Onko muilla mies ollut aina mukana ultrissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks miehen muuten pitäis tulla neuvolaan? Kattomaan ku vaimoa punnitaan?

Tätä mäkin ihmettelen. Kertokaa meille jooko.

hahaa:D No minun omaani kiinnostaa kovasti kasvava vauvansa ja haluaa kysellä siitä ja raskaudesta ylipäätään neuvolatädiltä, lisäksi hän halusi kuulla vauvan sydänäänet.
Sanoi että on ihanaa kun tuntuu että on tosiaan mukana jo odotusvaiheessa ja tietää sitten jotain infoakin, ettei minun aina tarvitse uteliaalle miekkoselle selitellä, lähinnä ne ensimmäiset käynnit olivat niitä parhaita;)

Olen itse ainakin ylpeä että häntä kiinnostaa asiat.
Toki noille PELKILLE punnituskäynneille on turha tulla kun siellä ei mitään "uutta" tullut..paitsi ne mun kilot :D

Kai se on sellanen "psykologinenkin" puoli ;)

Esikoisen kohdalla oli melkein jokaisella neuvolakäynnillä mukana + kaikissa ultrissa. Nyt tän kakkosen kohdalla on ollut molemmissa ultrissa mukana, mutta neuvolassa ei ole ollut mukana kertaakaan mun pyynnöstä.

En minäkään pyytänyt kertaakaan miestä tavalliseen neuvolaan mukaan, mies oli muutenkin aina töissä, joten ei senkään puolesta olisi päässyt, ihan loppupuolella sitten kuskasi, kun en enää jaksanut kävellä.
Kyllähän se terkka pari kertaa sanoi, että mieskin on ihan tervetullut, mutta mitä se siellä olisi tehnyt.

Tonne äippäpolille meiltä on kuitenkin n. 50km ja mulla kun ei ole ajokorttia, niin jonkun on kuskattava, että siksi miehen on melkein pakko sinne tulla, muutenhan sielläkin voisi käydä ilman miestä.

Mua vähän rassaa sekin et kun sitä miestä ei kuljeta siellä neuvoloissa mukana niin th jotenkin automaattisesti ajattelee et meidän parisuhteessa on jotain vikaa..Ihanko tosissaa miehen pitäis alkaa pomolleen rutisee ettei voi lähtee nyt ajaa puuautoo kun akkaa punnitaan ja ronkitaan neuvolassa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Meillä kyllä kysellään mieheltäkin neuvolassa kaikkea, "jännittääkö" "miltä tuntuu.." yms

Meillä myös ja aina juttelee niin minun kuin myös miehenikin kanssa, ovat myös sanoneet että on todella hienoa kun nykypäivänä miehetkin tulevat käynneille ja ovat mukana odotuksessa, kun ei se ole VAIN naisten juttu, ja se lähentää tulevia vanhempia jne...

Mukavia käyntejä ollu :)

Alkuperäinen kirjoittaja lotlis:
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Molemmissa raskauksissa oli mukana ultrissa, jotenkin se oli itsestäänselvää. Mutta kerran kävi neuvolassa esikoista odotellessa. Mutta ei kyllä toista kertaa tarvinnut tulla. Meillä ainakin neuvolan täti jätti miehen huomiotta kokonaan, suuntasi kaiken keskustelun mulle. Mullekin tuli tosi vaivautunut olo mieheni puolesta. Se kun ajatteli että kun kerta joka paikassa toitotetaan sitä miten hienoa on kun mies osallistuu raskauteen niin neuvolassa varsinkin dissattiin täysin...
Oli vähän tökeröä sen tädinkin puolelta....

Mulla on samanlaisia kokemuksia. Sairaalassa ultrissa aina lääkäri puhuttelee myös miestä ja "ottaa" miehen mukaan, mutta neuvolassa ihan kuin miestä ei olisikaan. :|

:laugh:

"No niin Rane, miltäs nyt tuntuu kun vaimolta otetaan tässä hemoglobiini?Seuraavaksi sähän voisit mennä vaikka pitelemään pissanäytepurkkia vaimosi avuksi!"

Mies oli viime raskaudessa eka neuvolassa mukana ku täytettiin niit lappusia. se raskaus meni kesken ja nyt ku aloin uudestaan odottaa ei tullu eka kerralla mukaan ku tietää jo et mitä siel höpötetään. ens viikol sydänäänien kuuntelu ja tulis muuten mukaan, mutta sit on vaan muutama päivä ja np-ultraan meno ja sinne sit lähtee kyllä.

