Onko muilla syöppö ukkoja!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
siis ihan oikeesti |O kun nousin aamulla ylös ssöngystä ja kuvittelin että saan ihan rauhassa syödä aamupalan ym. niin ei!karu totuus paljastu kun menin keittiöön ja katoin leipälaatikkoon.eipä ollu leipää ja eilen oli vielä yli puol pussia.
Ukkeli lähteny töihin seittemään.soitin että mihin se on leivät piilottanu.Vastaus oli "söin vaan 6 leipää"..eli 6 leipää =6kerrosleipää=12leipäviipaletta!!!!! |O

sama jos teen pariksi päiväksi ruokaa,jotain makaroni sössöä niin tää vetäsee sitten kaikki loput kun olen itse ottanut siitä.
Ikinä tää mies ei mikään nälkälapsi ole ollut,ylimäärästä olis niin paljon että saisin uudet tissit itelleni (jos vaan läskin uusiokäyttö olis niin yksinkertasta)..älkää tosta kommentista riemastuko :saint:

mutta nyt se pointti.Toi äijä syö oikeesti paljon,ei kuluta juurikaan...mutta valittaa mulle siitä kun ruokakauppaan menee niin paaaaljon rahaa kuussa

nytkin sano ettei jääkaapissa oo mitään leivän päälle eikä syötävää.
sieltä löytyy kuiteski kurkkua,tomaattia,porkkanoita (ei leivänpäälle vaan välipalaksi),pala ananasta ym. vaikka mitä.Mutta kun pitäs olla kalkkunafilettä ja aamupalajuustoa ( :x ).oiskohan aikuisen ihmisen ruokailutottumukset jotenkin persiillään.Oon kaikkiin ruokiin yrittäny piilottaa vähän vihanneksia ja sanonu ettei se kurkku miltään maistu.
Onko kenelläkään samanlaista suursyöppöä kotonaan?

Mun mies tykkää kokata ja syödä... Syö paljon ja iltapalan käsittää niin, että syö valtavan annoksen lämmintä ruokaa tietokoneella videoita katellen siinä klo 22 jälkeen...

Onneksi on sentään siis lähes kaikkiruokainen; jos teen jotain soijaruokaa, syö kyllä ja tykkää muutenkin kasvisruoasta.

:wave: meillä ukko syö ihan keposeen paketin makkaraa päivässä ennätys on 9 litraa maitoa ...tosin se oli krapulassa. ja kans ihmettelee että miksi menee niin paljon rahaa kauppaan. aina sanoo et mitäs ostat... nii jooo meit on täs perhees hänen lisäks 2 muutakin jotka tahtoo syödä makkaraa leivän päällä mut ei me keretä ikinä syödä ku yks kaks siivua ku sit on jo paketti tyhjä

:D Käykö, jos on kermaperse ja syö kaikki herkut? :saint: Meillä saa leivät ja ruoat olla suht rauhassa (syö toki ihan normaalit määrät ruokaa), mutta auta armias, jos on vanukasta, karkkia, keksiä, pullaa, jädeä niin niitä ei kauan näy. :whistle:

Mut mä en valita, koska mulla ei ole varaa...Itsekin syön paljon, mutta kaikenlaista, en yksinomaa jotain tiettyä. ;)

meillä on leipäsyöppö.. ei juuri muuta syö mutta, leipää,leipää ja leipää...(kotonansa oppinu tähän kun anoppi ei syö muuta kun leipää, ei siis mitään lämmintäruokaa tms.) ja mun miestä itteensäkin tuo häiritsee kun on ina jonkin sortin leipä nokan alla...
Koitapa ehdottaa sille ukolles jos se vaikka innostuis syömään aamulla vaikka puuroo (vaikka mikrossa tehtyä)tai jugurttia tms. ettei tarvisi 12 leipää aamupalaksi vetästä...

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
:D Käykö, jos on kermaperse ja syö kaikki herkut? :saint: Meillä saa leivät ja ruoat olla suht rauhassa (syö toki ihan normaalit määrät ruokaa), mutta auta armias, jos on vanukasta, karkkia, keksiä, pullaa, jädeä niin niitä ei kauan näy. :whistle:

Sama täällä!! Kaupastaki löytää helpoiten just näitä, tavisruokaakin menee kyllä jos se on miehen mieleen, muuten saa jäädä jääkaappiin...

taas se, jos on tehnyt vaikka tähden muotoisia voikkuja lapselle illaalla valmiiksi seuraavaan koulupäivään; mies tulee töistä yömyöhään ja vetää ne huuleensa nälissään. Silloin pääsi Ronyaltakin ruma sana... |O :kieh:

Mua raivostuttaa ihan suunnattomasti se, että pitää vetää aina viimeiset!!
Siis jos oletetaan että vaikka pottuja olis jäljellä 5kpl ja pihvejä 3, niin pitää vetää ne kaikki naamaan eikä voi jättää vaikka minulle paria pottua ja yhtä pihviä :kieh:
Sit sanotaan vaan että "ku siinä oli niin vähän!"
Itse sitten tietenkin tulee ajateltua aina itseä viimeiseksi ja tulee jätettyä muillekin vähän jos joku sattuisi haluamaan.Pitänee kai alkaa itsekin sit ahmimaan vaikka väkisin? :whistle:

eihän tuossa syönmisessä mitään,isot miehen tarvii paaaaljon ruokaa :laugh: mutta turha ihmetellä kun ruoka menot on suuret jos ei tiedä mitä mikäkin maksaa! :D
on inhottavaa kun mies selittää ettei ole rahaa syödä loppukuusta kun ruokamenot on niin suuret! :ashamed:

