Onko muilla vastaavaa ongelmaa? (ystävät ja puhelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli minulla on yksi kaveri joka saattaa soittaa monta kertaa päivässä ilman että hänellä on mitään asiaa! Tämä siis mennyt näin pahaksi siitä syystä, että olemme molemmat nyt äitiyslomalla. Muiden ystävieni kanssa soitan ehkä kerran viikossa ja joskus jopa harvemmin.
Olen useasti jättänyt vastaamatta tälle kaverille, mutta hän soittaa sitten jatkuvasti uudestaan ja alan ajatella että josko hänellä olisikin tällä kertaa jotakin tärkeää asiaa..Ja tietysti on ihan kiva jutella joskus ihan niitä näitäkin, mutta ei 3-4 kertaa päivässä! Yleisimmin hänen puhelunsa alkavat: "arvaa mitä meijän tyttö äsken teki..." ja jatkuu esim. "...se otti yhden lelun lattialta ja naureskeli sille". Eli siis todella -ei tärkeää ja myöskin suoraan sanottuna ei kiinnostavaa. Voisin muuten alkaa vältellä häntä yhä enemmän, mutta meillä on niin paljon muitakin yhdistäviä tekijöitä kuten kyyditys ym. lasten harrastusasioita..Ahdistavaa!
 
Mäkin olen aivan tollanen. Jos on tylsä hetki tai olen lenkillä haluan juoruilla puhelimessa ja usein soitan muuten vaan. Toivottavasti ystävät ei pidä häiritsevänä.
 
ollakkin yksinäinen, mutta minulla on myös perhe ja muut ystävät joille minun on annettava huomiotani. Näen tätä kaveria ehkä kerran viikossa eikä minulta valitettavasti enempää aikaa liikene. Ei voi olla minun vastuullani hänen sosiaalinen elämänsä.
 
Tuollaiselle ihmiselle on nimityskin - häirikkö. Näitä on varmaan paljon, koska kaduilla liikkuesani näen lähes jokaisen vaunuja työntävän puhuvan samalla puhelimeen. Tai sitten niiden käsi on vain jäykistynyt siihen korvalle.
 
Mulla on yksi ystävä jonka kanssa soittelemme vähintään kerran, parhaina kolmekin kertaa ja jutellaan niitä näitä.
Ei välttämättä mitään asiaa asiaa.

Nähdäänkin vielä lähes päivittäin + nuo puhelut.
Niistä on tullut jotenkin riippuvaiseksikin jopa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
soitatteko joka päivä monta kertaa samalle henkilölle? Varmasti pitävät sitä ahdistavana!

Joo, kyllä joskus monta kertaa päivässä. Mä kyllä taas uskon että, sinä olet poikkeus.

mutta uskon kyllä kenen tahansa ahdistuvan tuollaisesta häiriköinnistä! Ei minulla ole aikaa läärytä turhanpäiväisiä montaa kertaa päivässä! Soittelemme noin 1krt/vko ystävieni kanssa, ellei tietysti tule jtn tärkeää. Sitä varten on toki tekstiviestitkin olemassa. Liiba-laabaa läärytään sitten kun nähdään ei viitsi tuhlata aikaa sellaiseen puhelimessa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En mä soittele edes omalle miehelle useita kertoja päivän aikana :o en jaksaisi tuollaista ahdistelua.

Ei oman miehen kanssa voi puhua kaikista asioista, esim juuri niistä pienistä asioista jotka sattuvat juuri sillä hetkellä ärsyttämään niin mahdottomasti :saint:

En minäkään puhu mieheni kanssa päivisin puhelimessa, onhan hän töissä käyvä mies ja tarvitsee sen työrauhan.
Mun työ on kotona ja siinä samassa kyllä hyvin pystyy puhumaan ystävien kanssakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
soitatteko joka päivä monta kertaa samalle henkilölle? Varmasti pitävät sitä ahdistavana!

