onko muilla käynyt näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidiS23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heidiS23

Aktiivinen jäsen
16.11.2007
1 794
0
36
Elikkä olen rv 7+1 nyt ja jo 2vk on ollut kerran päivässä veristä vuotoa joka sitten loppuu ja lopun päivää ei tule verta.Tämä verinen vuodon määrä on lisääntynyt tässä viikon aikana( siis veren määrä mikä tulee) ja muuttuu lopussa ruskeaksi.Esim yöllä vessassa käydessä tulee verta pyyhittäessä mutta aamulla tulee ruskeaa vuotoa vähäsen ja aamupäivällä ei taas tule enään mitään.Onko tää jotain aluraskauteen liittyvää vai onko alkava keskenmeno?????

On alussa ruskea tiputteluvuoto normaalia mutta jos sitä noin kauan on jatkunut tai jos missään vaiheessa on tullut kirkasta verta niin lääkäriin on mentävä.

tulee myös kirkasta verta.Eli viime yönä tuli vessassa käydessä veristä vuotoa valkovuodon kanssa ja aamulla ruskeaa ja nyt tas ei mitään ja vasta illalla tai ens yönä tulee taas eli välissä ei tule.Mitä tää on kun alkaa ja loppuu heti???.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
tulee myös kirkasta verta

:( kannattaa tosiaan hakeutua pikimmiten lääkäriin että voivat ultralla katsoa mikä siellä on tilanne.

juu ajattelinkin että käyn huomenna tayssissa poikkeemassa, ai että ne tykkää taas :D :D .Mulla siis takana 4 keskenmenoa, 2 ennen esikoista ja 2 ennen toista lasta.

löysin tälläisen tiedon netistä

Verenvuoto alkuraskaudessa on yleistä

Alkuraskauden verenvuodot ovat yleisiä ja ne pelästyttävät odottavan äidin pahanpäiväisesti. Erityisesti vuotoja on usein ensimmäistä lasta odottavilla.

"Ne liittyvät istukan kasvamiseen. Alkuraskaudessa istukka hankaa kohdunsuuta ja se aiheuttaa vuotoa. Kun kohtu kasvaa, istukka siirtyy istukan suulta pois ja verenvuoto loppuu. Myös hormonaalista vuotoa voi olla silloin, kun normaalisti olisi kuukautiset. Niin kauan kuin vuoto ei ole voimakasta, ei ole aihetta huoleen", Ekroth kertoo.

Jos verenvuoto on runsasta tai siihen liittyy voimakasta ja pitkäaikaista alavatsakipua, on syytä mennä lääkäriin. Kuukautiskipumainen alavatsakipuilu on sen sijaan osa normaalia raskautta. Kipu voi olla melko voimakastakin, mutta lyhytkestoista. Myös painontunne alavatsalla on tavallista.

"Kivut menevät lähes aina ohi ilman suurempaa huolta. Alkuraskaus on yleisesti ottaen sellaista aikaa, että mitään ei ole tehtävissä, jos raskaus on mennäkseen kesken. Odottava äiti tarvitsee alussa ennen kaikkea malttia", Ekroth toteaa.

Mulla tulee tollaisia vuotoja... Tuli edellisestäkin raskaudesta ja samalla tavalla mennään edelleen! Ajattelin kuitenkin ensi viikolla yrittää yksityiselle ultraan varmistamaan, että sikiöltä löytyisi syke, jottei tarvisisi enää pelätä! Jostain syystä nuo vuodot tulee mullakin usein juuri sen jälkeen kun on ollut vaakatasossa! Myös seksi aiheuttaa noita, samoin kun isommalla tarpeella käyntikin! Tulisiko siinä sitten jotenkin rasitusta sitä kohdunsuuta vasten ja se vuotaisi sitä verta! Suurempia kipuja ei kuitenkaan ole ilmennyt, niin en nyt vielä ihan ole kirvestä kaivoon heittänyt! Viikkoja mulla on noin 8, kävin sen varmistamassa naistentautienpolilla ettei ole kohdun ulkoinen raskaus!

Juu, ihan tuttua mysö minulle tuollainen vuoto...tässä raskaudessa mä vuodin 5 viikkoa putkeen. Ja sitä vuotoa kun tuli melkein koko ajan...punaista verta ja sitten ruskehtavaa vanhaa verta. Ultrassa kävin parisen kertaa eikä syytä löydetty siihen. Lekureiden mielestä vuoto tuli kohdunsuulta ym. eikä niinkään kohdun sisältä. Nyt on vuodot olleet parisen viikkoa pois ja saa kyllä pysyäkkin. Mutta kannattaa tosiaan käydä lekurilla ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Pure Love ja Ihme rv10+2

Mullakin ollut vuotoa, sekä veristä että rusehtavaa muutaman viikon päivittäin, sitten tuli taukoa ja taas satunnaisina päivinä ollut.Nyt siis viikot 9+2.Ultrattu on ja kaikki silti kunnossa.Suosittelen ultrassa käyntiä niin saa varmuuden eikä tarvitse pelätä. :hug:

Yhteistyössä