onko muilla näin kilttejä 7kk?

• Viestiketjun aloittaja äet
  • Ensimmäinen viesti
äet
meidän lapsi on tosi rauhallinen, ollut pienestä asti. jaksaa odottaa jos en heti ehdi ruokkimaan tms. nyt kun oppinut liikkumaan, pyörii tyytyväisenä tuossa lattialla, leikkii leluilla ja seuraa isompien touhuja, helposti tunninkin saattaa olla "ihan itsekseen". ei meillä muut ole tällaisia olleet, en tiedä ollakko onnellinen vai huolissaan!

Suzyanne
Ihanaa kun on rauhallinen, saat olla iloinen. =)

Pikkuisen vaan on pakko puuttua tuohon sanaan "kiltti", koska minusta kiltti ei ole sama kuin rauhallinen. Eikä vilkas lapsi ole välttämättä ilkeä. Esim. minun lapseni on erittäin vilkas, voimakastahtoinen ja temperamenttinen, mutta silti kiltti, ihmisrakas ja sosiaalinen. :heart:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:

Pikkuisen vaan on pakko puuttua tuohon sanaan "kiltti", koska minusta kiltti ei ole sama kuin rauhallinen. Eikä vilkas lapsi ole välttämättä ilkeä. Esim. minun lapseni on erittäin vilkas, voimakastahtoinen ja temperamenttinen, mutta silti kiltti, ihmisrakas ja sosiaalinen. :heart:
juujuu,aattelin et kaikki nykyään ymmärtää jo selittämättäkin tuon kiltin ja "kiltin" eron.. :) Eli juurikin tuon että kukaan vauva ei ole tahallaan ilkeä.

ep
Meillä myös todella helppo 7 kuukauden ikäinen tyttö. Enää helpompaa ei voisi juuri ollakaan, syö hyvin, nukkuu koko yön (nukkunut 1 kk iästä alkaen), ei tarvi koko ajan seurustella, viihtyy yksin, usein vain tyytyväisenä tapittaa ja seurailee muiden touhuja. Esikoinen oli ihan samanlainen :) Esikoinen taisi viihtyä vielä paremmin yksin, tosin lopetti yöheräilun vasta 3 kuukautisena.

veeras
Kiva kun ihmiset tarttuu tuohon kiltti sanaan.. :/ Luulis kaikkien tietävän mitä sillä tarkoitetaan,mutta pitää vaan tahalleen päästä ilmeisesti sanomaan.
Mutta meillä on KILTTI 5kk,nukkuu yöt läpeensä ja on muutenkin RAUHALLINEN.

veeras
Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
Kiva kun ihmiset tarttuu tuohon kiltti sanaan.. :/ Luulis kaikkien tietävän mitä sillä tarkoitetaan,mutta pitää vaan tahalleen päästä ilmeisesti sanomaan.
Mutta meillä on KILTTI 5kk,nukkuu yöt läpeensä ja on muutenkin RAUHALLINEN.
Ja tähän vielä,jos sanoo omaansa kiltiksi,ei se tarkoita että muut "vilkkaammat" tai vaativammat vauvat olisi tuhmia!

ap
Voi ei tätä palstaa.. OIKEESTI luulin et jokainen täysjärkinen ymmärtää mitä tuolla kiltillä nykyään tarkoitetaan,mutta ei, aina pakko joidenkin päästä saivartelemaan.
Joka ikinen aloitus jonka täällä tekee pitäisi miettiä loppuun asti, huolella ja sanatarkasti ja selittää kaikki poikkeukset ja poikkeuksen poikkeukset ettei niihin vain kukaan tarttuisi. Voi teitä..

näinpä. varsinkin kun puhutaan vauvoista. esikoinen oli koliikkivauva eikä nukkunu siis koskaan. voi että mua otti päähän ku ihmiset kyseli "onko kiltti vauva?" joo oli kiltti vauva, eihän se vauva ilkeyttään kaikkia iltoja huutanu.

se voi kuule muuttua

peesailen tuossa kiltteys jutussa.

Ja sit taas tosi helppo sanoo,et lapsi on ollu pienestä asti kiltti kun ikääkin on huimat 7kk..

meidän 7kuinen on touhussa jatkuvasti. seistään tv:tä vasten painelemassa näppäimiä, revitään siskolta leluja, mennään lujaa kissan perässä, seistään olkkarinpöytää vasten ja kiskotaan siskon palapelit, piirrustukset yms alas. samasta paikasta saa hakea 100 kertaa pois kun vielä ei ymmärrä tietenkään kieltoja. eli kaikkea muuta kun rauhallinen vauva =)

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
quote]

no ei todellakaan mene noin. oikeesti se tuntui pahalta kun mun rakkaasta vaikeasta vauvasta kysyttiin onko se kiltti. mitä mun olis pitäny vastata, että ei oo vai? että vauva ei oo kiltti ku ei koskaan nuku eikä antanu mun nukkua

ap
Alkuperäinen kirjoittaja se voi kuule muuttua:

peesailen tuossa kiltteys jutussa.

Ja sit taas tosi helppo sanoo,et lapsi on ollu pienestä asti kiltti kun ikääkin on huimat 7kk..
aargh.. anteeksi, ollut VASTASYNTYNEESTÄ asti RAUHALLINEN lapsi, meillä kun joku ollut sellainenkin tissi pitää olla suussa heti kun tulee nälkä tai muuten tuli kauheet raivarit. Tää ei esim. yöllä herätessään alkanut itkeä vaan heräili rauhassa ja rupesi katselemaan että näkyykö evästä missään. :)

Yhteistyössä