Joo, kyllä joskus monta kertaa päivässä. Mä kyllä taas uskon että, sinä olet poikkeus.

no täällä sitten toinen poikkeus! ai halleluujaa, muutenkaan en viiti tyhjänpäiväsiä puhelimessa, jos on asiaa niin asia sanotaan, tai muuten oikeasti kuulumisia
 
käyn töissä ja minulla on perhe sen lisäksi hoidettavana. Yksi kaveri joka on kotona yrittää soitella minulle monta kertaa päivässä ja minä todellakin koen sen häiriköivänä! Joskus soitan takaisin tai yleensä laitan viestin että oliko jotain tärkeää asiaa? Jutustelupuheluita voin soitella joskus viikonloppuisin, mutta mieluummin näen kasvotusten. Ihme ettei tuolle ihmiselle mene jakeluun etten todellakaan halua esim. lounastauolla puhella turhanpäiväisiä vaan syödä rauhassa! Edes mieheni ja lapseni yhteensä eivät pommita minua noin paljon vuorokaudessa kuin tuo kaveri yksinään!
 
Mua ahdistaa tollanen :/
Eli poikkeus olen sitten mäkin :wave:

Mulla on tollanen kaveri, joka soittaa monta kertaa päivässä ja ainoastaan siksi, että se ei ihan oikeasti osaa olla yksin. Siis edes kahdestaan lapsensa kanssa.
Sillä on ihan järkyttävät puhelinlaskut, kun se on IHAN KOKO AJAN puhelimessa. Tai voi sillä olla joku puhelinriippuvuuskin, kun ei riitä sekään että sen kanssa on samassa paikassa.

Se puhelin on korvalla koko ajan siltikin. Mun polttareissakin jengi vähän katto, kun se soitti 5 minuutin välein äidilleen tai miehelleen (ihan vaan tarkistaakseen, miten niillä menee).
Samoin jos ollaan vaikka ravintolassa syömässä, niin se puhelin on kädessä koko ajan.
Leffassakin se näpyttää koko ajan viestiä ja heti kun pääsee töistä on puhelin korvalla.

Vastaan sille yleensä kerran viikossa, muulloin jätän vastaamatta, koska sillä ei ihan oikeasti ole mitään asiaa ja mulla on muutakin tekemistä kun roikkua puhelimessa monta tuntia päivässä.


Parhaita on sit ne viestit, kun ei vastaa puhelimeen niin laitetaan viesti perään että "soita heti!". Ihan ku ois joku hätä. Ja sit ku soittaa niin "joo ei ku mä vaan soittelin muuten vaan" :kieh:
 
Yksi ystäväni puhuu aina vähintään sen 30min puhelimessa.
Ei mulla riitä aika eikä mielenkiinto kuunnella, lapsen kanssa on puuhaa tässä kotona muutenkin.
Useimmiten en edes jaksa vastata. Voisi laittaa viestiä jos jotain tärkeää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En mä soittele edes omalle miehelle useita kertoja päivän aikana :o en jaksaisi tuollaista ahdistelua.

Ei oman miehen kanssa voi puhua kaikista asioista, esim juuri niistä pienistä asioista jotka sattuvat juuri sillä hetkellä ärsyttämään niin mahdottomasti :saint:

En minäkään puhu mieheni kanssa päivisin puhelimessa, onhan hän töissä käyvä mies ja tarvitsee sen työrauhan.
Mun työ on kotona ja siinä samassa kyllä hyvin pystyy puhumaan ystävien kanssakin!

Oho, miksei oman miehen kanssa voi puhua? Eikö oman miehen kanssa just kuuluu voida kaikesta mistä taas kavereiden kanssa ei välttämättä voi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En mä soittele edes omalle miehelle useita kertoja päivän aikana :o en jaksaisi tuollaista ahdistelua.

