Onko muilla lasta joka on koko ajan äänessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän toi 4½vuotias on aamusta iltaan äänessä.
Oikeesti,puhuu taukoomatta ja välillä meinaa mennä hermo kun nukuttaa kahta pientä päikkäreille niin tyttö laulaa ja kailottaa yksin huoneessaan.
Välillä tuntuu että ei yksin kertaisesti jaksa kuunnella.

ja täältäkin löytyy tyttö 4v5kk joka puhuu ja laulaa ihan taukoomatta,oliskos toi ikä jotenkin sellanen?kyllä tuo nuorempikin tyttö höpöttää(2v10kk),mut ei ihan niin paljon vielä..

Meiltä löytyy, kohta 4-vuotias poika. Olen kyllä silloin tällöin ihan suoraan sanonut että nyt voisit olla vähän aikaa hiljaa ja katsella vaikka kirjaa. Minusta ei ole ollenkaan huono asia lapselle opetella olemaan myös hiljaisuudessa.

4,5v esikoiseni on hiljainen, mutta kohta 3v keskimmäinen höpöttää ja laulaa koko ajan. Isompi on onneksi oppinut jo komentamaan "Ole hiljaa kun mä puhun", kun kukaan ei kuule hänen puhettaan pikkusiskon hölötyksen ja hoilottamisen alta.

Meillä niitä on kolme kappaletta. kaksi nuorempaa osaa olla, ehkä minuutin hiljaa, mutta esikoinen ei ole hiljaa kunnolla edes nukkuessa. Puhuu kovasti unissaan. Tosin mitä muuta voisivat olla, kun itse lapsena en ollut hetkeäkään hiljaa. Ja tutkitusti on koulumenestykselle hyödyksi jos loruttelee, laulaa ja kehittää sanallista valmiuttaan hyvin :D

Yhteistyössä