sinäkin eli vedät sitä hienojakoista puuroa siinä vieressä pokkana. Ja muista, lapsi ei pidä tuputtamisesta. Kyllä se kiinnostus sieltä pikku hiljaa herää. Onko hänellä jo hampaita kuinka paljon?

Meillä poika ei osannut syödä mitään, missä oli kokkareita vaan meinasi tukehtua niihin. Selvästi ahdistui siitä jatkuvasta kakomisesta. Sormiruoka oli ihan buu hänen mielestään. Nykyään nakertaa hienosti kyllä kaikkea, mutta ei alle 1v. mitään muuta ku ihan hienoja soseita ja puuroja.

tsemppiä!

Mun esikoiseni, nykyisin 7 vuotias ja kaikkiruokainen. (niin paitsi 'keltaiset' on yäk...)
Kiinteitä aloin kokeilemaan nelikuisena silloisen suosituksen mukaisesti- ei ottanut tuulta alleen, ei myöhemminkään.
9kk ikäisenä oli vielä täysin rintamaidolla ja iltavellillä kasvava lapsi.

Ei kaikki lapset 'opi' syömään valmiiksi laadittujen keskiarvoaikataulujen mukaisesti.
Jos lapsi kasvaa ja kehittyy, on virkeä ja hyväntuulinen niin hän saa tarpeeksi ravintoa. Kiinteitä ehtii syödä koko loppuikänsä- hiljaa hyvä tulee. Paineita on turha itselleen kasata ja ottaa ja pitää antaa lapselle aikaa, tuputtaa ei kannata eikä missään nimessä väkisin syöttää.

Meillä 6 kk ikäinen tykkää sormiruuasta, mitkään mössöt ei mene. Itse syön esim. höyrystettyjä kasviksia, hedelmälohkoja jne. ja vauva syö tyytyväisenä vieressä samaa.

Yhteistyössä