Onko muilla ulkopuolelta tullut painostusta tehdä lisää lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Starbucks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Starbucks

Aktiivinen jäsen
09.08.2007
4 183
0
36
Mulla on yks lapsi, 1 v 1kk ja oon vielä aika nuori 22v. En ole ehtynyt saamaan vielä ammattia, vaikka oon opiskellut kyllä. Miehen puolelta tulee koko ajan painostusta tehdä lapselle leikkikaveri, vaikka ollaan sanottu suoraan ettei vielä ainakaan haluta vähään aikaan lisää. Kuitenkin saattavat heittää aina mennen tullen vastaavaa ja minusta se tuntuu pahalta. Mäkin oo sanonut että mulle riittää yks tällä hetkellä.
Alkaa jo tuntumaan että oonko nyt sitten jotenkin omituinen kun en halua isoa lapsilaumaa, kun "niin vaan kuuluu tehdä". :ashamed:

En nyt sanois että painostusta, mutta vihjailuja kyllä.
Olen reilusti yli 30v ja 2 lasta, nuorinkin jo 8v.
Sitä "ettekös te vielä iltatähden tee ennenkun on liian myöhäistä" -läpinää kuulee kyllä toisinaan.

mä olen 25, 2. eli 1. elävä on nyt 2v.3kk ja jotkut ihmettelee että "millos toista, kyllä jo pitäs, mitä eikö toista oo"

ihan niinku pariskunta itse ei päättäs siitä millon lapsia tekee/saa, jotkut esim haluaa vain yhden ja jotkut kuumeilee 8:a =)

Suku on paras, varsinkin suorasanainen suku.

Minäkin nuorena kuvittelin ja uskoin sen mitä vanhemmat sanoi: siinä se toinen lapsi menee samalla.
Halusin kyllä itsekin toisen lapsen, mutta kun sitten oli ne kaksi lasta, vauva ja uhmaikäinen, oli myös kaksinverroin työtä!! Miten se toinen "siinä samassa menisi!!" vaatiihan kumpikin lapsi oman huomionsa ja aikansa, ja eihän se vauva pitkään aikaan ole "samalla kattilalla".

Onnistutko sanomaan kerralla suoraan: me päätämme milloin teemme toisen lapsen, ilmoitamme sitten kun olen raskaana, siihen asti on ihan turha puhua aiheesta.
tai jotain tommosta.
tai, että eikö teillä ole mitään muuta puhuttavaa, tai jotain, mikä vaientaa heidät!

Meillä on nyt kaksi lasta ja monien mielestä nyt on hyvä, kun on jo tyttö ja poika. Toiset kyselee että tuleeko lisää ja antavat neuvoja että monenko vuoden päästä kannattaa tehdä seuraava lapsi. Tuskin niitä kukaan pahalla tarkoita.. en mä ainakaan ota niin vakavasti muiden kommentteja ja itse kyllä miehen kanssa päätetään mikä on sopiva määrä.

Päinvastoin, kauhisteluja, ettei kai nyt enempää. Ihan siis ekasta lapsesta lähtien ja lapsia on siis kolme... oltiin 19 ja 24, kun ensimmäinen lapsemme syntyi...

Nykyään sukulaiset ja tuttavat (asiakkaanikin) olettavat tai odottavat, että lisää tulee... Mutta kolme taitaa riittää... :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Minäkin nuorena kuvittelin ja uskoin sen mitä vanhemmat sanoi: siinä se toinen lapsi menee samalla.
Halusin kyllä itsekin toisen lapsen, mutta kun sitten oli ne kaksi lasta, vauva ja uhmaikäinen, oli myös kaksinverroin työtä!! Miten se toinen "siinä samassa menisi!!" vaatiihan kumpikin lapsi oman huomionsa ja aikansa, ja eihän se vauva pitkään aikaan ole "samalla kattilalla".

Onnistutko sanomaan kerralla suoraan: me päätämme milloin teemme toisen lapsen, ilmoitamme sitten kun olen raskaana, siihen asti on ihan turha puhua aiheesta.
tai jotain tommosta.
tai, että eikö teillä ole mitään muuta puhuttavaa, tai jotain, mikä vaientaa heidät!

Ollaan sanottu kyllä selvästi, mies on sanonut jo vähän kovastikkin :kieh:

"Mutta niitä yllätyksiäkin saattaapi tulla" :ashamed:

tai jotain tommosta.

Miten kukaan voi sanoa mitään noin hullua edes? Mistä tuo lause saa oikein alkunsa? Eihän mitään muutakan ihmissuhdetta hoideta samalla kuin toinen? Et hoida samalla suhdetta X:ään kun hoidat suhdetta Y:hun.

