onko muilla kauheat paineet kummilasten joulu/synttärilahjoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauheeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauheeta

Vieras
mulla on aina. odotukset tuntuu olevan ihan hirveet. täs pari esimerkkii. juttelin kummityttöni 6v äitin kanssa eilen ja hän itse otti puheeksi joululahjat. sanoi sitten että tytöllä olisi toiveena uus kännykkä ja kannettava tietsikka. jatkoi vielä että kun kannettava on niin kallis että ostakaa te kännykkä. suu auki vahtasin enkä saanut oikein mitään sanotuksi.

sitten tämä toinen tapaus. tuli tekstiviesti kummipoikamme (pian 11v) äitiltä että joululahjaksi olis kiva saada x-box tai pleikka 3, kun pojalle ei oikeen mikään enään kuulemma kelpaa,niin nuo olis mieluiset lahjat. olen ihan kusessa näiden kummilasten lahjojen kanssa. en minä pysty nuita ostamaan. on 3 omaakin lasta ja paljon sukulaisia joita pitää lahjoa. ostan jotakin muuta mutta tiedän ettei ne ole mieluisia jos toiveet noin mahdottomat. ihan pelottaa jos vielä joskus joku pyytää kummiksi,kun se on näköjään kallista hommaa.=(

osta lahjakortti johonkin puhelinliikkeeseen ja summaksi se millä kaikkein halvimman luurin saa(oiskohan 40€).Jos kalliimman tahtovat maksavat loppuosan itse.Samoin ton pojan suhteen.

Ei ole paineita. Kummityttö toivoo Hello Kitty -rannekelloa, ja kummipoika haluaa Fuel -pleikkapelin (tai joku semmonen se oli ). Ihan ok toiveet musta.

En alkaisi mitään kännykkää ostamaan, antaisin sitten vaikka rahaa ja vanhemmat voi loput laittaa itse jos sen kännykän haluavat.

Mä ostan jotain, minkä luulen LASTA miellyttävän, en ollenkaan lähde vanhempien vaatimuksia täyttämään. Ja aina olen osannut kyllä mieleisiä lahjoja ostaa. Budjettini ei ole ollenkaan iso, noin 20e/kummilapsi, toiselle olen jo ostanut, toista muistan postitse paketilla, kun en ole vanhempiin muuten yhteydessä... :(

ihan järkyttävän kalliita toiveita. Älä turhaan ota paineita, vanhempien tehtävä kyllä ostaa tuollaiset jos tuollaisia haluavat.

Mitä hittoa 6v edes tekee kännykällä tai kannettavalla tietokoneella. Ellei sitten tarkoittanut näitä lasten tietsikoita.

Mie en edes kehtaisi ehdottaa mitään noin kallista yhdellekkään lapsien kummeista tai isovanhemmista.

No jo on harvinaisen tökeröitä vanhempia, hyi ja yök.

No et tosissaan hommaa noita. Joko ostat jotain ihan muuta, kuin mitä toivovat (ja kysyttäessä sanot, että ne olivat täysin budjettisi ulottumattomissa), tai sitten teet kuten yllä ehdotettiin että osata puhelinliikkeeseen haluamallesi summalle lahjakortin (20e myös oikein hyvä) ja pojalle sanot ostavasi pelin pleikkaan tai x-boxiin, kunhan päättävät kumman meinaavat hankkia. Sekin tosin on aika arvokas.

Idiootteja ihmisiä ja täysin vailla käytöstapoja!

Kirjoittavat listojaan nyt jo. Selittävät mulle, että osta äiti sinä tämä pieni juttu mulle, se ei ole kovin kallis. Pukki tuo mulle sitten nämä jättimäiset legopaketit kun tontut tekee ne niin ne ei maksa.
Itsehän olen heille pukkitarinan myynyt.
En halua rikkoa lasten fantasiamaailmaa vielä.
Koitan siis parhaani varojen rajoissa :)

ainahan ne saa esittää toiveita... ihan vapaasti saavat kertoa minulle mitä haluavat, mutta ostan todellakin sen mukaan mitä on varaa. ja kummin ei meilestäni tarvi ostaa yksin noita kalliita juttuja... me ollaan yhdistetty voimamme jos on pitäny saada kalliimpaa mm. mopo ja tietokone

Ei oo enää paineita kun en osta lahjoja jouluksi kummilapsille (no, ehkä toiselle ostan).

Jos ei vanhemmat osaa edes kiittää lahjasta (vaikka saisi sen mikä on toivottu ja etukäteen sovittu), niin en mä jaksa olla pelkkä lahja-automaatti.

Tätä toista kummilasta näen kerran vuodessa, koska he eivät koskaan "kerkeä" tapaamaan, paitsi synttäreillä. Välimatkaa meillä on alle 10 kilsaa.

