onko muilla tällasta ongelmaa sisustuksessa

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: eli ennenku saan koko kämppää valmiiksi edes ni jo vaihtuu taas sisutustustyyli, halusin lämmintä ja kodikasta ja modernia, aattelin että haluan tummanruskeaa, vaaleanruskeaa, valkoista ja tummaa puuta,nyt ku saatin remppa osittain valmiiksi ni jo kaduttaa että apua en haluakaan, haluan sitteki harmaata ja mustaa :kieh: haluan sitä ja tätä,en osaa päättää :headwall: miksei ihminen voi olla tyytyväi nen mihinkää :headwall: :headwall: tuo sohva olis oikea unelma, löysin iskusta ja se makso enemmän ku keittiöremppa :laugh: ni jo nyt kaduttaa vaikka sain sen vasta viikko sitten,en ole vielä kyl maksanut sitä,ottaskohan ne takas sinne :laugh: "saisinko sittenki kotisovitukseen harmaan sohvan kotiinkuljetettuna" aaarrggh

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Ei oo kun ei oo ylimääräisiä varoja sisustuksen vaihtamiseen 2kk välein :D

peesi. en edes oikein ymmärrä että sisustus voi olla harrastus. Meillä käytetään tavaraa kunnes on rikki.

Kaikenlaista sisustuskrääsää on aivan liikaa. En ymmärrä ihmisiä jotka ostavat jotain sisustustyynyjä tai muuta sisustuskrääsää.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
No hiukan ehkä, mutta kun huonekalut ja seinät sekä lattiat ovat neutraaleja väritykseltään, voi pelata tekstiileillä. Tulee halvemmaksi...

Näin juuri. Tosin meillä sohvan hankinta ajankohtainen ja väriä vatvotaan suuntaan ja toiseen.... Tulee kuitenkin olemaan aika hallistseva osa meidän olkkaria. Malli siis löytyi, mutta värin takia sitä ei vielä meillä ole.... ärsyttää oikein itseäkin tää päättämättömyys :headwall: Kuitenkin niin kallis hankinta, että pakko vähän miettiä..... hitsinvitsit.

Mä olen ratkaissut sen siten, että jokaisessa huoneessa on vähän oma tyylinsä. Mun makkari on sellasta hippi-boheemi-tyyliä, olkkarissa on jugend vs funkkis, eteinen on kustavilainen vs art nouveau ja keittiössä 1950-lukua ja maalaisromantiikkaa. Värisävyillä teemat nidottu siististi yhteen ja muotokieli ei hirveästi riitele keskenään kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

peesi. en edes oikein ymmärrä että sisustus voi olla harrastus. Meillä käytetään tavaraa kunnes on rikki.

Kaikenlaista sisustuskrääsää on aivan liikaa. En ymmärrä ihmisiä jotka ostavat jotain sisustustyynyjä tai muuta sisustuskrääsää.

Meillä se rikki mennyt tavara korjataan ja tehdään entistä ehommaksi! Jos jokin tavara taas ei enää sovi tai miellytä silmää, se laitetaan kiertoon. Mun vanhat sohvatyynyt saivat juuri uuden elämän, kun löysin äitini 40 vuotta vanhoja tyynyliinoja mökiltä. Ai, että on nätit nyt!

Kyllä estetiikka on tärkeää, mutta sen ei tarvitse olla kovin kallista, eikä sen missään nimessä tarvitse merkitä kerskakulutusta. Meillä vaihdellaan huonekaluja yms. sukulaisten ja ystävien kesken jne.

Eipä ole hirveä ongelma meilläkään. Tosin haluaisin uudet verhotangot joka huoneeseen että olisi helpompi vaihtaa verhoja tilanteen mukaan mutta eiköhän se tästä. Aattelin ton tytön huoneen nyt ottaa ekana käsittelyyn. Sinne nyt on tulossa se sänky jo ja pikku hiljaa hommaan sinne kaikkee uutta kivaa ja sitten olis olkkarin vuoro.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä en taas ymmärrä niitä joilla ei oo kauniita esineitä kotona.
Mulla on tyynyjä ja on pakko olla koska sohva on metallinen sänkysohva ja selän takana on pakko olla tyynyjä.
Huonekalut on kestävää koivua ja on täällä muutama vanhakin esine. Huonekalut on ostettu niin että ne kestäisi pitkään. Eikä kukaan varmaan maksaisi paljoakaan noista 3000? kirjahyllystä jos alkaisin myymään.

Must on ihana vaihtaa kodin ilmettä tekstiilein ja koristeiden avulla.

Ei oo tollasta ongelmaa, mutta sellanen ongelma on, et mikään huonekalu ei sovi toisen huonekalun kanssa yhteen... Menee hermot ku kaikki on yks risti kaks mallistoa, eikä oo rahaa ostaa kunnollisia kalusteita. :headwall:

Yhteistyössä