Ei oman miehen kanssa voi puhua kaikista asioista, esim juuri niistä pienistä asioista jotka sattuvat juuri sillä hetkellä ärsyttämään niin mahdottomasti :saint:

En minäkään puhu mieheni kanssa päivisin puhelimessa, onhan hän töissä käyvä mies ja tarvitsee sen työrauhan.
Mun työ on kotona ja siinä samassa kyllä hyvin pystyy puhumaan ystävien kanssakin!

Oho, miksei oman miehen kanssa voi puhua? Eikö oman miehen kanssa just kuuluu voida kaikesta mistä taas kavereiden kanssa ei välttämättä voi?

No, mun miestä ei ainakaan kiinnosta kaikki naisten jutut. Ei muakaan sen jutut mitä se keskustelee miesten porukassa. Mä ainakin tarvin ystäviä sen rakkaan mieheni lisäksi.
 
Minun ja kaverini puhelut menevät aina tähän tyyliin:

Minä: No moi.
Kaveri: No moi. Mitäs teille?
M: No oon just tässä menossa töihin/laittamassa lasta nukkumaan/meillä on vieraita...
K: Aijaa. Eikun aattelin vaan soitella.
M: Joo no mun pitäs mennä jatkamaan töitä (esim.)
K: Aijaa. Tiiätkö käytiin lasten kanssa tänään leikkipuistossa ja Maija halus ihan ite mennä liukumäkeen.
M: Just just no sehän kiva..(kiinnostaa kun kilo perunoita)
K: Joo ja ville leikki sellasen toisen pojan kanssa. Se anto sille oman lapionsakkin. Vähänkö se oli söpöä.
M: Joo, no mut hei jutellaanko joku toinen kerta mulla loppuu ruokis nyt. Vai oliks sulla jotain asiaakin?
K: No ei nyt oikeestaan..

Soittaa noin 3-5 kertaa päivässä ja ehkä 1-2 kertaa erehdyn vastaamaan. Ikinä ei ole MITÄÄN ASIAA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En mä soittele edes omalle miehelle useita kertoja päivän aikana :o en jaksaisi tuollaista ahdistelua.

Ei oman miehen kanssa voi puhua kaikista asioista, esim juuri niistä pienistä asioista jotka sattuvat juuri sillä hetkellä ärsyttämään niin mahdottomasti :saint:

En minäkään puhu mieheni kanssa päivisin puhelimessa, onhan hän töissä käyvä mies ja tarvitsee sen työrauhan.
Mun työ on kotona ja siinä samassa kyllä hyvin pystyy puhumaan ystävien kanssakin!

Oho, miksei oman miehen kanssa voi puhua? Eikö oman miehen kanssa just kuuluu voida kaikesta mistä taas kavereiden kanssa ei välttämättä voi?

Aivan, sehän tässä se pointti on.
Kavereiden kanssa puhutaan omia asioita ja miehen kanssa taas omia asioita.
Ei mun miehen tarvi tietää kaikkea mitä haluan jutella mun kavereiden kanssa.

Enkä mä voi mun miehelle soittaa kesken työpäivän vaan puhuakseni niitä näitä kyllä silloin täytyy olla ihan asiaa.
Tyyliin: nyt täytyy saada auto käyttöön heti ja viedä lapsi lääkäriin kun sai jonku kohtauksen / nyt heti kotiin kun synnytys alkoi..

Mistä muista asioista ei voi "valittaa" miehelle.. no esim siitä kun ärsyttää niin mahdottomasti (tai vähän) se että kun hänellä on kello herättämässä 6:50 mutta herra vaan jatkaa uniaan vaikka pitäisi klo 8 mennessä viedä lapsi hoitoon ja itsensä töihin.
Ja näin käy vaikka edellisenä iltana oli valittanut sitä kun on jo monena päivänä myöhästynyt töistä.
Ja vaikka sanoin että sun täytyy sitten herätä aikaisemmin, TAI nousta heti ylös kun se kello herättää!

Nih..

Tämä asia ei välttämättä enää ärsytä klo 16:30 kun hän tulee lapsen kanssa takaisin töistä kotiin niin turha silloin on enää paasata asiasta
;)
 

Yhteistyössä