Onko muilla ongelmana vuokra-asunnossa liian pieni

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
jääkaappi? :/ Meillä siis tuo tuollainen jääkaappi/pakastinyhdistelmä ja sinne ei vaan mahdu tarpeeksi tavaraa. Melkein on käytävä jokapäivä kaupassa hakemassa maidot jne. kun ei mahdu litra tolkulla sitä sinne varastoimaan. Jos ruokaa jää jäljelle seuraavaan päivään niin sekään ei meinaa mahtua jääkaappiin.

Ja kun meillä tulee ainoastaan lämmintä vettä hanasta niin johonkin pitäisi saada vettä kylmään että saataisiin sitä juoda mutta ei sitäkään saada mahtumaan :/

Minä olen jo miettinyt että pitääkö meidän ostaa sellainen pieni jääkaappi lisää? :D Voisin ostaakin mutta sitten tämä muu tilanahtaus tulee taas esiin. Mihin sen sitten laittaisin :/ Olen jo monta päivää himoinnut jääkylmää vettä mutta kun täältä ei tule kuin pari astetta ihonlämpöä viileämpää :/ :x

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Minä olen jo miettinyt että pitääkö meidän ostaa sellainen pieni jääkaappi lisää? :D Voisin ostaakin mutta sitten tämä muu tilanahtaus tulee taas esiin. Mihin sen sitten laittaisin :/ Olen jo monta päivää himoinnut jääkylmää vettä mutta kun täältä ei tule kuin pari astetta ihonlämpöä viileämpää :/ :x

Oisko mitään mahdollisuutta et sen pienen jääkaapin tilalle sais mahtuun isomman systeemin? Juu meilläkin tosiaan saa laskee vettä ennen kun se kylmenee edes sen vähän mutta ei voi mitään kun ollaan sen verran korkeemmalla niin ei sitten riitä sitä kylmää vettä tänne asti :headwall:

meillä on kyllä ihan hyväkokonen jää-viileäkaappi. mut meilläkin on tuo just että ei sit millään tule hanasta kylmää vettä,ihan haaleaa tulee,ja sama kyllä kuumalla ihan ihan tuli kuumaa ei tule

Mutta toisaalta, omakotitaloissa (ainakin vanhoissa) saa päästää vettä tuhottoman kauan ennen kuin tulee lämmintä vettä :kieh: Inhottavaa odottaa kakkainen vauva kainalossa että vesi lämpiää.

Mä marisin isännöitsijälle aikani miten hankala ison perheen(2 aikuista ja 4 lasta) ruokatarpeet on saada sopimaan jääkaappipakastin yhdistelmään. Sain jääviileäkaapin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mites teillä ei tule kylmää vettä? pyydäpä ensin isännöitsijää korjaamaan vedensekoitin.

Täällä ei vaan kylmää jostain syystä tule :/ Joskus tuli kylmää vettä kun talonmiehet oli kastellu pihaa pari tuntia päivällä. Illalla tuli tosi kylmää vettä hanasta. Mutta eipä tuota vettä viitsi tuntitolkulla valuttaa hukkaankaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mutta toisaalta, omakotitaloissa (ainakin vanhoissa) saa päästää vettä tuhottoman kauan ennen kuin tulee lämmintä vettä :kieh: Inhottavaa odottaa kakkainen vauva kainalossa että vesi lämpiää.

No juu, ei kivaa tuokaan :/ Eikä minua periaatteessa kauheasti haittaa se jos vesi joudutaan kannuun ja kylmään laittamaan mutta kun se ei mahdu mihinkään :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Mä marisin isännöitsijälle aikani miten hankala ison perheen(2 aikuista ja 4 lasta) ruokatarpeet on saada sopimaan jääkaappipakastin yhdistelmään. Sain jääviileäkaapin =)

Kun muutettiin tähän muutama kuukausi sitten niin jääkaappi/pakastin oli rikki ja saatiin ihan uusi tilalle eikä silloin tajuttu tätä vesiongelmaa tietenkään :/ Eli ei taitaisi narinat auttaa :/

mulla oli aikoinaan pelkkä jääkaappi, jonka ovi oli niin kiero et se falskas ilmaa, ja pakastelokero ja koko jääkaappi oli sulatuksen jälkeen viikossa taas umpijäässä..pakastinta kun ei ollut, niin sellainen piti sit itse hankkia ja muutaman vuoden päästä kapunki vaihtoi kaikkiin asuntoihin uudet jää-pakastinkaapit..
mut ei sellainen meillekkään riittänyt, jääkaappitilaa oli ihan liian vähän :/
sama juttu nyt täällä omassa kämpässä, on kyllä tarkoituksena ostaa isompi kaappi, tosin ei olla vielä keksitty mihin me sit pakastin saatais mahtumaan, sellainenkin on pakko saada..

