Onko muilla gerbiilejä?

Löysin pitkän etsimisen jälkeen terraarion ja sain kasan jyrsijätavaraa kaupan päälle. Tänään pitää terraario pestä, sitten pääsee sisustamaan. Niin ja kansi pitää tehdä, kissankestävä. :) Seuraavaksi etsimään sopivia gerbiileitä. En ole vielä päättänut ottaisko tyttöjä vai poikia, ja ottaisiko ihan näyttelyyn kelpaavia vai ei. Voishan se olla kivaa alkaa harrastamaan gerbiilinäyttelyä. Mä oon niin innoissani, viimeeksi mulla on ollu gerbiileitä 20 vuotta sitten.
 
Meillä on tällä hetkellä 3 urosta. Yleensä meillä on ollut vähän enempikin noita, mutta pari vanhinta kuoli ihan tässä kuukauden sisällä.

Onhan ne ihan kivoja vesseleitä, mutta meillä ne on ns. lasten lemmikkejä. Esikoisen tehtävänä on siis huolehtia niiden ruokinnasta, terran siivouksesta jne.
 
"asd"
Pojat on siinä mielessä kivempia että niistä tulee enemmän sosiaalisempia ja semmosia possukoita, tytöt taas tykkää enemmän olla omissa oloissa ja puuhailla omiaan. :) tai ainakin näin olen huomannut oman kokemuksen perusteella, toki jokainen on omansa yksilönsä.

Jos näyttelyistä olet kiinnostunut niin kannattaa sitten kasvattajalle mainita asiasta. Voit saada jopa lupaavia nakertajan alkuja kotio. :)
 
Meillä on aikoinaan ollut. Meillä oli aina vain uroksia. Muistelisin, että urosgerbiileillä nuo (hajurauhas)-kasvaimet on yleisempiä, kuin naarailla? Meilläkin kasvain vei kahden gerbun hengen.

Me käytettiin meidän gerbiilejä näyttelyissä ja hyvin menestyivät :)

*Muoks. Onko naarailla edes hajurauhasia? :D En tiedä, kun tosiaan meillä ei oo naaraita ikinä ollut :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä