Onko muidenkin kouluikäiset lapset tälläisiä, ja miten siitä on tarkoitus selvitä?

Ei sillä että mä nyt ihan hirveästi kaipaisin mitään omaa aikaa enempää kuin saan: saan aika hyvin nyt kun mies ei ole töissä. Mutta mun mielestä nyt vaan on asioita ja tilanteita ja juttuja, jotka ei ton ekaluokkalaisen silmille ja korville sovi, mutta jos se on lähettyvillä eli kotona en saa siltä pahaakaan rauhaa hetkeksikään. En tiedä miks tää on alkanutkin mua ärsyttämään näin pahasti. Nää illat just eniten kun mä yritän vaikka katsoa telkkarista jotain "omaa" ohjelmaa rauhassa kun pienimmät nukkuu, niin toi neiti pomppii sängystä miljoona kertaa ja tekee tikusta asiaa: mikä toi ääni, mistä se tulee, en mä sitä tarkoittanut vaan toi toinen. Tänään on käyty läpi nää ääniasiat juuri ja hamsterin tuleva kuolema sitten kun se on vanha, "mä en haluu ett se kuolee!" Useimmiten ihan diipadaapaa, ei mitään olennaista. "Saanko mä vettä, saanko tulla huomenna toistakautta koulusta kotiin, saanko ottaa unileluks nallen, millon mä nään mummin, mitä huomenna on ruokana..?"

Just tää telkkarin katsominen on se ongelma, mä en tykkää ett esim iltaohjelmien välillä mainokset muista sarjoista menee sen silmille, usein ne on toiminta/rikossarjoja, eikä sen tarvii nähdä sellasta. Ja sitt toinen ongelma on (varmaan arvaattekin ) seksielämä: mä en kertakaikkiaan voi keskittyä, kun ootan millon se pelmahtaa paikalle. Ärsyttää. :/
 
mie oon vissiin kylmä immeinen..jos nukkumaan menon jälkeen ei oo oikeeta asiaa käännytän vaan takasin vastailemata mitään..ei oo kauheen montaa iltaa viittineet kävellä ees taas tyhjän takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lukko makkarin oveen kun hommailette.

saako tuo eka luokkalainen muuten tarpeeks huomiotanne kuin vain iltasella kun pienet nukkuu?
Saa. Me tarkotuksella otetaan sitä mukaan paikkoihin mihin pienimpiä ei, mä esim kirpparireissuilleni jne. Ja yhdessä hoidetaan läksyt, jompikumpi herää aina aamulla herätteleen sitä kouluun ja huolehtiin pukemisesta yhdessä, ulkoillaan aina niin ett koko perheen voimin, eli se ei yksin ulkoile juuri koskaan toss pihassa. Nää siis arkipäivistä.
Sitt teatteriin viedään sitä ilman pieniä, käydään kahvilassa ilman pieniä (siis koska tyttö tykkää kahviloista, älä kysy miksi ) ym ekstraa.
Mä en saa makkarin ovea lukkoon, saiskin.
 
yh
meillä ihan sama juttu. kaikki on ok ja rauhallista tasan niin kauan kunnes päätän alkaa katsomaan _yksin_ telkusta jotain sarjaa. sillon ne tulee ihan sekopäisiksi eikä tasan pysy sängyissään. ja mulla menee hermot kun sarjat menee ihan sivusuun = ei saa keskittyä töllöön kun pitää paimentaa ipanoita. joten. en katso telkkaria. olen ihan totaalipimennossa eri sarjojen suhteen. ostan jälkikäteen sarajt dvdbokseina ja kattelen niitä niinä viikonloppuina kun lapset on poissa kotoa. oon siis luovuttanut asian suhteen.
 
Varmaan kyseessä tietynlainen huomionhaku, menee ohi ajallaan kun selvität ettei sängystä pompita kuin vessaan. Rauhottuu kyllä ajallaan. Ja juu makkarin ovi lukkoon, niin ei tule yllätyksiä. ...tai kylppärin...saunan... tai ööööö B)
 
Eihän se mihinkään pelmahda, kun laitat makuuhuoneen oveen kunnon lukon tai säpin.

