Onko muita äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kotiäiti"

Vieras
Onko muita jotka ovat palanneet äitiyslomalta/hoitovapaalta työelämään sen takia että pelkäätte että poissaolo työelämästä heikentää työmahdollisuuksia tulevaisuudessa?

Itse olen palaamassa työelämään kahden vuoden kotona olemisen jälkeen, koska tuntuu että putoan kokonaan työelämän kelkasta, jos olen kauemmin pois. Rahallista pakkoa minulla ei ole töihin mennä, mutta pidän työstäni todella paljon. Enkä tietysti voi täysin ohittaa hyvää palkkaani, vaikka ilman sitäkin tulemme hyvin toimeen.

Kuitenkin minua toisaalta taas raastaa äärimmäisen paljon viedä ihana lapseni hoitoon jollekin muulle:( Vaikkakin hoitopäivät pysyisivät hyvinkin kohtuulisen pituisina (6h).

No ruoskintaa mä täältä vissiin vaan saan;)

Mä aattelin palata töihin hoitovapaan jälkeen, mutta jaa, tämän pikkukolmosen kanssa en aio olla kotona sen kauempaan kun on pakko - heti kun vauva täyttää 3kk alan tehdä osa-aikaista, ja sitten 9kk iässä aloitan kokopäiväisen.
Esikon kanssa olin kotona 2 vuotta ja kuopuksen neljä. Tasan ei mee meillä nallekarkit.

Jos viihdyt paremmin töissä, on kyllä kaikkia kohtaan oikein mennä sinne ja nauttia sellaisesta elämästä. Itse olen siitä hyvässä asemassa, että myös työnantajani mielestä kaikki kotiaika on hyödyksi töissäni, kun joskus sinne palaan. Tärkeää on huomata valitsemansa vaihtoehdon hyvät puolet ja nauttia niistä.

Yhteistyössä