ei ymmärrä sitä että 1aamupalajuusto paketti maksaa 3e,siinä 10 viipaletta.tämmönen menee yhdessä päivässä,samoin meillä menee 1paketti leipää päivässä,ja 1kalkkunfileepaketti päivässä...kaikki nää vaan miehellä.tekee yhteensä 7,50e PÄIVÄ!!!kerrotaan se 30päivällä niin ruvetaan puhua mun mielestä jo rahasta!(käy siis itse kaupassa mutta usein sieltä tulee limua ja näöä edellämainitut)

eikä muuten mutta kun on yhteiset rahat niin se on mun syömisistä pois loppukuusta kun ei ihan oikeesti ole rahaa.eikä sanominen auta!ja jos mulla on rahaa niin pitäs ukkokin siinä viel ruokkia!niistä "omista ruokarahoista"
ja kuulema ite tehtyyn ruokaan menee niin kauan aikaa,mieluummin mies menee johonkin mäkkiin tai pitsalle kun "nälissään" odottelee.
anteeksi tää parjaus mutta kun ahistaa.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Mua raivostuttaa ihan suunnattomasti se, että pitää vetää aina viimeiset!!
Siis jos oletetaan että vaikka pottuja olis jäljellä 5kpl ja pihvejä 3, niin pitää vetää ne kaikki naamaan eikä voi jättää vaikka minulle paria pottua ja yhtä pihviä :kieh:

sama meillä!ja vois edes kysyä ennenkun ottaa,että jos joku muukin haluis!
sama kun tyhjät sokeripussit ym. löytyy kaapista..samoin maitotölkit..
oletat tottakai että maitoa on kun purkki kaapissa mutta ei..!

No joo... välillä on aika syöppö. Ei tosin syö aamulla mittän.. harvoin työaikana syömässä.. syö vasta kun tulee kolmelta kotiin ja sitten se valittaakin vähän väli'ä että on nälkä. Oon yrittäny sille toitottaa, että on paljon terveellisempää syödä aamulla ja säännöllisesti, vähän. Mutta eipä tuo kuuntele. Ylimääräsiä kiloja on useita kymmeniä ja mua huolettaa kyllä välillä paljonkin kun ei tee mitään itsensä eteen. Mutta, empä minä voi aikuista ihmistä pakottaa muuttaa ruokailutottumuksiaan.

Mut mä en valita, koska mulla ei ole varaa...Itsekin syön paljon, mutta kaikenlaista, en yksinomaa jotain tiettyä. ;)

:laugh: Nauratti tuo kermaperse...mun mies vois saada saman dagnoosin... :laugh:

Mitäs jos koittaisitte jättää tuon leivän puputtamisen vähemmälle? Se kun on lisukkeineen aikas kallista. Ehdota miehelle, että sä budjetoit yhden kuun ruoan? Puuroja aamuun ja iltaan (hyvä opetella kun lapsikin tulossa! :) ), kunnon ruokaa, paljon perunaa yms.

no mies on niin "törkeä" että jos ollaan kavereilla kylässä ja niillä jotin namia pöydällä y. niin tää ihan pokkana mitään kysymättä syö KAIKEN!viimeks söi kaverin vanhempien luona tän kaverin pikkusiskon karkit!olin vähän että :o

Kun niillä on ollu KOTONA tapana että saa syödä..muttei tajuu että kaikilla ei oo tää sama homma!

Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:

:laugh: Nauratti tuo kermaperse...mun mies vois saada saman dagnoosin... :laugh:

Juuh, kirjaimellisesti...Jos meillä joskus (siis n. kerran vuodessa tyyliin) on ihan kermaa, haluaa senkin lopun syödä ihan silleen (siis jostain kakun kuorrutuksesta jämät tms.). :D

Mitäs jos koittaisitte jättää tuon leivän puputtamisen vähemmälle? Se kun on lisukkeineen aikas kallista. Ehdota miehelle, että sä budjetoit yhden kuun ruoan? Puuroja aamuun ja iltaan (hyvä opetella kun lapsikin tulossa! :) ), kunnon ruokaa, paljon perunaa yms.

arvaa oonko sanonu siitä leivän syömisestä..ja pelkästään miehellä menee toi 7,5e joka päivä pelkkään aamu-ja iltapalaan. :o
ei "tykkää" puuroista,tai saatika vihanneksista!ei oo tykkäämisestä kiinni..aiankaan ton ukon kohdalla!tuntuu ettei vaan välitä..tottunu että "äiskä" ostelee :laugh: :ashamed:

voisin pistää ukon maksaa kaikki laskut ja mä ostaisin ruuat..katotaan mites suu latetaan siinä vaiheessa kun kaappi täynnä vihanneksia ja kuitua.
menee kuulema tummasta leivästä maha kipeeks!ja pah,se on se 1. päivä kun syö kuitua ja sen jälkeen on hyvä..mutta kun ei uskota niin ei..
sitten valitetaan kun koko kroppa on pullamössöä.!

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
toi on niin tota. mun ei tulis mieleenkään syödä loppuun jotain kokonaan ettei miehelle riittäisi aamupalaksi.meil onneks harvemmin enää käy noin.

oli kuulema nälkä..mitäs se meinas että mulla ja masukilla on kun noustaan?

ja muuten.laskin että meillä menee miehen leipiin kuussa 100-200 e,riippuen siitä syökö ruokaa vai ei.joskus noi voileipä tarpeet kestää sillä 2päivää kuulema..mut eipä naurata silti! :/

Sais se enemmänkin syödä. :D
On onneksi kaikkiruokainen, syödään paljon kasviksia ja kokeillaan kaikkea uutta.
Makkarasta ei niinkään välitä, kerran vuodessa ostaa sellaisen kaamean sipuliteemakkarapötkön.. :x

Yhteistyössä