onko muilla synnytys lähtenyt näin? Pikaista tietoa tarvitaan.

Minulla eilen alko lapsivettä tulemaan pikkasen. Tunninverran sitä tuli ja sitten lakkasi. Suppareita ei tullut yhtään. Vauva on ollut aika hiljaa vatsassa jo paripäivää. Soitin aamulla neuvolaan ja sieltä neuvoivat soittamaan äippäosastolle vasta kolmelta jos muutosta ei ole tullut. Olisinkin kysynyt että onko jollain synnytys lähtenyt näin käyntiin? Kontrolliin minun on kai mentävä sairaalaan mutta onko joku jäänyt sille tielle vai päästävätkö ne viel kotiin kunnes supparit alkavat? Olo on aika hyvä mutta jännittävä. Rv minulla on 37+5. Aamulla tuli limalöntti sellanen valkovuotoa muistuttava. Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata.
 
synnytys käynnisty just noin. Lapsivettä tuli, limatulppa irtosi mut ei supisteluja. Sit kun kävi näytillä terkkarissa seuraavana päivänä niin lääkäri sanoi että paikat alkaneet jo avautua.
Eli hyvinkin voi olla että sunkin synnytys on jo käynnistynyt!
 
Kävin äippäpolil ja tehtiin parikin testiä josta näkis onko sitä lapsivettä tullut. Toinen näytti että on tullut ja toinen taas että ei. Lääkäri teki ultran ja totes et lapsivettä on vielä hyvin jäljellä joten pääsen kotiin. Nyt en sit tiedä tuliko multa lapsivettä vai eikö. Vauvalla kaikki oli hyvin. Suppareita ei ole tullut yhtään joten nyt vaan odotellaan taas kunnes ne lapsivedet menee oikeen kunnolla. Lupasin kätilölle et tulen viikonloppuna sit synnyttämään kun on kerta juhannuskin :) Mitäs muutakaan sitä vois tehä =) Ekasta muksusta multa alkoi tihkua lapsivettä illalla ja yöllä sit ne meni kokonaan. Alku oli samanlaista kun ekastakin mut sit se vaan tyssäs. Ei se sit tainut olla lapsivettä. Mutta kiitos teil kun jaksoitte vastata mulle. Nyt ei auta kun vaan odottaa ja odottaa :D Hyvää juhannusta kaikille. puolukka rv37+6
 
Lapsivettä lorahti yöllä sängyssä maatessani. Kävin vessassa, luulin pissanneeni vain housuuni. Takaisin sänkyyn. Uusi liraus. Vessaan taas ja pyyhkiessäni huomasin limatulpan paperissa...SE ON SIIS SITTENKIN OIKEASTI OLEMASSA ;) ....hahaa nauroin (oli th viimeks neuvolassa sanonu että ei se kyllä yleensä niin irtoa että oikein kunnolla huomaisi...vaan mulla ainakin oli ihan kunnon TULPPA)
Soitin synnärille ja käskivät katsoa aamuun jos ei enempää tule. Ei varmaan ole ollut lapsivettä. Mutta jos supparit tms. alkaa niin sit näytille. Tunnin päästä lorahti oikein kunnolla. Ja lähdettiin näytille.
Synnärillä testattiin et oliko lapsivettä...kun siellä kätilö sanoi että tuskin oli ollut. Mut olihan se...tikku muuttui ruskeaksi.
Ottivat pitkän matkan takia sisälle jos kuitenkin jotain alkais tapahtumaan.
Ei sit tapahtunu ja mut laitettiin osastolle jossa odottelin 2 päivää välillä supistaen ja koko ajan vähän lisää lapsivettä lorahdellen. mitään ei kuitenkaan tehty...koska paikat ei oireista huolimatta auenneet. 3 päivänä sit käynnistettiin koska lapsivettä oli menny vähä väliä. Käynnistys oli suht ok mut tosi piiiiitkävetinen tai sit vaan tuntui siltä kun oli tullut maattua siellä jo reilut 2vrk. JA oikein synnytyksen aikana en ainakaan muista että lapsivettä olis enää tullu...ainakaan mitään hirmumääriä.
Tipassa sain muuten antibioottia koko käynnistys/synnytyspäivän ajan...tämä ilmeisesti just lapsiveden menon takia....aamulla otettiin jotain verikokeita tulehdusten takia....
 

Yhteistyössä