Onko muilla ollut tälläistä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Olen raskaana puolessavälissä ja aamuyöllä lorahti vessassa käydessä kirkasta,paksua verta pönttöön..sama juttu aamulla ja koko päivän tiputellut sekä pyyhkiessä jäänyt paperiin veristä,venyvää limaa..

N.kk sitten holahti myös verta pönttöön ja silloin kävin lääkärissä..kaikki oli ok..
Huomenna taas mentävä..
Mulla takana neljä km reilu puolen vuoden sisällä ja nyt pelottaa,vaikka viimeksi lääkäri sanooi,ettei kannata hätääntyä..raskaana ollessakin vuodot ovat "normaaleja"...

Mä ymmärtäisin jos olis haaleaa veristä vuotoa vaikka seksin jälkeen tai rankan liikunnan täytteisen päivän jälkeen,kuten tokasta lapsesta oli,mutta nyt tulee ihan holahtamalla,kirkkaan tummanpunaista paksua verta.. :o
Vatsakin vetää välillä ihan kivikovaksi..
Pelottaa,että taas huomaan,ettei tämä raskaus toteudu loppuun asti.

toivottavasti en huolestuta turhaan, mutta mulla oli istukka kohdunsuun päällä. ekassa ultrassa se huomattiin, mutta eivät sanoneet muuta kuin että se on yleistä raskauden alkuvaiheessa, nousee yleensä ylös. sitten ennen toista ultraa alkoi verta vuotamaan, aluksi tuli kirkasta ja lähdin sairaalalle, siellä sit tuli semmosta ruskeeta, eli vanhaa verta.. siellä ultrasivat ja kertoivat että istukka on kohdunsuun päällä.. sehän tarkoitti sitä että jos kohdun suu eläisi niin aina kun se liikkuisi niin verta tulisi. ja minähän en saanut synnyttää alateitse, sillä istukka olisi irronnut ennen kuin vauva pääsisi tulemaan ulos, ja tiedättehän että jos istukka on irti niin vauva ei saa mitään...

jos sinulla on istukka kohdun suun päällä niin kannattaa pyytää ohjeita lääkäriltä miten tulee toimia silloin kun verta tulee, itse en enää muista niin tarkalleen että osaisin niitä kertoa ulkomuistista

Ei koskaan vuotoja, kolmas raskaus on nyt viikolla 28 (kaiketi, en pysy laskuissa).

Kavereilla on ollut jos jonkinlaista. Vaaratonta kaikilla muilla paitsi yhdellä. Hänelläkin on kuitenkin terve, joskin keskosena syntynyt lapsi.

[QUOTE="vieras";25902908]toivottavasti en huolestuta turhaan, mutta mulla oli istukka kohdunsuun päällä. ekassa ultrassa se huomattiin, mutta eivät sanoneet muuta kuin että se on yleistä raskauden alkuvaiheessa, nousee yleensä ylös. sitten ennen toista ultraa alkoi verta vuotamaan, aluksi tuli kirkasta ja lähdin sairaalalle, siellä sit tuli semmosta ruskeeta, eli vanhaa verta.. siellä ultrasivat ja kertoivat että istukka on kohdunsuun päällä.. sehän tarkoitti sitä että jos kohdun suu eläisi niin aina kun se liikkuisi niin verta tulisi. ja minähän en saanut synnyttää alateitse, sillä istukka olisi irronnut ennen kuin vauva pääsisi tulemaan ulos, ja tiedättehän että jos istukka on irti niin vauva ei saa mitään...

jos sinulla on istukka kohdun suun päällä niin kannattaa pyytää ohjeita lääkäriltä miten tulee toimia silloin kun verta tulee, itse en enää muista niin tarkalleen että osaisin niitä kertoa ulkomuistista[/QUOTE]

Tuliko sulta noita vuotoja kuinka usein?
Millaisissa tilanteissa tai minkä jälkeen..?
Ei kyllä sanottu että olisi kohdunsuun päällä istukka..täytynee huomenna ottaa puheeksi asia!