Mielestäni riittää et on ultrassa mukana jos suinkin pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:
Molemmissa raskauksissa oli mukana ultrissa, jotenkin se oli itsestäänselvää. Mutta kerran kävi neuvolassa esikoista odotellessa. Mutta ei kyllä toista kertaa tarvinnut tulla. Meillä ainakin neuvolan täti jätti miehen huomiotta kokonaan, suuntasi kaiken keskustelun mulle. Mullekin tuli tosi vaivautunut olo mieheni puolesta. Se kun ajatteli että kun kerta joka paikassa toitotetaan sitä miten hienoa on kun mies osallistuu raskauteen niin neuvolassa varsinkin dissattiin täysin...

Mulla on samanlaisia kokemuksia. Sairaalassa ultrissa aina lääkäri puhuttelee myös miestä ja "ottaa" miehen mukaan, mutta neuvolassa ihan kuin miestä ei olisikaan. :|

"No niin Rane, miltäs nyt tuntuu kun vaimolta otetaan tässä hemoglobiini?Seuraavaksi sähän voisit mennä vaikka pitelemään pissanäytepurkkia vaimosi avuksi!"

No en kyllä ihan tuota tarkoittanut :kieh:
Ja kun se neuvolatäti pyytää sitä miestä mukaan, mutta sitten sillä ei oo siellä mitään virkaa, niin sanotusti. Ja nyt kun se ei siellä käy mukana niin ihmettelee aina että missä se isä taas on. :o

Oli mies mukana muutamassa ultrassa. Oli koska vauva oli hänellekin tärkeä ja minun hyvinvointini vielä tärkeämpää. Oli kiinnostunut meistä, oli kiinnostunut raskaudesta ja oli hänelläkin joskus omia kysymyksiä terkalle.

Mä en ymmärrä miksi mies, jos itse haluaa tulla, pitäisi sulkea pois?

Kuusi raskautta takana ja yhden ainoan kerran ollu ultrassa ja kerran neuvolassa. Mä menen mieluummin sinne yksin ja ei mies sinne kovin innokkaana lähde. Ei ole ongelma meillä jos ei kulje matkassa. Synnytykseen kyllä tullu aina.

Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:

No en kyllä ihan tuota tarkoittanut :kieh:
Ja kun se neuvolatäti pyytää sitä miestä mukaan, mutta sitten sillä ei oo siellä mitään virkaa, niin sanotusti. Ja nyt kun se ei siellä käy mukana niin ihmettelee aina että missä se isä taas on. :o

Meillä ollu ihan erilaista:o
Todellakin otetaan huomioon tuleva isäkin ja kannustetaan käymään siellä.
Ja ei tuolla tavalla kun "voi teitä" haluaa luulla..

Esikoisen ultrauksissa oli mukana, neuvolassa vissiin kerran. Kakkosta odottaessa mies oli esikoisen kanssa kotona kun ei meillä ollut hoitopaikkaa mihin lapsi laittaa joten ultrat kävin yksin, neuvolassa esikoisen kanssa ilman miestä.

Ekassa raskaudessa mies oli ekalla neuvolakäynnillä sekä rakenneultrassa mukana. Np-ultraa ei ollut ollenkaan. Niin ja jouduttiin käymään rakenneultran jälkeen myös parissa ylimääräisessä ultrassa, joista toisessa mies oli mukana ja toisesta myöhästy. Tokassa raskaudessa kävin yksin np-ultrassa (mies oli sairaana, ois varmaan muuten tullu), rakenneultrassa mies oli mukana. Neuvolassa ei käynyt kertaakaan. Mun mielestä on ihan mukava jos mies käy ultrissa mukana, neuvolassa ei mun mielestä tarvi käydä, ennemmin kävis neuvolassa sitten kun lapsi on syntynyt, se ois mun mielestä jotenkin tärkeempää, vaikka ihan ymmärrettävää että vaikea on töissäkäyvän miehen neuvolaan tulla aina mukaan. Sitten kun lapsi on isompi ja molemmat vanhemmat töissä, niin neuvolassa käyntiä vois molemmat vanhemmat harrastaa.

Mä en käsitä miksi niitä joiden tulevat isukit ei halua/ei pääse käynneille ärsyttää niin kovasti jos jonkun haluaa/pääsee?
Ei muakaan kismitä ajatus siitä ettei joillakin ole tapana tulla sinne. Ihan kukin tyylillään, mutta miksi ei toisin päin? Mikäs siinä häiritsee jos toinen kokee sen tärkeäksi?