On paineita. Mä oon kotona äitiyslomalla opinnoistani, meillä 3 lasta. Mies tekee nyt gradua ja kävi töissä siinä ohella ennen, mutta hänet irtisanottiin viime kuussa, eivät enää tarvitse ekstratyövoimaa. Osta nyt sitten minimiäippärahalla ja opintorahalla omille lapsille + 3 kummilapselle lahjat. Meiltä toivottiin kans puhelinta, blu ray soitinta, pleikkapelejä ja mp3-soitinta. Harkittiin ettei tänä vuonna mennä suvun joulujuhliin ollenkaan, koska meillä ei ole todellakaan varaa ostaa noita lahjoja, hyvä kun omille lapsille edes saa jotain... :(

ei mulla ole ongelmaa kun kummipoika on veljenpoika ja sit niiden toinen muksu,niille nyt jo ostettu,ei mitään kallista.Mut sitä mitä ostan kummitytölle en tiedä....tilanne muuttunu...ollaan erottu tytön kummisedän kanssa ja mä olen se ulkopuolinen ja viimeksi olen kummitytön nähnyt heinäkuussa.Ei ole sieltä kuulunut mitään enkä kyllä ole itekään ottanu yhteyttä mutta en vaan ole(vielä) pysytynyt kun se koko perhe ollu tärkee osa mun elämää ja nyt eron myötä kummityttö ja sen perhe tuo exän vielä niin vahvasti mieleen et ihan itku tulee kun ajattelen kummityttöä.

Järkyttävän kalliita lahjatoiveita!? Omille kummilapsilleni on jouluksi lähtenyt lahja tai käteistä max 50e:n arvosta. Nyt ovat muuten jo täysi-ikäisiä, paitsi kummityttöni 15v, joka ei ole koskaan kiittänyt lahjoistaan, niin ajattelin lopettaa lahjomisen tähän. Jee jee, yksi stressinaihe vähemmän!

ei ole paineita. 6 kummilasta ja ostetaan varojen ja mieltymysten mukaan. Harvoin kyselen toiveita. Jos en keksi, niin laitan rahaa tai lahjakortin. 50 euroa on ehdoton maks joululahjaan. Toivon, että 35 eurolla selviää ainakin pienemmistä.

Ei paineita, ei kummilapsia.

Kerronpa esimerkin: tuttavani pyysi yhtenä vuonna lapsellensa lahjaksi lapsen kummilta junaradan. Lapsi sai lahjaksi jonkun krääsämuovista tehdyn halppisjunaradan, vaikka oli tarkoittanut jotainBrion puista rataa. No sen jälkeen tuttavani ei pyytänyt yhtään mitään, vaan otti vastaan mitä sai...

siis minä ostan kummilapselle, 6 vuotiaalle hello kitty kyniä ja vihkoja. RAhaa menee n 6€.

en ikinä lähtisi ostamaan mitään 30€ lahjaa kummilapselle. Varaa olisi, mutta periaatteesta en osta. Kummi ei ole mikään lahja-automaatti, joka ostaa kalliita lahjoja.

JA olemme päässeet ihan lähe 10 lapsen kummiksi:) OSa jo kylläkn isompia

Hirveät paineet! Nimenomaan siksi kun rahaa ei ole kohta edes ruokaan.
Omilla lapsille ostan jo tämän kuun lapsilisistä (vuotiaalle parkkitalo ja ekaluokkalaiselle joku lautapeli).
Sitten ois useampi kummilapsi + muuten läheinen sukulaislapsi...Eniten olen panostanut vähävaraiseen pikkusiskoon, joka ei saa kotoa mitään tukea. Hälle olen hommannut tietokonetta,kännykkää,vaaterahaa ym.

Tänä jouluna menee kyllä todella tiukaksi.

Melkoisia toiveita... Kun lasteni kummit multa kyselevät lahjatoiveita, niin esitän jonkun alle 20e maksavan tarpeellisen jutun, kuten merinovillalapaset tai lasten aterimet - en kehtaisi edes kummeilta pyytää mitään kallista!

Lapseni kummit kysyy aina mitä lapsi tarvii ja ei mielellään leluja on kommentti.
Kerron mitä lapsi tarvitsee ja samassa lauseessa sanon että en todellakaan odota että maksatte koko summan vaan ehdotan josko lahjakorttia tai lapsen tilile vaikka rahaa (10e olisi sekin jotakin)
Vaan ei :(
Aina saankuulla selän takanani puhuttavan kuinka luulen että heillä on rahaa ja kuinka en tajua että ei he mitään sadaneuron juttuja ala makselemaan.
Aina on kysytty mitä tarvitsee, miksi kysellä jos ei toteuta edes pikku avustuksen tavalla?

No meitä vissiin luullaan jotenkin varakkaiksi vaikka ollaan kerrottu että molemmat opiskelijoita "ammatiltamme". Koska mies tekee gradua niin ihmiset luulee että se on jotenkin hienompi ihminen jolla on varaa, vaikka todellisuudessa ei ole. Kesätöitä teki sen verran että jäi säästöön ja saatiin jokaiselle lapselle ostettua kunnolliset toppahaalarit ja laadukkaat kengät talveksi. Niistä kummilapsen äiti kuittaili että kuinka teillä on tollaseen varaa, he käy molemmat töissä ja muksuilla on kirppis-kuomat ja littanat paikatut haalarit talveksi.

Yhteistyössä