Onko muillakin ystäviä, jotka ei osaa hoitaa raha-asioitaan? Ärsyttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TinTinTinderella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TinTinTinderella

Vieras
Minulla on ystävä, joka ei ole ikinä osannut hoitaa raha-asioitaan. Yhden lapsen yksinhuoltaja ollu jo 10v ja koko sen ajan ollut persaukinen, ostanu kaikkea velaksi. Opintolainaakin otti 8000. Nyt sen isoisä takasi sille 6000 lainan että sai maksettua visat ja pikaluotot. Tänään se rutisee, että kahden pankin kanssa oli sopimus että eilen ottavat suoravelotuksena lyhennykset. No eivät olleet ottaneet. Nyt ystäväni on niin lapsellilnen että nostaa kaikki rahat tililtään, että ne ei voi nyt niitä periä, koska hän noudattaa sopimusta ja pankit ei. :headwall:

Ei se onneksi ole multa kyselly rahaa lainaan pitkään aikaan. Joskus 7 v sitte se kyseli silloin tällöin mutta eihän mulla ollut kun olin itsekin silloin yh ja pärjäsin muuten ihan hyvin ilman mitään luottoja! Ihan selkeästi on kiini rahankäyttökyvystä ja arviointikyvystä. Puuttuvat hältä täysin.Nykyisin se onneksi tietää etten tykkää sotkea rahaa ja ystävyyttä. Ei enää kysele, mutta tarjoaa muka mulle lainaan ku on viimein päässy töihin. Ei kai siltä uskalla ottaa. En sotke rahaa ja ystävyyttä näinkään päin. Eikä kyllä ole tarvettakaan. Edelleenkään en haluaa olla velkaa mihinkään päin. Mulle riittää että on asuntolaina ja opintolaina..

On eräs kaveri jolla ei ole mitään holttia rahan käytössä. Tällä hetkellä työttömänä hän on ja ei siinä mitään, pärjäähän silläkin rahalla kun vaan miettii mihin rahat laittaa. No tämäpä saattaa vaikka laittaa ellokselle tilauksen ja maksaa niillä rahoilla kyllä sen ja sit miettii et hitto kukas maksaa mun vuokran kun ei rahat riittäny. Sillä saattaa olla 3-4kk vuokrat rästissä ja se vuokra ei ole edes suuri koska saa niin hyvän asumistuen. Sieppaa tää henkilö, mulle sit valittaa kun ei ole rahaa ja en suostu lainaamaan!!!!

tuo no kyllä ikävää, mut se velkakierre lähtee helposti pyörimään, ja sitä on todella hankala katkaista. Joskus oli mullakin kaveri, joka oli aina vippaamassa, että sai ruokaa, mut kuitenkin oli vara tilailla milloin mitäkin.

Yhteistyössä