Onko muilla ollut tälläistä? Rv.20+6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut =(

Vieras
Päivällä vatsaa alkoi sattumaan oikealta alavatsasta inhasti, ihan kun joku olisi puukottanut mahaan. Jonkun aikaa kuuntelin ja otin kaksi para-tabsia-> tuli sitten nukuttua varmaan kolme tuntia. Nyt heräilin, niin puukotuskipu on helpottanut, mutta vatsa on edelleen ihan turta/kipeä oikealta puolelta. Jossain vaiheessa vähän heräilin unesta, kun olin ihan hiestä märkänä =/ kipuunko lie heräsin.

Muilla ollut vastaavaa? Mietin pitäiskö lähteä synnärille näytille vai onko normi raskausvaivoja.

Supistuksia/vuotoja ei ole ollut... Suppareita aiemmin ollut paljon ja niiden takia kerran olen päivystykseen jo joutunut lähtemään.

MUlla leikattiin noilla viikoilla umpilisäke.
Se oireili vähän kuvaamallas tavoin.
Lopulta en päässyt enää kunnolla käveleen ees....

Onko kuumetta,hikoillutkin oot??
Voi olla siis ettei ole raskausvaivaa...
OIkeallahan se umppari on.

Kuulostaa tutuille. Mulla oli tuossa vaiheessa jos jonkinlaista viiltävää kipua ja usein iski kävellessä niin ettei pystynyt mitenkään enää jatkamaan kävelyä. Teki toooodella kipeetä! Mutta siis ihan normaalia oli ja kuului asiaan, kun kohtu kasvaa ja keho muokkautuu siellä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
heips... itsekkin mietin tuota umpparia... nostaako aina kuumeen?

Tietääkö joku mistä mahd.umpparitulehdus johtuu?

Mulle sanoi lääkäri,että monasti umppari ärtyy kun vauva alkaa kasvamaan.Ja sehän on juur puolessa välissä kun alkaa painamaan umpparia siellä.

Mulla oli jo aiempina vuosina ollut selittämättömiä kipukohtauksia,ihan jo teininä.Monta kertaa tuo oireilee jo aiemmin.Mutta todellakin olin reilu 20+ raskaana kun leikattiin.

Ihan ok meni leikkaus,mutta mulle jäi siitä niin kova leikkauskammo-oksensin kolme päivää leikkauksen jälkeen jamenin tosi kehnoon kuntoon...
Haava parantui hyvin kyllä ja kesti venymisen hyvin!

Mutta jos umpparista kyse, niin kyllä sen huomaa sitten että kipu jatkuu vaan ja kovenee lopulta. Ei se yleensä enää lopu siinä vaiheessa, kun tulehduksen sinne iskenyt päälle.

Jos tosiaan taas on tuollaista ohimenevää se viiltävä kipu, niin sitten luulen enemmän kyseessä olevan ihan näitä raskauden tuomia vaivoja mitä joillakin on kovempana mitä toisilla. Mulla kipu kanssa useimmiten iski tuohon oikealle puolelle.

Samoilla viikoilla olen ja kaikenlaista kipua ja viiltelyä on ollut, varsinkin jos joutuu nopeammin kävelemään niin pahimmillaan pitää sitten pysähtyä kokonaan ja jäädä seisoskelemaan kunnes kipu hellittää. Välillä auttaa kun kumartaa eteenpäin. (Mahtaa olla mielenkiintoista katseltavaa kun kadulla kumartelen :D )
Tätä on jatkunut jo useamman viikon, joten en usko ainakaan mihinkään umppari-teoriaan, olisihan se jo sieltä puhjennut tässä ajassa! Taitaapa vaan kohtu venyä ja paukkua.

päivystykseen tuossa soittelin. Sanoivat että voi olla umpparia tai sitten ei... Seuraillaan, jos kipu ärtyy, kun särkylääkkeen teho loppuu niin sit sinne. Eipä siel huvikseen viitsis käydä jonottamassa.

Yhteistyössä