Tuosta nukkumaanmenosta voinee keskustella. Kuulostaa myös pahalta taudilta nimeltä halipula. Noinkohan voisit päivemmällä halitella ja huomioida myös hänen tärkeät asiansa? Ainakin mun ekaluokkalainen haluaa iltaisin halitella jne. Taitaa olla rankkaa olla se "iso koululainen" koko päivän. Haluaa myös. että olen vieressä, kun hän tekee läksynsä. Siinäpä istuu keittiön pöydän ääressä, kun puuhastelen vieressä.
 
Meillä on tuommonen viidesluokkalainen poika :kieh: Molemmat siskonsa on niin iltaunisia että ne tilttaa äkkiä mutta jannu laukkoo sen seitsämän asiaa ja kommentoi vielä pitkän ajan päästäkin sängystä mitä me olohuoneessa jutellaan miehen kanssa. On se aika raivostuttavaa välillä kun kuitenkin on aikaiset kouluaamut ja pitäs alkaa suht aikanaan nukkumaan.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Meillä on tuommonen viidesluokkalainen poika :kieh: Molemmat siskonsa on niin iltaunisia että ne tilttaa äkkiä mutta jannu laukkoo sen seitsämän asiaa ja kommentoi vielä pitkän ajan päästäkin sängystä mitä me olohuoneessa jutellaan miehen kanssa. On se aika raivostuttavaa välillä kun kuitenkin on aikaiset kouluaamut ja pitäs alkaa suht aikanaan nukkumaan.
tiedän meil samanikäinen tyttö............ja viel yks asia.....tulipa mieleen jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiuliina:
Eihän se mihinkään pelmahda, kun laitat makuuhuoneen oveen kunnon lukon tai säpin.

Tuosta nukkumaanmenosta voinee keskustella. Kuulostaa myös pahalta taudilta nimeltä halipula. Noinkohan voisit päivemmällä halitella ja huomioida myös hänen tärkeät asiansa? Ainakin mun ekaluokkalainen haluaa iltaisin halitella jne. Taitaa olla rankkaa olla se "iso koululainen" koko päivän. Haluaa myös. että olen vieressä, kun hän tekee läksynsä. Siinäpä istuu keittiön pöydän ääressä, kun puuhastelen vieressä.
Samanlailla meillä tehdään läksyt, keittiön pöydän vieressä. Ja ollaan yhdessä, halimaan mä toki olen huono, en vain tyttöä vaan ihan yleensäkin. Mutta siis ei meillä mitenkään "tunnekylmä" fiilis ikinä ole. Oon välillä saatellutkin sitä kouluun, niin ett kaksin ollaan saatu olla, ja tänään menin vastaan.
Näistä tärkeistä asioista puhutaan myös päivällä. Silti myös illalla. Ja mä ihan oikeasti olen vähän tiukka kasvattaja, siis silleen etten kauheasti anna myöden kun olen jotain päättänyt. Tässä asiassa vaan ei tiukkakaan puhe mene jakeluun. Pitäisi uhata varmaan väkivallalla, mitä taas en halua tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiuliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en saa makkarin ovea lukkoon, saiskin.
Onko ovessa perinteinen kahva? Sen alle sopivankokoinen keppi, ja voilaa ovi ei aukea.
??? oveen kuin oveen tietääkseni on asennettavissa lukko.
On toki, mutta se ei ole kovin järkevää,jos lapsi keksii lukita itsensä huoneeseen. Keppi kahvan alla ei saata ketään vaaraan. Eikä näytä vieraistakaan epäilyttävältä... ;) sen kun voi jemmata kaappiin.
 