No miellä on arkkupakastin mikä on kätevä kyllä :) Marjat ja ruoat saadaan sinne pakasteeseen hyvin.
Mutta jääkaappiin kun koettaa saada maitoa 1½-2 litraa päivää kohti, anopin tekemät hillot, perunat, porkkanat, tomaatit, kurkut, suolakurkut, ketsupit, sinapit, margariinit, mehut, leikkeleet, juustot, jogurtit, viilit... Ja se vesikin pitäisi saada mahtumaan niin tiukkaa tekee.

Ja kun teen ruokaa iltapäivisin niin että sitä jää jäljelle seuraavan päivän lounaaksi niin sekään ei meinaa mahtua jääkaappiin :/ Välillä vaan ärsyttää vaikka aina jokin keino on keksitty.

Mutta tosiaan, jos tilaa olisi enemmän niin voitaisiin ostaa kolmenkin päivän ruoat ja maidot valmiiksi eikä tarvitsisi joka päivä mennä kauppaan. Maito varsinkin on aina lopussa.

Meitä on 2 aikuista, 2 lasta, 2 kissaa ja koira =)

Meillä on koko-ongelmaa vähän muualla...asunnossa johon nyt muutetaan on melkein kaikki neliöt käytetty keittiöön ja kylppäriin/saunaan, missä ei sinänsä ole vikaa...mutta makkari on PIENI! Mulla ei ole hajuakaan miten sinne tunkee parisängyn ja lasten sängyn, kaikkiin niihin arviolta öö..neljään neliöön :/
Ei auta kuin heti muuton jälkeen alkaa katsomaan uutta asuntoa, taas. Koskahan tää jatkuva muuttaminen loppuu... :/

meillä ylähyllyllä kaikki maidot ja mehut jne. keskihyllylle (jonka väli hiukan kapea) leikkeleet voit ym. alahyllylle ruuat jne ja ihan alalaatikkoon kaikki vihannekset ja perunat ym. ja hyvin mahtuu useamman päivän ruuat.
ja meitä kans 2 aikuista, 2 lasta, mut meillä vaan 3 kissaa. ja mulla omat maidot laktoosi ongelman vuoksi, ja lisäks mulla keliakia, eli mulla oma voi ja usein omat ruuat (makaroonit ym). ja hyvin eillä mahtuu kaikki jääkaappiin

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Me ostettiin itse toinen jääkaappi-pakastin. Johan ratkesi tila ongelma. :D

Eikö se vienyt liikaa muuta tilaa? Tuota ollaan oikeasti mietitty ja puhuttu ( tosin pakastin osaa ei ostettaisi vaan jääkaappi ) mutta tuntuu että viekö se sitten tätä elintilaa muuten liikaa?

meillä on 2 aikuista ja 3 lasta (16v nyt kyllä menee jo aikuisesta ruoan määrissä )

kaappiin pitäis mahtua kaupasta tullessa 4l maitoa, saman verran mehuja, margariinit pari pkt leikkeleitä, sinapit, ketsupit, punajuuret, suolakurkut, salaatin kastikkeet (ainakin 2 laatua )

kerä amerikansalaattia, pari kurkkua, pussi tomaatteja, porkkanaa, sipulia, paprikaa, ainakin 2kg perunaa, pari pkt jauhelihaa tai muuta lihaa, kanaa jossain muodossa, viiliä, jugurttia, rahkaa, ruokakermaa, leivontamargariinia, fetajuustoa ja juustoa..

sillä just pärjättäis 2 pv, ja kyllä tekee tiukkaa saada noikin kaappiin mahtumaan

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Me ostettiin itse toinen jääkaappi-pakastin. Johan ratkesi tila ongelma. :D

Eikö se vienyt liikaa muuta tilaa? Tuota ollaan oikeasti mietitty ja puhuttu ( tosin pakastin osaa ei ostettaisi vaan jääkaappi ) mutta tuntuu että viekö se sitten tätä elintilaa muuten liikaa?

Vastaan nyt vaikka myöhässä tuleekin.... Meillä on tilavaraus toiselle jääkaapille joten purettiin vaan se kaappi pois tieltä. Meillä onneksi ihan kivasti kaappitilaa keittiössä joten ei haitannut yhtään. Tai sitten vaan vähän astioita.... :D

Yhteistyössä