Onko muilla silleen, että ihan mikä tahansa biisi tulee radiosta niin osaat sanat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Hassu juttu, mutta suomalaiset biisit ni 99% varmasti osaan sanat. Jos vain oon kuullut enkunkielisen biisin eikä oo hirveen vaikea laulettava ni osaan nekin. Mutta en ikinä tiedä esittäjää :D oon tosi huono muistamaan esittäjiä, mutta sanat jää päähän jos kuulen kerran tai pari. Jos oon kuullut viimeksi 15v sitten jonkun biisin ni jotenkin osaan vieläkin sanat.

Onko jollain muulla samanlaista? Ja nimenomaan niin, ettei esittäjiä kuitenkaan muista/tiedä. Haluaisin oppia muistamaan esittäjiäkin, koska oon niissä oikeesti tosi surkee. Tunnistan (muistan) vain muutamia harvoja. Enkä oikeesti ees kuuntele musiikkia paljon, mitä nyt autossa radiota. Ne vaan jää päähän, ehkä siks kun lauleskelen paljon niiden mukana.

Mies tätä jaksaa vaan aina ihmetellä :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos lauleskelet mukana, niin silloinhan tuo biisi on täytynyt kuulla useamman kerran. Toisto helpottaa muistamista ja tietysti mukana tekeminen vielä kertaa sen muistitreenin.
Toiset oppii laulujen sanoja helposti, toiset kertotauluja!

Mä muistan paljon biisejä, juurikin noita radion soittolistojen biisejä, mutta en todellakaan mitään 99%. Jostain syystä osaan myös helkkarin paljon virsiä ulkoa, enkä edes kuulu kirkkoon :kieh:

Kyl mä muistan tosi paljon biisejä, no jos en nyt ihan ulkoa, niin ainakin kertsit niistä biiseistä mitä useimmiten kuuntelemallani radiokanavalla soi. Mutta kun vaihtaa kanvaa niin huhheijakkaa sitä tajuaa olevansa pimennossa nykypäivän muotimusiikista. Suomalaiset renkutukset ei yleensä jää niin hyvin päähän kun englanninkieliset.

Hahah, mulle aina sanotaan että mun pitäis osallistua johonki kisaan. En tiiä miks mullekin jää niin helposti sanat mieleen (kunhan vaan ekaks muistan mieten biisi alkaa). Mäkään en kuuntele juurikaan musiikkia, radio on päällä autossa n. 3km työmatkan...

Ei mulle sanat jää kovin helposti mieleen, tai siis joku pätkä jää, irrallinen lause vaikka mutta ei pidempiä.

Sen sijaan tunnistan yleensä melkein kaikki esittäjät tai jos en tunnista, jään vatvomaan sitä ja se jää mieleeni ja jos joskus kuulen saman uudestaan, yritän kuunnella sanotaanko esittäjä. Vaikka olisi vieraskin kappale mulle, tunnistan helposti esittäjän äänen perusteella.

minä muistan myös tosi paljon laulujen sanoja, mutta en suomalaisia kun en juurikaan kuuntele suomalaista junttihumppaa. Muistan yleensä myös esittäjät pitkänkin ajan takaa.

Et varmaan tarkoittanutkaan, että osaisit 99 % suomen kielisistä kappaleista ulkoa, vaan että monet kuulemistasi kappaleista? :) En nimittäin helposti uskoisi, että osaisit montaakaan vaikkapa Kari Peitsamon laajast tuotannosta. Kuinka monia ja mitä radiokanavia kuuntelet noin yleensä?

Itselläni ei jää sanat helposti mieleen, mutta anopilla jää ja melodiat myös. Hän laulaa kaikkien radiosta kuulemiensa biisien päälle hermoja raastavalla "mummovibraatolla", ässät vain suhahtelevat ja ääni on vähintään yhtä oktaavia korkeammalla kuin missä kappale oikeasti menee. Sanomattakin selvää, että radio ei ole mielellään päällä kun mummo on meillä kyläilemässä... Valitettavasti hän laulaa myös telkkarin mainosten ja ohjelmien tunnareiden päälle :( Ja jos mikään äänivempain ei ole päällä niin anoppi laulelee sitten itsekseen.

Yhteistyössä