Molemmissa raskauksissa oli mukana ultrissa ja neuvolassa.
Mies tahtoi olla aina mukana ja minusta se on ok. Onhan lapsi hänenkin, vaikka mahassani se kasvoi ja häntä kiinnosti tietää kaikki raskauteen liittyvä :) Ihana tuki oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks miehen muuten pitäis tulla neuvolaan? Kattomaan ku vaimoa punnitaan?

Neuvola on koko perheen paikka, jossa hoidetaan perheitä kokonaisuudessaan (tai pitäisi olla), joten on mielestäni hyvä, että se mieskin sielä joskus käy ja että miehelläkin riittäisi mielenkiintoa lastensa hyvinvointiin.

Mutta mielestäni on hölmöä, jos miehen pitäisi kesken työpäivän rynniä, joka ikiseen vaimon punnitukseen. Mun mielestä on ihan ok, että omani on käynyt n. yhdessä neuvolakäynnissä/raskaus. Itse tykkään myös käyttää lasteni käynnit, mutta jos olisin töissä, niin sama se olisi miehen käyttää, jos hänelle on neuvola tullut tutuksi jo raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Mä en käsitä miksi niitä joiden tulevat isukit ei halua/ei pääse käynneille ärsyttää niin kovasti jos jonkun haluaa/pääsee?
Ei muakaan kismitä ajatus siitä ettei joillakin ole tapana tulla sinne. Ihan kukin tyylillään, mutta miksi ei toisin päin? Mikäs siinä häiritsee jos toinen kokee sen tärkeäksi?

Ei mua ainakaan häiritse yhtään, jokainen tekee niinkun pystyy/haluaa! :)

Mua vaan vetuttaa se th:n käyttäytyminen kun se isukki ei mukaan tule..

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Ei mua ainakaan häiritse yhtään, jokainen tekee niinkun pystyy/haluaa! :)

Mua vaan vetuttaa se th:n käyttäytyminen kun se isukki ei mukaan tule..

No toi on kyllä totta..kyllä sen th:n jos jonkun pitäs ymmärtää ettei ole mikään itsestään selvyys että joka isi pääsee käynneille, syitä voi olla aika monia..

Anteeksi mutta mä en kyllä ymmärrä ollenkaan niitä neuvolaisukkeja..
Eihän siellä muuta tehdä kun liukuhihnalla punnitaan, otetan pissanäyte, hemoglobiini ja verenpaine ja kuunnellaan että sydänaanet on ok. Jutellaan jos jotain erityistä ollut.

En kyllä riemastuisi jos oma mies olisi sinne aina tunkemassa...
Ne taitaa olla sellaista Marimekon raitapaita-väkeä..? :whistle:

Ultrat onkin ihan eri juttu.

Ekan aikaan mies oli mukana np ultrassa ja rakenneultrassa, ja kans ekalla neuvola käynnillä. nyt toisen aikaan kans ekas ja tokas ultrassa mut ei neuvolassa. Ensinnäkin hällä on päivätyö joten ei koskaan onnistus ja toisekseen en näe mitään virkaa miehellä siellä istuessa ja kun joka käynti melko samanlainen...:)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Anteeksi mutta mä en kyllä ymmärrä ollenkaan niitä neuvolaisukkeja..
Eihän siellä muuta tehdä kun liukuhihnalla punnitaan, otetan pissanäyte, hemoglobiini ja verenpaine ja kuunnellaan että sydänaanet on ok. Jutellaan jos jotain erityistä ollut.

En kyllä riemastuisi jos oma mies olisi sinne aina tunkemassa...
Ne taitaa olla sellaista Marimekon raitapaita-väkeä..? :whistle:

Ultrat onkin ihan eri juttu.

No minä ymmärrän jos sinulla/teillä ei ole tapana siellä käydä, meitähän on moneen, en silti ole niin lapsellinen että yrittäisin alkaa luokittelemaan sinua/miestäsi mitenkään loukkaavaan sävyyn.

Meillä tosiaan toimittu neuvolassa eri tavalla kuin mainitsemassasi paikassa, joten tässäkin lienee eroja. Koitappa vähän irrottautua tuosta ymmärtämättömyydestäsi...

Meillä mies ollut neljässä raskaudessa joka neuvolassa ja lääkärissä (ultrataan) mukana. Lapsi mahassani on meidän yhteinen ja kiinnostaa myös miestäni.
Myös lasten neuvolakäynneillä käydään yhdessä.

Yhteistyössä