[QUOTE="Xxxx";25903056]Siis oot jossain 20 viikoilla? Aina näytille heti eikä huomenna. Ellei toisin synnärinlääkäri ohjeista.[/QUOTE]

Juu,mutta soitin päivystykseen jossa ajat oli jaettu..
Synnäri reilu 40 km päässä..huomenna meen sinne näytille..
En tänään olisi saanut ketään lasten kanssa kotiinkaan..
Jos se tulee ulos,ei siinä lääkäri kai voi auttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;25903129:
Mitä lääkäri voi yrittää?

Millä viikoilla on vauvalla mahkuja selvitä??
No kaveri ainakin sai jotain lääkettä, joka esti supistuksia (käyrällä näkyi muttei tuntenut). Sai antibioottia jostain syystä. Oli täydessä vuodelevossa, jalat ylhäällä.

Olisikohan se viikon 22 jälkeen kun vauvalla on jo selviytymismahdollisuus ja häntä hoidetaan. Siihen asti puhutaan keskenmenosta.

Jos istukka on täydellinen eteis tai osittain, niin siihen ei auta muu kuin täydellinen lepo, ei pienen pientäkään rehkimistä, kotitöitä tai lasten, painavien taakkojen kantamista tai nostelua eikä seksiä.

Mulla oli toisen kanssa ongelmia jo alusta saakka, yksityisellä varmistuttiin ettei kyseessä ole keskenmeno tai alkava sellainen. Kaikki menikin hyvin varhaisultran jälkeen aina viikoille 27 (rakenneultrassa huomattiin että istukka on väärässä paikassa mutta siihen ei sanottu juuta eikä jaata, todettiin vain että pitäisi olla 30 rv. mennessä siirtynyt) kunnes repesi ns. eli verta tuli kun härän kurkusta.

Kuopus syntyi lopulta suunnitellusti sektiolla 34+2 1420 / 38 mittaisena. Nyt on kuten kuka tahansa viisikuinen vauva, enää vain hieman pienempi kun samanikäiset täysiaikaisena syntyneet.

Viimeksi kysyin pitääkö rajoittaa liikuntaa,kotitöitä tai seksiä..
Lääkäri sanoi,että normaali eloa vain elelen..ja pitää turhat stressit jättää pois..

Mä en vaan koe et on normaalia,että rauhallisen päivän jälkeen yhtäkkiä holahtaa ihankirkkaanpunaista paksua verta kun pöntölle istahtaa niin,että voisi kuvitella,että on pahat menkat menossa..
Koko päivän olen levännyt..mutta ei tää miettiminenkään kivaa ole. :(

Taas aamuyöllä veskissä käydessä sama juttu ja hetki sitten yskäistessä lorahti husuun verta niin,että ei sidekkään meinannut riittää..
Onneksi kohta lääkärille aika..Ja taas varmaan sanoo,että turhaan hätäilen... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;25905854:
Taas aamuyöllä veskissä käydessä sama juttu ja hetki sitten yskäistessä lorahti husuun verta niin,että ei sidekkään meinannut riittää..
Onneksi kohta lääkärille aika..Ja taas varmaan sanoo,että turhaan hätäilen... :(

Voimia! Yritä pitää pintasi ja vaadi lisätutkimuksia....

Kiitos..tsemppiä tässä tarvitaan.
Mulla on kauhea pelko koko ajan..ja sit lääkärikin kohteli,kuin halpaa makkaraa ja antoi ymmärtää,että hänen aikaa vein turhaan.
Mun mielestä ei vaan ole normaalin tuntuista,että nyt lääkärin käsittelynkin jälkeen joudun vaihtamaan sidettä kuin olisi runsaat kuukautiset päällä..ja nyt on alavatsakin kipeä. :(

Lisätutkimuksille ei ole tarvetta,koska vuodot raskauden aikana on normaaleja ja mä vaan olen turhaan huolissani.

Eipä ole vuoto edes pienentynyt päivän myötä..
Tekisi mieli mennä päivystykseen..ne passittaa mut taas sielt etiäpäin,mut voinko vaatia toista lääkäriä?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;25907172:
Olipahan lääkäri käynti! :(
Vauvalla kaikki hyvin ja mä sain se käsityksen,että vein TAAS turhaan lääkärin aikaa..
Muutenkin oli todella tyly lääkäri..
:(

Hyvä että kaikki hyvin, mutta vaihda ihmeessä lääkäriä.

Yhteistyössä