Tottakai lapsissa on niin monta kertaa työtä ja rahanmenoa kuin heitä on tehnyt. Kahdessa on monta kertaa enemmän kuin yhdessä, kun yksi ei tappele, ja sen hoidon lisäksi tulee tappelu päälle.Kolmessa vähintään 3 kertaa enemmän kuin yhdessä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tai jotain tommosta.

Miten kukaan voi sanoa mitään noin hullua edes? Mistä tuo lause saa oikein alkunsa? Eihän mitään muutakan ihmissuhdetta hoideta samalla kuin toinen? Et hoida samalla suhdetta X:ään kun hoidat suhdetta Y:hun.

Tottakai lapsissa on niin monta kertaa työtä ja rahanmenoa kuin heitä on tehnyt. Kahdessa on monta kertaa enemmän kuin yhdessä, kun yksi ei tappele, ja sen hoidon lisäksi tulee tappelu päälle.Kolmessa vähintään 3 kertaa enemmän kuin yhdessä jne.

No, olin 20 v kun esikoinen syntyi ja siinä maailmassa, missä tuolloin elin, kaikki "aikuiset", siis minua vanhemmat ja useamman lapsen saaneet, anoppi, KAIKKI hoki, että se toinen lapsi menee siinä kun ensimmäinenkin ja että sitten kun lapset kastaa, niistä on seuraa toisilleen ja plaa plaa.

Tottakai uskoin tuon, olin niin nuori, enkä muusta tiennyt.

Kun toinen syntyi, piti kaiken olla kuten ennenkin, silloin kun oli vain yksi lapsi ja silloin, kun ei lapsia ollut ollenkaan: kaikki tehtiin itse, pikkuleivätkin. Kodin piti olla siisti ja puhdas. Nainen teki kaiken, miehen ei tarvinnut, koska oli mies, ja kävi töissä- Jos molemmat kävi töissä, ja lapset oli hoidossa, naisen tehtävä oli edelleen hoitaa se koti ja lapset, miehen ei, koska mies tienasi enemmän.

Mies oli saman ikäinen kuin minäkin,nuori parikymppinen, oman kasvatuksensa tuotos.

No niin, arvaatte varmaan. Me erosimme.
SEN JÄLKEEN helpotti aivan valtavasti, kotitöitten suhteen. Ette usko, miten paljon helpompaa on yh.na hoitaa huushollia ja lapsia, kuin jos kotona makaa sohvalla täysin passattava äijä, joka ei tee mitään. Ketutus on valtava.
no, meni asian vierestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tai jotain tommosta.

No, olin 20 v kun esikoinen syntyi ja siinä maailmassa, missä tuolloin elin, kaikki "aikuiset", siis minua vanhemmat ja useamman lapsen saaneet, anoppi, KAIKKI hoki, että se toinen lapsi menee siinä kun ensimmäinenkin ja että sitten kun lapset kastaa, niistä on seuraa toisilleen ja plaa plaa.

Tottakai uskoin tuon, olin niin nuori, enkä muusta tiennyt.

Kun toinen syntyi, piti kaiken olla kuten ennenkin, silloin kun oli vain yksi lapsi ja silloin, kun ei lapsia ollut ollenkaan: kaikki tehtiin itse, pikkuleivätkin. Kodin piti olla siisti ja puhdas. Nainen teki kaiken, miehen ei tarvinnut, koska oli mies, ja kävi töissä- Jos molemmat kävi töissä, ja lapset oli hoidossa, naisen tehtävä oli edelleen hoitaa se koti ja lapset, miehen ei, koska mies tienasi enemmän.

Mies oli saman ikäinen kuin minäkin,nuori parikymppinen, oman kasvatuksensa tuotos.

No niin, arvaatte varmaan. Me erosimme.
SEN JÄLKEEN helpotti aivan valtavasti, kotitöitten suhteen. Ette usko, miten paljon helpompaa on yh.na hoitaa huushollia ja lapsia, kuin jos kotona makaa sohvalla täysin passattava äijä, joka ei tee mitään. Ketutus on valtava.
no, meni asian vierestä.

Taisivat olla katkeria ja toivoa samaa raskasta raadantaa sinulle kuin heillä itsellään ollut.

Eipä ole kukaan painostanut. Meillä on kaksoset, tyttö ja poika ja moni onkin sanonut että nythän teidän ei tarvitse tehdä enempää lapsia kun on yksi kumpaakin sukupuolta. Meillä on kuitenkin kolmonen haaveissa, ei olla tosin kenellekään tästä kerrottu.

Yhteistyössä