Onko muilla selkä juntturoinut raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja onko mulla ees lihaksia?
  • Ensimmäinen viesti
onko mulla ees lihaksia?
Mulla välillä vasemmalla ja tälläkin hetkellä oikealla lapaluunalla selässä tuntuu sellainen ilkeä painontunne, ei kipu.
Jos esim. kurkotan käden ylös tai muuten teen selvän asennonvaihdoksen niin tunne lakkaa.

Voiskohan tää olla jotain lihasperäistä ja ehkä hieroja auttaa? Kokemuksia?

kuulostaa kovasti siltä että kaipaa venytystä lihakset. selän asento muuttuu raskauden myötä, ja niin ollen niitä samperin lihaslukkoja tulee herkkään.. itellä on tällä hetkellä 5 lukkoa selässä. oottelen että joku naksis ne auki.. |O

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
kuulostaa kovasti siltä että kaipaa venytystä lihakset. selän asento muuttuu raskauden myötä, ja niin ollen niitä samperin lihaslukkoja tulee herkkään.. itellä on tällä hetkellä 5 lukkoa selässä. oottelen että joku naksis ne auki.. |O
Liekö kaikki hierojat ottaa tällaista suurivatsaista norsua hoitoon, kun istualtaan pitäis hieronta suorittaa?

Minä kävin hierojalla kerran kuussa ihan viime viikoille asti. Hän varoi hieromasta jalkapohjia "ettei häiritse raskautta" (= akupisteet).

Makasin pöydällä kyljelläni kun selkää hierottiin, sitten loppuvaiheessa olin koko ajan kyljellään kun iso maha painoi keuhkoja.

Ja hyvin meni!

Selkä oli juntturassa noin viikon 20, iskias vaivasi. Siihen ei auttanut kuin liikunta.

mie
Voihan joku ottaakin, mutta voisit itsekin venytellä, ja jumpata selkää. Lämmittelet kunnolla ja sitten rauhallisia stattisia pitoja selkälihaksiin. Mulla tuli notkoselkä raskauden aikana, huomasin sen vasta synnytyksen jälkeen. Liikuin koko raskauden ajan, mutten tehnyt lihaskuntoa, vaan aerobista, sikis lihakset selässä surkastu ja anto periksi, nyt käyn 4 kertaa viikossa jumpassa, jotta saan selän "suoraksi". Suosittelen siis keskivartaloa vahvistavien lihasten ylläpitoa myös raskauden aikana!!

Yhteistyössä