Mun poika on vasta 4, mutta hänellä on ollu tapana kanssa toi iltajuoksentelu ja asiat kuulostaa hyvin samantyylisiltä. Meillä siitä ollaan päästy sillä, että jutellaan pieni hetki nukkumaanmeno yhteydessä ja sit sovittu, että muut asiat säästetään seuraavaan päivään (varmistaen, ettei ole mitään erityistä tärkeää enää mielessä). Varmasti vois toimia isommallakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Meillä on tuommonen viidesluokkalainen poika :kieh: Molemmat siskonsa on niin iltaunisia että ne tilttaa äkkiä mutta jannu laukkoo sen seitsämän asiaa ja kommentoi vielä pitkän ajan päästäkin sängystä mitä me olohuoneessa jutellaan miehen kanssa. On se aika raivostuttavaa välillä kun kuitenkin on aikaiset kouluaamut ja pitäs alkaa suht aikanaan nukkumaan.
tiedän meil samanikäinen tyttö............ja viel yks asia.....tulipa mieleen jne.
Just tällästä. Onko tää odotettavissa vielä neljän vuodenkin päästä tälläisenä?? |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiuliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en saa makkarin ovea lukkoon, saiskin.
Onko ovessa perinteinen kahva? Sen alle sopivankokoinen keppi, ja voilaa ovi ei aukea.
??? oveen kuin oveen tietääkseni on asennettavissa lukko.
En mä uskalla tänne mitään asennella, vuokra-asuntoon. Vai saakohan? :ashamed:
Laita oven sisäpuolelle hakanen. Jonnekin ylös.
 
lapsekaskassu
Vaimolla oli tapana olla äänekäs sängyssä. Lasten myötä äänet vaimenivat, eikä hän enää milloinkaan pystynyt antautumaan seksissä tunteiden vietäväksi samalla kiihkolla kuin aiemmin. Häntä häiritsi ajatus, että lapset saattaisivat kuulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapsekaskassu:
Vaimolla oli tapana olla äänekäs sängyssä. Lasten myötä äänet vaimenivat, eikä hän enää milloinkaan pystynyt antautumaan seksissä tunteiden vietäväksi samalla kiihkolla kuin aiemmin. Häntä häiritsi ajatus, että lapset saattaisivat kuulla.
No jos teillä ylipäätään oli seksiä, tai siis on, sehän on hyvä sitt kuitenkin. Meillä ei ole, juuri tästä syystä että tyttö juoksentelee, ja siitä syystä että vauva heräilee.. siis mulla on ihan hirveitä vaikeuksia tän asian kanssa. Ei ole ollut ennen, mutta vauva joka on yölläkin aktiivinen ja tää ekaluokkalainen selvästi on mun mielenhallinnalle liikaa.. :ashamed:
 
Ja sitt sekin ett ois ovi lukossa.. Kuvittelinpa senkin tilanteen. :D Enhän mä saa käydä vessassakaan rauhassa, vaikka ovi on lukossa, neiti kanto sinne oven taakse tänään kakkavaippaisen vauvan (kiva tietty ett huolehti), kävi kaksi kertaa kysyyn saako kuunnella levyä a tai b, saako mennä tietokoneelle, saako ottaa omenaa. olikohan tässä kaikki? Ja mä siis vaan pesin ja rasvasin naamani ja kävin vessassa, en muuta, eli aikaa ei mennyt kovinkaan kauaa.
Miettikää mitä se kerkeis selvittää sen aikana jos meille ylipäätään kerkiäis kehkeytyä mitään toimintaa.. :whistle:
 
Onko sinulla ompelukone tai joku muu painava siirtävä tavara? Sitä voi säilyttää oven edessä. ;)

Niin ja muidenkin koululaiset on yhtä hankalia, Hotellilomalla tuon selviää, jos teillä on lapsenvahti.
 
minä vaan
Hommaat lukon makkarin oveen TIETYSTI!!! Meillä on lukko ollu aina, ku en kestä sitä, että joku keskeyttää. Meille on laitettu oveen sellainen, josta se metalli työnnetään ovenkarmiin porattuun reikään. Sellainen joka on jossain yleisissä vessoissa ku tavallinen lukko menny rikki tai pukukopeissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mun poika on vasta 4, mutta hänellä on ollu tapana kanssa toi iltajuoksentelu ja asiat kuulostaa hyvin samantyylisiltä. Meillä siitä ollaan päästy sillä, että jutellaan pieni hetki nukkumaanmeno yhteydessä ja sit sovittu, että muut asiat säästetään seuraavaan päivään (varmistaen, ettei ole mitään erityistä tärkeää enää mielessä). Varmasti vois toimia isommallakin.
tää olis munkin maalaisjärkinen ehdotus... sopia, et nyt on hetki jutella, mutta kun valot sammuu ja on aika nukkua, niin sitten ei enää toohata mitään =)
 

Yhteistyössä