Onko muissa kouluissa "pyöräilykieltoa" ekaluokkalaisilla?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä on...tai siis suositus että ekaluokkalaiset kulkis kävellen. Koululainen on pahalla päällä kun ei saa mennä pyörällä. On toki kulkenu koululla ennenkin (omalla aikaa) pyörällä että itse en epäile osaamista. Mutta tuntuu että muut pitää sitä pahana jos meidän muksu menis tästä pyörällä kouluun (on siis naapureista myös ekaluokkalaisia).

Mun koulussa oli aikanaan ihan ehdoton kielto, ettei eka- ja tokaluokkalaiset saanut mennä pyörällä kouluun, kyllähän se veetutti kävellä lähes 3 kilsaa kun pyörällä ois päässyt paljon nopeemmin ja kaikki kaverit naapureista sai mennä pyörillä kun olivat vanhempia...

Turussa myös muutamassa koulussa että alle 3lk ei saisi pyörällä tulla ollenkaan, 3lk saa vanhempien kirjallisella luvalla. Ja kypärä pakko on, jos nähdään että ilman kypärää tulee kouluun pyörällä voidaan "pyöräilylupa" evätä tältä henkilöltä. :whistle:

vieras
meilläkin on ekaluokkalaisten kielto ja ihan hyvä niin. suurin osa ekaluokkalaisista ei ole vielä niin varmoja pyöräilijöitä tai osaa edes katsoa autoja riittävästi, joten ihan hyvä etteivät saa mennä pyörällä. tosin jotkut ovat pyytäneet erikoisluvan eli lapset menevät silloin vanhempien vastuulla pyörällä. nuo erikoisluvat on siinä mielessä typeriä että se syö valtaa sitten muilta vanhemmilta sanoa että et saa kun se on kielletty, kun nico-petteri ja anni-matilda on kuitenkin saaneet tuon erikoisluvan.

Josa
Meillä toisen luokan keväällä saa mennä vanhempien luvalla pyörällä, kun tiet ovat sulaneet.
Joskus muinoin samassa koulussa itse ollut ja saimme vanhempien luvalla mennä kouluun pyörällä ekan keväällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Turussa myös muutamassa koulussa että alle 3lk ei saisi pyörällä tulla ollenkaan, 3lk saa vanhempien kirjallisella luvalla. Ja kypärä pakko on, jos nähdään että ilman kypärää tulee kouluun pyörällä voidaan "pyöräilylupa" evätä tältä henkilöltä. :whistle:
Meillä kypärättömyydestä rankaistaan viikon pyöräilykiellolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on...tai siis suositus että ekaluokkalaiset kulkis kävellen. Koululainen on pahalla päällä kun ei saa mennä pyörällä. On toki kulkenu koululla ennenkin (omalla aikaa) pyörällä että itse en epäile osaamista. Mutta tuntuu että muut pitää sitä pahana jos meidän muksu menis tästä pyörällä kouluun (on siis naapureista myös ekaluokkalaisia).
Tuota jos on turvallisuus vastaan lapsen pahalla päällä olo niin mulle saa ainaki mun lapset kiukutella ihan niin paljon kuin tykkää.
Jos tollanen eppuluokkalainen vielä perheen kanssa pyöräilee ok niin kun on tuolla muutaman kymmenen muun koulukkaan kanssa liikkeellä ni kävellenki ne on aika holtittomia liikenteessä saati pyörällä.

Kyllä täällä on, ja se koskee 1 ja 2 luokkalaisia. Ovat minun mielestä vielä liian pieniä ajelemaan aamuliikenteen joukossa koululle, ja ens syksynä saa meilläkin esikoinen kävellä käpytellä tuon matkan kouluun.

Yhteistyössä