mä taas muistelen joskus kuinka vasta muutama vuosi sitten oli hirveä uho päällä, että mä en tänne jää. opiskelen jossain muualla, mieluiten ulkomailla. mulla olis ulkomainen mies ja kaksikieliset kakarat, ehtisin ryypätä ja rellestää, kiertää maailmaa reppu ja teltta matkassa, ehtisin ajella moottoripyörällä euroopassa....Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2005 klo 12:52 idiamin kirjoitti:minä olen ollut setsemäntoista kun olen alkanut odottamaan esikoistani. Minulla se on kieltämättä vienyt nuoruuttani enkä ehkä ole päässyt toteuttamaan haaveitani niinkuin ehkä olisin ilman lasta tehnyt, mutta tottakai rakastan häntä ja nyt minulla on kolme lasta olen 25 vuotias ja ihan hyvin menee.
Eläkkeelle jäädään tuossa joskus kuuskytvuotiaana. Eli jos vanhemmat olis eläkeiässä kun lapset alkaa koulun niin olis pitäny ne lapset tehdä jotakin päälle 50 v ja tuskin niitä kovin paljoa on.Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 21:19 minä kirjoitti:mun mielestä nuorena kuin vanhana miettikää niitä lapsia joiden vanhemmat alkavat oleen eläke iässä kun aloittavat esim. koulun
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 21:32 matematiikkanumerosi kirjoitti:\Eläkkeelle jäädään tuossa joskus kuuskytvuotiaana. Eli jos vanhemmat olis eläkeiässä kun lapset alkaa koulun niin olis pitäny ne lapset tehdä jotakin päälle 50 v ja tuskin niitä kovin paljoa on.Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 21:19 minä kirjoitti:mun mielestä nuorena kuin vanhana miettikää niitä lapsia joiden vanhemmat alkavat oleen eläke iässä kun aloittavat esim. koulun
Sun tekstisihän on melkein kuin suoraan mun suustani.. Mulla kohta vuoden ikäinen prinsessa ja toista odotan rv 27 Olin 16 kun tyttäreni syntyi, enkä aivan ehdi täysi-ikäistyä ennen tämän kakkosen syntymää.. Eí sun tilanteessasi ole mitään kauheaa, eriasia se on aikuisen miehen kanssa hankkia lapsia kun vaikkapa omanikäisen, tarkoitan siis että taloudellinen tilanne on paljon vakaampi kun toisella on jo ammatti. Oikein paljon onnea odotukseen ja vauvan hoitoon :flower:Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 11:55 eveliina89 kirjoitti:Hei taas! Arvasinhan mä että nousee haloo kun kerron minkä ikäinen olen.
mutta ei se mitään, me ollaan päätös tehty, ja alettiin yrittää lasta, juu eikö ole kamalaa! oikein alettiin "tekemällä" tekemään.
Mä olen pienestä tytöstä asti hoitanut lapsia, ja paljon myös noita siskoni lapsia.
Mulla ei oo koskaan ollut hinku ryypätä, juhlia ym ym. mä oon aina ollut tällainen kotona viihtyvä ihminen.
Nyt joku sit ajattelee että kyllä sä sit joskus kadut ku et juhlinut ym. mutta mä en tosiaan oo koskaan halunnut, olen mäkin kännit ottanut, mut ei se vaan ollut niin kivaa, että mun sitä täytyis joka viikonloppu harrastaa..
enkä ole myöskään mikään "onneton-tyyppi" Mä menin vuotta aiemmin kouluun, ku niin suositeltiin. Nyt oon lukion tokalla, ja vaikka vauva syntyykin meille, ei se merkitse mulle nuoruuden menettämistä tai haaveiden tuhoutumista, vaan päin vastoin!
Tämä on kaikki niin ihanaa, raskaus, vauva, rakkaus.
Ja kyllä mä tiedät että vauvanhoito voi olla rankkaa, olen mäkin muutaman yön hoitanut siskoni esikoista(sillä oli koliikki) että sisko ja sen mies sai nukkua.
Ja koulu ei jää kesken! Olen opintoohjaajan kanssa jutellut asioista ja tarkoitus on syksyllä jatkaa iltalukiossa, 2-4 tuntia illassa miten nyt kurssit sitten menee. Hahaa, eihän iltalukioon oteta noin nuoria! ajattelee nyt joku. ei yleensä niin, mutta poikkeuksia tehdään.
Mutta se siitä, mitäs eihän mun tarvii puolustella tekojani kenellekään
Me ollaan onnellisia, mulla ja miehelläni on hyvä olla.
Ja vielä siitä, että en oo aikuinen.. en niin, mutta mielestäni täysin vastuuntuntoinen ihminen, ja jokainenhan meistä oppii elämänsä varrella paljon asioita. myös 30v. äiti joka saa toisen lapsensa, ni varrmasti sekin tekee jotain asioita erilailla kuin esikoisensa kanssa. Vai mitä
Elämä opettaa. hyvää jatkoa kaikille, mä en taida enää tällä nimellä tänne tulla, mutta muuten varmaan pyörin täällä harmaana B)
totta turiset, mutta kyllä se rajoittaa samalla tavalla vanhemman äidin elämää. Joissakin tapauksissa se voi olla pahempi juttu, kun on tottunut jo niin kauan olemaan "vapaa" ja tekemään omia juttuja ja yhtäkkiä vauva vie kaiken ajan.Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 13:50 hanzu kirjoitti:Mutta sanoisin vielä teini-äideille sen, että valmistautukaa siihen, että osan nuoruudesta se lapsi teiltä kyllä vie, ette voi olla ja elää yhtä huolettomasti kuin tähän saakka. Kaveripiiri muuttuu ja menot muuttuvat neuvola ja kerhokäynneiksi.